Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä taitaa olla tämän hetkiset väestötason projektit.

  1. rintasyöpäseulonta 50–69-vuotiaille, vuonna 1947 tai sen jälkeen syntyneille naisille 20–26 kuukauden välein
  2. kohdunkaulasyövän seulonta 30–65-vuotiaille naisille viiden vuoden välein
  3. suolistosyövän seulonta 56–74-vuotiaille kahden vuoden välein.
e: eturauhassyövän seulontaa tutkitaan, jotain vaikutuksia ilmeisesti kuolleisuuteen on, mutta paljon löytyy myös "vaaratonta" tautia jonka hoito voi olla pahempi kuin itse tauti

Keuhkosyövän seulonta kuvaamalla tupakkahenkilöitä, siinä ja tässä, munasarja/maha/maksa/kohtu ja jotain muita seuloja on, mutta ei tietoa vaikuttaako kuolleisuuteen..
 
Kyllä monet hakeutuu tutkimuksiin ennen sitä infarktia, alkaa rasituksen sieto heikentyä, #närästää rasituksessa ymsjne jolloin tutkitaan asiaa eikä enää puhuta seulonnasta.
Niin tietenkin ne, jotka ymmärtää hakeutua. Meidän suvussa ei ymmärretä, joten yleensä mennään osaston kautta.
 
lääkärinpelko vain kasvaa kasvamistaan näitä teidän höpinöitä lukiessa

pitää vissiin lopettaa
 
No minä menen tästä nyt pelastamaan maailman katkenneelta eturistisiteeltä, jäsen v voi hengittää...ja sen jälkeen valun kotisoffalle enkä edes ajattele asiaa loppupäivänä.
 
Pitäisi käydä apteekista ostamassa uusi diureettilääke verenpaineeseen, mutta kun sataa lunta ☹ Sitten minulla onkin aamuisin peräti 6 pilleriä nautittavaksi erilaisiin vaivoihin. Ja vielä 2 illalla + rauta, vitamiini ja omega -valmisteet.

Terve mieli terveessä ruumiissa ☠
 
suolistosyövän seulonta 56–74-vuotiaille kahden vuoden välein.

Kahden vuoden välein 😳 Onkohan tuo vähän liioiteltua.

Aion niin kieltäytyä tuosta. Ei se pyllyyn tungettava letku vaan toimenpidettä edeltävä suoliston tyhjennys. Se litku on ihan liian kammottavaa 🤢

Eiku hei! Tätä ei taideta tehdä tähystämällä vaan tutkitaan ulostenäyte. Kyllä kakkaa voi purkittaa parin vuoden välein.
 
Sylvin kunniakkaat sukujuuret ovat todennäköisesti 99%:sti äärimmäisen itäsuomalaista huippulaatua 🤩
Tässä olen päässyt hieman jyvälle sukujuurista, tämän hetkisen katsauksen mukaan puoliksi savon suunnilta ja puoliksi jostain nykyisen varsinais-suomen suunnilta.

Edit. Olen miettinyt noita kaupallisia suku/geenitutkimus paketteja, onko ne yleisesti kuinka luotettavia?
 
Itse juuri kotiuduin rva tohtorin vastaanotolta. lisää sairaslomaa 11 päivää edellisen vastaavan perään. Selkäkipuja jossa epäillään että ehkä saattaa olla välilevyillä tekemistä mutta läpäisen kaikki testit heittämällä. Eli 22 päivää saikkua ja buranaa ja katotaan jos se siitä helpottais, 0 tutkimusta jos kantapäillä ja varpailla kävelyä ei lasketa. Meinaan kyllä alkaa käymään salilla, RHP ilmoittautuu, jätetään prässit ja kyykyt pois. Levii muuten pää näihin parin kilsan köpsöttelylenkkeihin
 
Olen miettinyt noita kaupallisia suku/geenitutkimus paketteja, onko ne yleisesti kuinka luotettavia?
Kollega teetti tollasen, oppi että hänellä on läheinen sukulainen josta ei tiennyt, otti tähän yhteyttä ja paljastui että heillä on sama isä, joka ei siis ole kollegani koko ikänsä omakseen luulema isä.

Että kyllähän ne jotenkuten toimii.
 
Määkin kävin eilen lekurissa näyttään näitä olkapäitäni. Ei ollut sitä mieltä, että on ainakaan jäätynyt olkapää, mitä emännän sisko (fyssari entiseltä ammatiltaan) tuumas, että vois olla mahdollista.

Turha keikka sinällään, että ois voinu varata kuulemma suoraan vaan aikaa työfysioterapeutille, joka ilmainen ja jos oisin menny tuolle tutulle yksityiselle, niin ei noista ois kumminkaan saanut mitään kelakorvauksia, vaikka ois lähetekin.

Mutta pitää vähän taas ruveta korjailemaan ryhtiä, joka tehtykin kertaalleen tuon rintalihasoperaation jälkeen ja jumppailla, mitä ohjetta nyt tulee.
 
Kollega teetti tollasen, oppi että hänellä on läheinen sukulainen josta ei tiennyt, otti tähän yhteyttä ja paljastui että heillä on sama isä, joka ei siis ole kollegani koko ikänsä omakseen luulema isä.

Että kyllähän ne jotenkuten toimii.

Ja samalla vastaan tulee tarinoita että sinne voi lähettää vaikka koiransa kuolaa ja testit ei erota edes sitä vaan kertoo tyytyväisenä savolaisista sukujuuristasi
 
Selkäkipuja
20240417_103404.jpg
 
Miten mulla on mielikuva, että täällä oli useampikin hivenen neulakammoinen.. koskeekohan se neulakammo akupunktiotakin..?

Vois joskus testata, että onko tuosta mitään iloa.
 
Asiasta kukkaruukkuun tuli vedettyä juuri tämä, on hyvän makunen ja tulisuutta:
816090-Kitchen-Joy-South-Thai-Chili-Curry-Chicken-350g-lowres.png

Kaks muuta suosikkia on ääs-marketin rainbow versiot thai red curry ja panang curry, parempia kuin alkup kitchen joy versiot. Eivät ole tulisia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom