Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Teollisuudessa on vähän isompia noi muuraustyöt. Tähänkin uuniin menee tiiliä 1000000kg. Tuhat tonnia siis. Jonkunverran on käsitöitä luvassa.
20230503_091333.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun tavaraa tilataan työmaalle niin se pitää maksaa toki tilatessa mutta jos palkkaat rakentajat (firman tai työntekijöinä) niin ihmettelen miksi heille pitää maksaa mitään ennakkoon, eihän missään muussakaan makseta ennakkoon vaan sen jälkeen kun on tehty viikko/2 viikkoa/kuukausi miten sovitaankaan maksuväli.
Minulta ei ole taidettu missään pyytää mitään ennakkoon, enkä kyllä maksaisikaan.

Meidän kustannuspaikan vuokraisäntä ainakin kusettanu ihan kaikkia pankista betoni/asfaltti/kaivuri porukoihin asti. Meidän ovellakin käyny kyselemässä porukoita että missä se äijä luuraa alkuaikoina. Väittää että huonolaatuinen työ tai ei vaan maksa. Edelleenkin vuokralle tulee jostain maksukieltojuttuja sun muuta hämärää, vaikka 10 vuotta tönöt ollu jo pystyssä.
142D9B7D-4F52-4A72-9D16-2C54B2D9C66E.jpeg
 
Nii, et teidän pitäisi maksaa vuokrarahat jollekin asfaltin levittäjälle, eikä alkuperäiselle vuokraisännälle? 🤣

Oon ihan Espoon isossa oikeustalossakin ollut kuuntelemassa, mistä tuomari epäilee, sitten on ollut asteittain kaikenlaista ihan suomalaisen ulosoton viiva jonkun eestiläisen firman maksukieltojuttuja sun muuta hämärää. Johonkin maksettiin muualle pari kuukautta kun vuokraisäntä sano että ehkä kantsis, muutoin ei. Mun oma käsitys mitä isommassa kuvassa tapahtui niin sai miljoonan lainan pankista hallien rakentamiseen, jemmas sen jonnekin ja sitten alkoi kusettamaan vedättämään jne ja rakensi hallit just ja just sillä mitä taskunpohjalta löyty ja vuokrista tuli. Ihan perusjutulla halliyhtiö joka rakentaa ja vuokranantajayhtiö eri, niin väistää monta juttua.
Absurdein juttu ihan kummelia oli kun Espoon rakennusvirastosta joku virkamies soitti meille että papereiden mukaan meidän jalkojen alla on pelkkä betoniantura eikä mitään hallia, meidän pitäis heti lähteä veke ei saa harjoittaa liiketoimintaa. Kun tultiin niin kantovedellä mentiin, bajamaja pihalla heti alusta liittymät putkeen maksamatta jne. Aivan käsittämätön show. Mutta äijä putoo aina jaloilleen kuin kissa ja yhdeksän elämää. Ollaan toki saatu jotain ilmasia vuokria ja isoja alennuksia kun maksettu etukäteen pari kolme kuukautta, kun sillä aina joku tilanne päällä. Ja sitte mitä vuokralaisia ollu se vielä oma tarinansa ihan yhtä hullu. =D
 
Oon ihan Espoon isossa oikeustalossakin ollut kuuntelemassa, mistä tuomari epäilee, sitten on ollut asteittain kaikenlaista ihan suomalaisen ulosoton viiva jonkun eestiläisen firman maksukieltojuttuja sun muuta hämärää. Johonkin maksettiin muualle pari kuukautta kun vuokraisäntä sano että ehkä kantsis, muutoin ei. Mun oma käsitys mitä isommassa kuvassa tapahtui niin sai miljoonan lainan pankista hallien rakentamiseen, jemmas sen jonnekin ja sitten alkoi kusettamaan vedättämään jne ja rakensi hallit just ja just sillä mitä taskunpohjalta löyty ja vuokrista tuli. Ihan perusjutulla halliyhtiö joka rakentaa ja vuokranantajayhtiö eri, niin väistää monta juttua.
Absurdein juttu ihan kummelia oli kun Espoon rakennusvirastosta joku virkamies soitti meille että papereiden mukaan meidän jalkojen alla on pelkkä betoniantura eikä mitään hallia, meidän pitäis heti lähteä veke ei saa harjoittaa liiketoimintaa. Kun tultiin niin kantovedellä mentiin, bajamaja pihalla heti alusta liittymät putkeen maksamatta jne. Aivan käsittämätön show. Mutta äijä putoo aina jaloilleen kuin kissa ja yhdeksän elämää. Ollaan toki saatu jotain ilmasia vuokria ja isoja alennuksia kun maksettu etukäteen pari kolme kuukautta, kun sillä aina joku tilanne päällä. Ja sitte mitä vuokralaisia ollu se vielä oma tarinansa ihan yhtä hullu. =D
Mä en ymmärrä miten noi kepulit jaksaa tuollaista elämää, kokoajan joku paniikki päällä ja kun sattuu oikein vittumainen tyyppi kusetuksen kohteeksi niin saattaa terveyskin kärsiä.
 
Mä en ymmärrä miten noi kepulit jaksaa tuollaista elämää, kokoajan joku paniikki päällä ja kun sattuu oikein vittumainen tyyppi kusetuksen kohteeksi niin saattaa terveyskin kärsiä.

Just näin, mutta joku addiktio kaaokseen. Ihan rehellisesti olis varmaan saanu rakennettua samat tulokset mut ei ole tarpeeksi kiihottavaa. Tää tyyppi ei kuitenkaan juo tms että asiat tapahtuis sekoilun tähden, vaan ihan kylmän viileesti tykkää edetä näin.🤷🏻‍♂️
 
Betonista kun puhuttu

Suomalaisen luonteenlaadun tuntien Kalevi Tarkkamarkka alkaa kerätä suvun ja naapuruston käytetyt kahvinpurut mahdollisesti tuleviin valutarpeisiin.
 
Back
Ylös Bottom