Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siikkeri varmaan tietää paremmin, mutta muistikuvien mukaan jossain Mobilistissa tai Koneviestissä oli juttua, että ennen vanhaan metsäkoneissa halkeili lohkoja kun isännät väänsi ne kovalla pakkasella käyntiin ja alkoi suoraan töihin. Sitten jonkun ajan päästä kun termostaatti aukeni, niin kuuma jäähdytysneste hulahti jääkylmää metallia vasten...
 
Ennen on ollut vehkeet tehty vähän erilaiseen käyttöön.

Komeita ovat.
Vehkeistä puheen ollen, pyhinä tuli ajeltua pv-yhteensopivalla kalustolla ja suoritin samalla vähän mittailua.
Sen seurauksena taas kallellaan 6x6 suuntaan, onnimittäin se 8x8 aika miehekkään pituinen laitos. Solis ihan käytännöllistä jos ajoneuvon saa käännettyä etes kohtuullisessa tilassa.
 
Joskus kun valitin romujen käynnistelyä niin faija kertoi aina jostain tyypistä joka aina kantoi yöksi akut sisään ja jäähdytysvesi pois. Aina aamuisin keitti vedet jotka koneeseen että lähti käyntiin, ei ollut mitään glykoleja.
Tämä siis joskus 60-luvulla.
 
Vehkeistä puheen ollen, pyhinä tuli ajeltua pv-yhteensopivalla kalustolla ja suoritin samalla vähän mittailua.
Sen seurauksena taas kallellaan 6x6 suuntaan, onnimittäin se 8x8 aika miehekkään pituinen laitos. Solis ihan käytännöllistä jos ajoneuvon saa käännettyä etes kohtuullisessa tilassa.
No rehellisesti se 8x8 olisi ihan koriste, 6x6 vielä menee muuallakin kuin Lakialla 😁
 
Vehkeistä puheen ollen, pyhinä tuli ajeltua pv-yhteensopivalla kalustolla ja suoritin samalla vähän mittailua.
Sen seurauksena taas kallellaan 6x6 suuntaan, onnimittäin se 8x8 aika miehekkään pituinen laitos. Solis ihan käytännöllistä jos ajoneuvon saa käännettyä etes kohtuullisessa tilassa.
Taitaa olla enempi merkkikohtaista, itsellä ollut 2+2 akseleilla 4 akselinen ja kolmiakselinen niin ei siinä kauheaa eroa ole, merkkaavaampaa akseliväli.
 
Siikkeri varmaan tietää paremmin, mutta muistikuvien mukaan jossain Mobilistissa tai Koneviestissä oli juttua, että ennen vanhaan metsäkoneissa halkeili lohkoja kun isännät väänsi ne kovalla pakkasella käyntiin ja alkoi suoraan töihin. Sitten jonkun ajan päästä kun termostaatti aukeni, niin kuuma jäähdytysneste hulahti jääkylmää metallia vasten...
En ole moisia juttuja kuullut, mahdollista toki.
Vanhoina hyvinä aikoina nesteet yleensä lämmitettiin kosanilla, oli moottoritilassa pikaliittimet joihin lyötiin kiinni lämmityshärveli jossa neste kiersi, lämmityksen hoiti se kaasuliekki.

Ennen oli yleistä myös se helvetinmoinen jollotus joka aiheutui pumpun kavitoinnista kun kylmillä öljyillä alettiin töihin.
 
Vehkeistä puheen ollen, pyhinä tuli ajeltua pv-yhteensopivalla kalustolla ja suoritin samalla vähän mittailua.
Sen seurauksena taas kallellaan 6x6 suuntaan, onnimittäin se 8x8 aika miehekkään pituinen laitos. Solis ihan käytännöllistä jos ajoneuvon saa käännettyä etes kohtuullisessa tilassa.
Ehtii vielä pari kertaa jopa vaihtaan ennen mahdollista hankintareissua.

Vai pitääkö tuoda pienempi isomman lavalla? :unsure:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom