Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Mikäs niissä? Paloja vaihdellaan useammin kuin moottoriöljyjä?

#hehe
Miten sen sanos? Ei niissä mitään vikaa ole, muutakuin se pelko persiissä että niitä joutuis uusimaan.

Kaikki tai suurin osa mitä luet netin tietotoimistosta on ihan huuhaata, porukalta joka ei ole koskaan moisilla jarruilla ajaneet. Ihan *itun hyvät. Ei vingu. Ei sotke. Pitää kuin tauti, kylmänäkin, tai ainakin näihin -5 asteen keleihin asti. No märkänä (juuri autopesusta tulleena) saa kerran polkasta ihan täysillä ja ens alkuun ei mitään tapahdu, mutta jos joku sanoo että kylmä keraamijarru ei pidä niin tietää kyllä heti ettei ole koskaan keraamijarruilla ajanut.

Teoriassa kestää koko auton iän...PAITSI jos haluaisit ajaa rataa, kuuma jarru kuluu kuin perkele. Ja mitä lie, 7-8 tonnia/levy? Tai joku kivi menee väliin niin levy on herkkä lohkeamaan ja taas.

Tietenkin jos vaan ajankuluksi P-rinkiä ajaa (#vokot) niin tuskin ongelmaa tulee. Mutta mietin kyllä aika monta kertaa ennenkuin toisen kerran radalle menen. Tai jotku kai tekee sen että ostaa teräslevysetin ja ajaa niillä ja vaihtaa alkuperäiset keraamit takaisin alle kun on aika vaihtaa..auto.

Ainoa ehkä "konkreettinen hyöty" keraamijarruista on se ettei ne sotke. e: ja pienen pippelin kompensointimahdollisuus
 
Miten sen sanos? Ei niissä mitään vikaa ole, muutakuin se pelko persiissä että niitä joutuis uusimaan.

Kaikki tai suurin osa mitä luet netin tietotoimistosta on ihan huuhaata, porukalta joka ei ole koskaan moisilla jarruilla ajaneet. Ihan *itun hyvät. Ei vingu. Ei sotke. Pitää kuin tauti, kylmänäkin, tai ainakin näihin -5 asteen keleihin asti. No märkänä (juuri autopesusta tulleena) saa kerran polkasta ihan täysillä ja ens alkuun ei mitään tapahdu, mutta jos joku sanoo että kylmä keraamijarru ei pidä niin tietää kyllä heti ettei ole koskaan keraamijarruilla ajanut.

Teoriassa kestää koko auton iän...PAITSI jos haluaisit ajaa rataa, kuuma jarru kuluu kuin perkele. Ja mitä lie, 7-8 tonnia/levy? Tai joku kivi menee väliin niin levy on herkkä lohkeamaan ja taas.

Tietenkin jos vaan ajankuluksi P-rinkiä ajaa (#vokot) niin tuskin ongelmaa tulee. Mutta mietin kyllä aika monta kertaa ennenkuin toisen kerran radalle menen. Tai jotku kai tekee sen että ostaa teräslevysetin ja ajaa niillä ja vaihtaa alkuperäiset keraamit takaisin alle kun on aika vaihtaa..auto.

Ainoa ehkä "konkreettinen hyöty" keraamijarruista on se ettei ne sotke. e: ja pienen pippelin kompensointimahdollisuus
Siinä oli aika tyhjentävä vastaus aiheesta.

Sen arvasin kyllä jo etukäteen että mitään järkeä niissä ei ole.
 
vielä ei vissii nkehtaa panna maata

on kuitenkin lavvantai, kuuluisi valkoa, koska: vapaapäviä
 
mutta ON! pitkä päivä kun on herännyt jo yheksältä: aamulla
 
ja tylsää! todella tylsää

ei mitään tekemistä
 
en ole tehny muuta kun istunut sohvalla ja käynyt kahvilassa syömässä pitsaa ja juomassa kahvia ja maitokaupassa ostamassa leipää ja istunut sohvalla ja käynyt saunassa ja suihkussa ja istunut sohvalla
 
Back
Ylös Bottom