Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut onpas kivaa kun kerrankin mäki oon telkkarin ääressä vokotin kanssa samaan aikaan :giggle:

Ei niitä kertakäyttövehkeitä nyt paljon vuodessa mene, mutta kun menee, niin ovat käteviä.

Tarviiko tässä nyt hamstrata tuleviksi vuosiksi kertsivälineitä. Jumallaut.

Sanoppa muuta. Viime viikolla ostin prismasta pihviä ja ihmettelin miks vitussa pitää olla näin helvetisti ylimääräistä muovia.

Toki muoviroskaa pitää vähentää kaikin mahdollisin keinoin, niin ehkä hyvä että S-ryhmä kieltää pillien myynnin.
Eli jatkossa jos tarvii muovipillejä niin pitää ostaa mistä tahansa mun EU-maan kaupasta kuin Suomesta.

Sanoppa muuta. Viime viikolla ostin prismasta pihviä ja ihmettelin miks vitussa pitää olla näin helvetisti ylimääräistä muovia.

Toki muoviroskaa pitää vähentää kaikin mahdollisin keinoin, niin ehkä hyvä että S-ryhmä kieltää pillien myynnin.
Eli jatkossa jos tarvii muovipillejä niin pitää ostaa mistä tahansa mun EU-maan kaupasta kuin Suomesta.
Voi vaan miettiä montako muovipilliä pitää ihmisen käyttää, että on esim sama määrä energiaa kulutettu, kun jonkun yksittäisen RST pillin myynti ja jakelu.

Mäkkärin pahvipilli ainakin sulaa melkein suuhun vai oliko se hese. En muista kun harvoin käyn, mutta kyllä sen nyt ajatteleva ihminen tietää, että myydään imagoa, ei mitään luontoa ajatella. Ainakaan täällä, jossa pillit merissä ei ole ongelma.

Muovi on hyvä kampe, sitä voisi vaan käyttää vähän vähemmän. Mutta kun se on halpaa, niin ei se missään kustannuksissa tunnu.

Ehkä enemmänkin pitäisi miettiä, miten ehkäistä roskaamista. Muovi roskapöntössä ei ole ongelma. 1000 e sakko joka eu-maassa, jos heittää muovia maahan tai veteen. Mutta, eihän se saa taloutta pyörimään, siks tämä uusiutuva-bio-puu ym ym hössötys.

Voi vaan miettiä montako muovipilliä pitää ihmisen käyttää, että on esim sama määrä energiaa kulutettu, kun jonkun yksittäisen RST pillin myynti ja jakelu.

Mäkkärin pahvipilli ainakin sulaa melkein suuhun vai oliko se hese. En muista kun harvoin käyn, mutta kyllä sen nyt ajatteleva ihminen tietää, että myydään imagoa, ei mitään luontoa ajatella. Ainakaan täällä, jossa pillit merissä ei ole ongelma.

Muovi on hyvä kampe, sitä voisi vaan käyttää vähän vähemmän. Mutta kun se on halpaa, niin ei se missään kustannuksissa tunnu.

Ehkä enemmänkin pitäisi miettiä, miten ehkäistä roskaamista. Muovi roskapöntössä ei ole ongelma. 1000 e sakko joka eu-maassa, jos heittää muovia maahan tai veteen. Mutta, eihän se saa taloutta pyörimään, siks tämä uusiutuva-bio-puu ym ym hössötys.

Niin eihän toi muovipillien kieltäminen vaikuta yhtään mitään.
Kiinasta, Indonesiasta ym. kehnon jätehuollon maista menee mereen valtaosa muoveista, jos oikeasti haluttaisiin ongelmaa ratkaista, niin jotain isoja jätehuoltoprojekteja noihin maihin. Kehitysapurahoista suomalaista suunnittelua ja tekniikkaa sinne, jätehuoltoa ja vedenpuhdistusta, niin win-win.

Kerran mä ihmettelin miten joku eukko radiossa meuhkas että miksei pankkikortteja ja kauppojen etukortteja voi tehdä jostain puupohjaisesta materiaalista. Mä ihmettelin mitä se meuhkaa tollasia turhanpäiväsiä. No paljon myöhemmin hokasin jutun WWF:n sivulla: "ihmisen elimistöön päätyy pankkikortin verran mikromuovia viikossa". Ilmeisesti oli tullut tädille suuri ahaa-elämys ja olisi poistanut ongelman kokonaan kieltämällä muoviset pankki- ja etukortit. :ROFLMAO:

En ajatellut olla töissä tänään. Vielä kolmisen viikkoa tätä vajaalla työajalla sluibailua. Sit pitäs taas totutella täyteen viikkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom