Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olipa mukavat päiväunet painopeiton alla, ainakin miellyttävä olotila. Ostin myös uuden tyynyn samalla, katsotaan vaikuttaako mitenkään nukkumiseen.

Vähän vielä päätä särkee, sain resepti särkylääkkeitä ainakin vähän auttoi.

Henk koht en pidä voltaren geeliä juuri minään, jos joku tykkää niin ei ole multa pois, mutta en käyttäisi omaa rahaa siihen. NSAID + panadoooli on ihan ok kombo. Eli esim se etorikoksibi+panadol mitä sylvin dosetista jo valmiiksi löytynee.

Pistän toki melkein pääni pantiksi että sylvillä on joku kierukkavika yleisen polven rupsahdukseen liittyen ja hän voisi hyötyä nykysuomessa paheksutusta polven meniskin osapoistosta/debridement toimenpiteestä. Mutta mitä olen kuullut tuttavilta KYSsistä niin siellä tmp on pannassa.

Jos nyt edes saisi nivelrikon suljettua pois. Tuskinpa tätä sen enempää lähdetään tutkimaan: tämmöisen jo valmiiksi eläköityneen kohdalla ei tarvitse huomioida kivun vaikutuksia työkykyyn ja siten kansantalouteen. Tuottamaton kansalainen joutaa nilkuttamaan. Voi sipaista itse Bepanthenia polveen ja laittaa laaastarin päälle, jos oikein pahasti sattuu.

Jatkoa ajatellen 1) jos nivelrikko niin liikettä kivusta huolimatta 2) jos joku mennyt rikki niin ehkä kivuliasta liikettä pitäisi välttää ja antaa polven levätä 🤔

Sotkeneeko se kiitospäivä?
Milloinkahan tätä paskaa aletaan meilläkin viettämään? Kovin on lyhyt historia Halloweenilla ja Black Fridayllakin - vaikka nykyjonnet todnäk mieltävät ne suomalaisugrilaiselta pronssikaudelta periytyviksi kalendaarisiksi merkkipäiviksi.

tampereessa
#tsek

IMG-5775.jpg

Mitä sanoo internetlääkärit @TJJ ja @Doctor feelgood lääkityksestä? Eikö tohon yleensä popsita tulehduskipulääkettä ja lisäksi voi sivellä Voltarenia sen minkä iho kestää. Mulla ortopedi kirjotti reseptin Arcoxiaan ja aika moneen tuubiin Voltarenia, kun ensimmäinen nivelrikko diagnosoitiin. Sylville vinkkinä, että näitä voit ehkä kysellä, kun pääset lekurille. Mieluummin oikeita lääkkeitä ja reseptillä.

Mulla polvet pysyneet nyt aktiivisella treenillä siedettävässä kunnossa. Pitkiä aikoja pärjää ilman lääkkeitä. Jalkatreeneissä käytössä neopreenilämppärit polvissa. Venyttelyä ja ainakin lyhyt kävely päivittäin, muuten ei mitään erikoisia poppaskonsteja.
Aikalailla samaa mieltä tän viestin sisällöstä.

Milloinkahan tätä paskaa aletaan meilläkin viettämään? Kovin on lyhyt historia Halloweenilla ja Black Fridayllakin - vaikka nykyjonnet todnäk mieltävät ne suomalaisugrilaiselta pronssikaudelta periytyviksi kalendaarisiksi merkkipäiviksi.
Pitäiskö sitä alkaa markkinoimaan🤔 Taas yksi rahastuspäivä lisää👍🏻

Sadonkorjuu juhlaa on jotenkin vaikea nähdä kaupallisena juhlana. Kekri on onneksi pysynyt perinteissä merkityksessään, vaikka harmillisesti se on vähän katoavaa kansanperinnettä huomioiden, että se oli joskus jouluakin tärkeämpi juhla.

Mitä sanoo internetlääkärit @TJJ ja @Doctor feelgood lääkityksestä? Eikö tohon yleensä popsita tulehduskipulääkettä ja lisäksi voi sivellä Voltarenia sen minkä iho kestää. Mulla ortopedi kirjotti reseptin Arcoxiaan ja aika moneen tuubiin Voltarenia, kun ensimmäinen nivelrikko diagnosoitiin. Sylville vinkkinä, että näitä voit ehkä kysellä, kun pääset lekurille. Mieluummin oikeita lääkkeitä ja reseptillä.

Mulla polvet pysyneet nyt aktiivisella treenillä siedettävässä kunnossa. Pitkiä aikoja pärjää ilman lääkkeitä. Jalkatreeneissä käytössä neopreenilämppärit polvissa. Venyttelyä ja ainakin lyhyt kävely päivittäin, muuten ei mitään erikoisia poppaskonsteja.
Joo, NSAID+panadoli, joskus panacod. Nuo kipulääkkeet joskus henkimaailman juttuja: "Burana ei auta yhtään minulle, mutta laita sitä ibumaxia, se auttaa"
Samoin nuo voiteet. Kai niistä kohteeseen vaikuttavaa ainetta imeytyy(tutkimustenkin mukaan), mutta, jos sillä peräkylän mummolla on lonkka-artroosi ja nivelen päällä +20cm rasvaa, niin ,jos apua saa, niin se on taas henkimaailman(blacebo) juttuja.

Yhdellä iäkkäällä sukulaisella on ranteen nivelrikko ja välillä kun on pahasti kipeä, niin muistaakseni Voltaren geeli vie muutamassa tunnissa kivun useaksi päivää pois. Muut NSAID geelit ei auta.

Pitäiskö sitä alkaa markkinoimaan🤔 Taas yksi rahastuspäivä lisää👍🏻

Black friday on jo osin kiitospäivän juhlimista, sehän on siitä seuraava päivä aina määritelmän mukaan, eli hävitty matsi jo, amerikkalainen kylddyyri voitti. Ei puutu kuin kalkkuna pöydästä edeltävänä torstaina... Niitä kalkkunoita pitäis alkaa kasvattamaan ja markkinoimaan?🤔

Tilanne on hämmentävä.
En muista koska viimeksi olen juonut alkoholipitoista juomaa.
Melkein vois kävässä kaupasta jonku nöttösen ja imuroida huiviin sen ja merkintä kalenteriin. Välttyis tälläiseltä epätietoisuudelta jatkossa.

Jos tulis tarve hakkeroitua pentagoniin, niin: Here are the 20 most common passwords in the USA this year:
  • admin
  • password
  • 123456
  • 12345678
  • 123456789
  • 12345
  • Password
  • 12345678910
  • Gmail.12345
  • Password1
  • Aa123456
  • f*******t