Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma havainto on, että kun ostaa kerralla hyvän, niin jos tarve loppuu, voi veheksen myydä ja laatuvehkeille on yleensä parempi kysyntä.

Vielä jos ostaa toisen sisäänajamana, niin tappioo myydessä ei välttämättä synny lainkaan.
Tämäkin on totta.

Järkeilin kuitenkin kerrankin hankintoja tehdessä. Eli jos mä äänitän kolmen sadan euron kitaraa, keskitasoa huonommilla soittotaidoilla, niin kyllä hukkaan menee sijottaa esim. pari tonnia konkkamikkipariin. Saman kaistan ja riittävän laadun saan talteen satasella.
 
Mikäs systeemi pitäis ostaa jos haluaa mahd muhkeat soundit, subwoofer jyrkkä ei, bassojen pitää tulla kaiuttimista. Pitää toimia läppäristä/puhelimesta ja telkkarin kanssa keskustella myös. Budjetti tonni tai ehkä jopa hieman enemmän jos olis jotain oikeesti hyvää.
Määritellään ensin muhkea ja palataan sitten asiaan 😊 Sinänsä tuossa hintaluokassa, jos halutaan myös leffakäyttöön matalat taajuudet, on subbari ainoa vaihtoehto. Subbarin valinta sitten vaan kompromissi käyttöpainolla (elokuva vs. musa). Jos ei sitten osta omia molemmille kuten allekirjoittanut 😁
 
Tuolta linkin takaa 3-tie. Hinta on "vähän" enemmän kuin tonnin, mutta ei kaipaa kyllä hetkeen subia tuolla 18" basarilla. DSP:tkin löytyy. Samalla tuet kotimaista kaiutintuotantoa :D

https://taipuuspeakers.fi/en/taipuu-speakers-dsp-active-speakers/

muoks. et sää oikeasti saa tonnilla mitään kunnollista koko kaistan kaiutinta. Joku käytetty Genelecin 8250A vois olla lähimpänä tommosta hintaluokkaa, noissa alarajataajuus on jossain 27hz - 30hz tienoilla huoneessa, mutta kyllä noidenkin kanssa budjetin saa vähintään kaksinkertaistaa.

Tuo Taipuu oli vähän läppä. Noi on jotain 25k€ parilta uutena, mutta noi on jo ihan oikeat koko kaistan kaiuttimet.

lisämuoks. Cervin Vegat vois olla budjettimiehen valinta, jos hakee lahkeiden lepatusta.

Lähden tutkimaan asiaa eteenpäin annettujen vinkkien pohjalta.(y)
 
Kerrostalossa ei paljoa viitsi panostaa mutta sitten kun rakennutan sen kivilinnan niin kyllä mä sinne haluan kunnon leffateatterin hifiäänellä.
 
Määritellään ensin muhkea ja palataan sitten asiaan 😊 Sinänsä tuossa hintaluokassa, jos halutaan myös leffakäyttöön matalat taajuudet, on subbari ainoa vaihtoehto. Subbarin valinta sitten vaan kompromissi käyttöpainolla (elokuva vs. musa). Jos ei sitten osta omia molemmille kuten allekirjoittanut 😁

Siis mun korvaan mun ikivanhat Audiencet oli tosi hyvät, harmittaa ihan älyttömästi että myin ne pois. Kaverin reilun metrin korkeat halpis jvc vai jbl mitkälie tosi hyvät. Mulla oli tässä välissä sisustus sun muista syistä semmoset kaposet Toteemit mitkä myin pois, ihan paska soundi vaikka alkuun kuulosti kruunuradion kuunteluhuoneessa hyvältä. Mukamas hyvät erottelee hyvin tjtn, niin pakko oli hankkia subbari kun olivat ihan onnettomat nuhapumput, siltikin soundi huono. Nyt mulla on vaan sonyn sound bar + subwoofer mitä kehuttiin = ihan paska soundi. Lähinnä perushyviä kaiuttimia haen siis ja tosiaan haluaisin sellasen välineistön että puhelimesta/läppäristä pystyy soittamaan netin yli.
Eli ei liikaa hifistelyä välttämättä, mutta sellanen ison kaiuttimen hyvä perussoundi olis kiva. Jotenkin en pikkusiin usko, vaikka noita gelecejä kyllä paljon kehutaan kokoonsa nähden hyviksi.
Mut siis joo vois niihin ämyreihin laittaa parikin tonnia jos sais kerralla hyvän, mutta en mitään pienen henkilöauton hintaa kuitenkaan. :-)

E: ja en hae leffaäänentoistoa, musiikkia varten lähestulkoon onely
 
Eilen tuli ns. entiseltä pomolta viestiä, mistä olin oppinu töissä kyselemään niin paljon. Pitäisi kuulemma sama tapa saada opetettua uusilla tulokkaillekin jollakin verukkeella. Ei tästä varmaan pidä olla huolissaan, kyselyikä jatkuu edelleen vahvana!
 
Ihkua! Duunissa suunnitellaan jo perinteistä Wappubrunssia. Siellä varmaan tulee viihdyttyä pikkutunneille, koska eihän missään mitään muutakaan juhlintaa ole. Minun epäiltiin tanssivan kahvihuoneen pöydällä, tirsk. Onkin jo laitettava sima alulle, jotta ehtii tekeytyä kunnolla.
 
Eilen tuli ns. entiseltä pomolta viestiä, mistä olin oppinu töissä kyselemään niin paljon. Pitäisi kuulemma sama tapa saada opetettua uusilla tulokkaillekin jollakin verukkeella. Ei tästä varmaan pidä olla huolissaan, kyselyikä jatkuu edelleen vahvana!

No eikö se ole niin, että tietäjä tietää ja tyhmä kyselee :unsure:
 
Back
Ylös Bottom