Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Päättötyö palautettu. Muuten vetäisin kovan kännin, mutta koska firman pikkujoulut niin lipitän ruokaviinit ja jätän käyttämättä ne pari kusista drikkilippua.

Varasin aikaa lääkärille. Ei tämä polvikipu mihinkään tunnu häviävän 🫤 Eipä se lkrkään tälle mitään voi, mutta jos nyt rtgkuva nivelrikon varalta.
On tämä nyt prklettä. Tällä polvella ei tatamihommia tehdä. Kun yhdestä vaivasta pääsee, niin toinen tulee.
Tk:n ajanvarauksessa kuulostavat aina kovin pettyneiltä, kun vastaan kielteisesti kysymykseen työterveyshuollon olemassaolosta 😏
Harmittaa niin paljon, että teen tänään ihan uhalla muutamat jalkaprässiliikkeet. Hah. Oppiipahan olemaan.

Eli parasetamolia ja kylmägeeliä ohjelmassa iltapäivällä.
Mitä sanoo internetlääkärit @TJJ ja @Doctor feelgood lääkityksestä? Eikö tohon yleensä popsita tulehduskipulääkettä ja lisäksi voi sivellä Voltarenia sen minkä iho kestää. Mulla ortopedi kirjotti reseptin Arcoxiaan ja aika moneen tuubiin Voltarenia, kun ensimmäinen nivelrikko diagnosoitiin. Sylville vinkkinä, että näitä voit ehkä kysellä, kun pääset lekurille. Mieluummin oikeita lääkkeitä ja reseptillä.

Mulla polvet pysyneet nyt aktiivisella treenillä siedettävässä kunnossa. Pitkiä aikoja pärjää ilman lääkkeitä. Jalkatreeneissä käytössä neopreenilämppärit polvissa. Venyttelyä ja ainakin lyhyt kävely päivittäin, muuten ei mitään erikoisia poppaskonsteja.

popsita tulehduskipulääkettä

Minä olen jostain syystä todella huono syömään kipulääkkeitä. Tyyliin "kyllä tämän vielä kestää", "kohta varmaan helpottuu itsestään" ja "kipu nyt vaan kuuluu elämään"
🤷‍♀️

Kolmen kuukauden hoitotakuuaika tämmöisessä kiireettömässä asiassa. Ajanvaraustädin mukaan hoitojonoa on muutaman viikon verran. Jänskättää, ennättääkö vielä ennen joulua.

Mainitsemasi Arcoxia näyttää olevan etorikoksibia. Tähän minulla on resepti, koska söin sitä selkäkipuun - mihin se ei oikein auttanut. Saattaa olla pilleripurkkikin vielä komerossa! Pitänee kokeilla

20251128_134308.webp
Masa-kissa kuorsaa ja piereksii.

Eilen hotellissa kävin kuumassa suihkussa (koska ruotsalaisessa saunassa käytiin uikkarit päällä eikä saanut heittää löylyä) ja siinä itseäni saippuoidessa ihailin kuinka mun jalat on saanut hyvin lihasta ja jaloissa rasvakerros on pienentynyt.
Toivottavasti yläkroppaan sais myös enemmän lihaa ja rasvaprosentti pienenee
Tarvitaan kuvamateriaalia, jotta asiaa voidaan analysoida tarkemmin

Mitä sanoo internetlääkärit @TJJ ja @Doctor feelgood lääkityksestä? Eikö tohon yleensä popsita tulehduskipulääkettä ja lisäksi voi sivellä Voltarenia sen minkä iho kestää. Mulla ortopedi kirjotti reseptin Arcoxiaan ja aika moneen tuubiin Voltarenia, kun ensimmäinen nivelrikko diagnosoitiin. Sylville vinkkinä, että näitä voit ehkä kysellä, kun pääset lekurille. Mieluummin oikeita lääkkeitä ja reseptillä.
Henk koht en pidä voltaren geeliä juuri minään, jos joku tykkää niin ei ole multa pois, mutta en käyttäisi omaa rahaa siihen. NSAID + panadoooli on ihan ok kombo. Eli esim se etorikoksibi+panadol mitä sylvin dosetista jo valmiiksi löytynee.

Pistän toki melkein pääni pantiksi että sylvillä on joku kierukkavika yleisen polven rupsahdukseen liittyen ja hän voisi hyötyä nykysuomessa paheksutusta polven meniskin osapoistosta/debridement toimenpiteestä. Mutta mitä olen kuullut tuttavilta KYSsistä niin siellä tmp on pannassa.

Onkos siellä nordnetissä nyt bläk fraidei kamppis amerikkaan vai ei? Ilmeisesti perinteisesti aina olut, mutta en löydä vahvistusta asialle. Ei anna toimeksiannolle alea, mutta toisaalta sanoo ettei niissä arvioissa huomioida kampanjoita.

Back
Ylös Bottom