Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

2v tai 30tkm

e: yritin silloin joskus kun caymanni oli "uus", että varaan ajan ja vaihdetaan nyt öljyt kerran vuodessa...ei annettu aikaa, ei tarvi vaihtaa..en ole yrittäny enää
Tuo on kyllä ihan mielenvikanen vaihtoväli.
AMG-puritaanit vaihtelee öljyjä 5tkm välein, 7,5tkm ihan maksimi.
Vai onko noissa sitten poikkeuksellisen suuri öljytilavuus tms erikoista.

Ehkä ne poshukoneet on vaan niin hyvin tehtyjä. :) Ja AMGt huånosti.

Joku 8-9l öljytilavuus näissä on muistaakseni.

Viimeksi muokattu:
Ehkä ne poshukoneet on vaan niin hyvin tehtyjä. :) Ja AMGt huånosti.

Joku 8-9l öljytilavuus näissä on muistaakseni.
Ennyt ihan jaksa uskoa tuota selitystä🤓

Joka tapauksessa kun öljyllä ajetaan esim 20tkm niin se on moottorista ulos laskettaessa kuin mustaa vettä. Kuinka hyvin sellainen kura sitten voitelee, en tiiä.
Kuriositeettina mainittakoon että omistamassani moottoripyörässä on 5litraa moottoriöljyä, mikä on melkoinen määrä tuollaisessa 1158ceecee moottorissa.

Veikkaan että vokot vaihtaa öljyt joka kolmannen käynnistyksen jälkeen ettei huohottimesta pääse kosteutta koneeseen.

Etkös sinä miettinyt jo aikoja sitten tuolla "toisella palstalla" sellaista, ettei se uusi tuttavuutesi herätä sinussa sen kummemmin tunteita - kunhan vaan hengaillaan.

Eli olisiko tässä nyt kyseessä klassisesti sellaista psykosomaattista oirehdintaa? 🤔
Niin joo, voihan se olla.
Kyllä se alkuun toki veti aivokemiat ihan sekaisin.
Helppo sen kanssa on olla ja yhden epävakaan persoonallisuuden jälkeen arvostan kyllä helppoutta. Mutta ehkä sitä kuitenkin kaipaisi jotain räiskyntää. Vaikka tiedän että se tarkoittaa aina jotain traumakemiasuhdetta

Itellä periaate, että kerran vuoteen vaihtuu kaikkiin vehkeisiin. Vaikka kesäautoon pahimmillaan kilsoja tulee muutama tuhat.

Ei oo niin kallista, että haittaisi ja nopee homma.

Tästä Sylville merkki reppuun ommeltavaksi.

IMG_5685.webp

Kova urakka taas edessä pari päivää.

Ennyt ihan jaksa uskoa tuota selitystä🤓

Joka tapauksessa kun öljyllä ajetaan esim 20tkm niin se on moottorista ulos laskettaessa kuin mustaa vettä. Kuinka hyvin sellainen kura sitten voitelee, en tiiä.
Kuriositeettina mainittakoon että omistamassani moottoripyörässä on 5litraa moottoriöljyä, mikä on melkoinen määrä tuollaisessa 1158ceecee moottorissa.
No on selitys mikä tahansa niin ne on valmistajan viralliset ohjeet ja hyvin tuntuu riittävän.

@maltsu
Vieläkö Googlet tilillä. Vaikuttaa, että ainakin hetkellisesti on Kuukkelista ja Nvidiasta nyt puhti pois.

Juu kyllä kuuklet meni pitkään plakkariin. Tänään Nuurdean osakesäästöpäivä Amerikan kaupat 1eur/kpl, ostan pari kipaletta lisää, yhden maikrosoftin, jne, köyhä voi tehdä pikkulisäyksiä ja sopivasti kurssit tuli alas. Mandatumin trader onessa ollu euron kaupat koko alkukuun ja tänään viimeinen päivä. En pystynyt vastustamaan kurssilaskua enää, avasin sinne Meta position @605,50. Kuukle ja Meta menee pitkään plakkariin. Arvostukset ei poskettomia ja kovia yhtiöitä, vaikka ajoitus olis hieman väärä kyllä ne joku päivä nousee. Ja näistähän saa miniosinkoakin nykyään.

Tällekin päivälle futuurit näyttää hieman punaista.
IMG_0895.gif

Niin siis en oo perehtynyt (vielä) mikä noissa on valmistajan suosittele vaihtoväli, mutta nuo välit on yleisiä ns alan miehillä.
Jenkkejä täynnä olevilla foorumeilla tuntuu olevan aina paniikki että jos ei nyt 5tmailin välein öljyjä käytä jiffylubella vaihtamassa niin autohan räjähtää palasiksi ihan saman tien..paljonko lienee öljynvaihtofirmojen mainonnan, 50 vuoden takaisten öljylaatujen muistojen ym syytä?

No, jos on sovittu, että 100% etä, ostettu sitten se asunto muualta kuin kaupunkihelvetistä (toimistolle esim 100km), ja sitten sanotaan, että X kertaa/vko konttorille jäkittämään.

Niin varmasti harmittaa.

Olen minäkin palkannut tiimiini henkilöitä, joilla olisi melkoisen haastava työmatka, ja ymmärtäisin vitutuksen, jos tulisi jotain urpoja toimistopäiväpakkoja.

Eikä siellä avokonttorihelvetissä ikinä saa mitään aikaiseksi. Tämä on tosin taas toinen keskustelunaihe.

Minä aion pakottaa tiimini jatkossa tekemään kuukauden closigin konttorille. Saattaa tulla närää, mutta kokeilen silti jokusen kuukauden. Kun ei kerran tieto kulje minulle kuin erikseen kysymällä, niin tehdään sitten näin. Helpompi kysyä, ja lisäksi kuulen keskusteluita itse. #mikromanageripaikalla

Reilu vuosi sitten alaiseni nyrisi, että on kestämätöntä joutua tulemaan se vartin työmatka yhtenä määräämänäni päivänä. Kyllä siinä vähän Kela nosti minussakin päätään viimeistään silloin, kun tämä totesi minulle, että voin itse ajella sen 45 min/suunta, kun minulla on töitä ”muutenkin vähemmän kuin hänellä”.

Veikkaan että vokot vaihtaa öljyt joka kolmannen käynnistyksen jälkeen ettei huohottimesta pääse kosteutta koneeseen.

emmä, vaan kerran vuodessa, eli noin 7tkm välein

mopedissa olen tullut lasikaksi enkä jaksa joka vuosi vaan onely kahten vuoden välein eli noin 2tkm välein

Back
Ylös Bottom