Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli ikä puheeksi ja uudehko vanhempi treenituttu sanoi:
"Sun ikää on vaikea hahmottaa, kun näytät aika nuorelta mutta kuulostat ihan aikuiselta." 😄
Olisi kuulemma itse arvannut iäkseni ehkä 33...
smilie_girl_276.gif
Minä taas en osaa itse hahmottaa omaa ikääni. Mä unohdan monesti kuinka vanha mä olen, koska mielestäni en ole mieleltäni kovin ikääntynyt. Välillä kun samanikäisten työkavereiden kanssa keskustelee niin musta tuntuu etten haluakaan vanheta ikinä. Onkohan mulla joku ikäkriisi.
 
Minä taas en osaa itse hahmottaa omaa ikääni. Mä unohdan monesti kuinka vanha mä olen, koska mielestäni en ole mieleltäni kovin ikääntynyt. Välillä kun samanikäisten työkavereiden kanssa keskustelee niin musta tuntuu etten haluakaan vanheta ikinä. Onkohan mulla joku ikäkriisi.
Ikä on vain numeroita, vanhuus on henkistä.
 
Lieköhän nykyään anniskelu vapautunut tuonkin suhteen,

eikö se sillon samassa rytäkässä kun maitokauppatilavuus nousi 5,5:n niin loppunu ravinteleissa, että saa myydä onely yhden annoksen kerralla
 
Kinkkukakkuja ei kyl oo juurikaan tullu syötyä, lohikakkuja enemmänkin.

MUTTA: onko niistä kaupassa myytävistä mihinkään?

Minä ostin kerran jonkun juhlapäivän jälkeen alemyynnissä olleen lohikakun ja se oli oivallisen maukasta.

Kun laittaa yhteen leipää, rasvaisia maitotuotteita ja juustoja, savulohta, jotain rehua ja yrttejä, niin ei vaan voi epäonnistua. Ei voi.
 
eikö se sillon samassa rytäkässä kun maitokauppatilavuus nousi 5,5:n niin loppunu ravinteleissa, että saa myydä onely yhden annoksen kerralla
Joo ainakin se vammainen "kelle menee toinen" kysely loppui tuolloin. Minusta tuo ei oo ihan sama asia noiden mielivaltaisten kokoisten drinkkien kanssa, mutta kyllä täällä nykyään myydään ihan huoletta viinapulloakin pöytään, että ehkä se turha naputus on tuosta nyt loppunu ja ihmiset saa ostaa sen verran, kun sattuu janottaan.
 
No pitäähän voileipäkaakusta tykätä vaikka vähän väkisin jos ei muuten, suomalaisen sukujuhlan symboli ja virallistaja. Vähän niinku kossu sitten myöhemmin illalla.
 
Minusta tuo ei oo ihan sama asia noiden mielivaltaisten kokoisten drinkkien kanssa

kyllä sekin muuttu sillon, saa myydä vaikka viskin tuplana ihan laillisesti

vaikka kyllähän niitä myytiin ainakin tuossa kapakassa missä xantea joka juomaan kuva on otettu jo aiemminkin
 
kyllä sekin muuttu sillon, saa myydä vaikka viskin tuplana ihan laillisesti

vaikka kyllähän niitä myytiin ainakin tuossa kapakassa missä xantea joka juomaan kuva on otettu jo aiemminkin
No noita anniskelun säädöksiähän valvottiin ja varmaan valvotaan edelleen aivan eri tavalla riippuen siitä, missä päin Suomea ollaan. Helsingissä saat laittaa terassin suunnilleen mihin vaan, niin täällä on joku nelisilmä heti mittanauhan kanssa, että onko vaikka nyt liian lähellä autotietä. Ja samalla tavalla kaikki noi tarkastajien vaatimukset ravintolatoimintaa koskien oli takavuosina kevyesti sanottuna pikkutarkoja..

En kuollaksenikaan muista, mitä tuolloin vuosia sitten oikein muutettiin.. täällähän on edelleen ne vanhat ohjeet (yhdelle ihmiselle yksi annos kerrallaan ja seurueelle saa anniskella isommissa määrissä): https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941344#L4P10

Mutta ainakin käytännöt on joo muuttunu niin, ettei ketään juuri enää kiinnosta, paljonko tiskiltä voi yks kaveri kantaa viinaa pöytään.
 
Back
Ylös Bottom