Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Siis käydä eläinkaupassa? Sä taidat ihan itse asettaa tosi omituisia rajoja itselles.

Ihan ekana lähtisin vaihtaa pesuaineet. Vaikka olis jo vuosia käyttänyt tuttua pesu/huuhteluainetta niin niillekin voi yhtäkkiä muodostua herkistys. Mulla ekan vaihdon jälkeen toimi varmaan 6 vuotta noi allergiatestatut mutta muutama vuosi sitten piti siinäkin vaihtaa merkkiä (toiseen hypoallergeniseen). Tuuria tai ei, niin yleensä helpottanut hyvinkin nopeasti vaihdon jälkeen. Ja jos on kädet kädet, eli sormet ja kämmenpöytä niin suosittelen menee ihan ihotautilääkärille. Itse kärsin aikanaan vuoden sormien märkivästä ja kutiavasta ihottumasta ja vasta kun meni spesialistin juttusille ni löytyi oikeat steroidisienikortisolivoiteet ja suolakylvetysohjeet.
Luulisi että kutiaisi koko kroppa jos pesuaineet 🤔 mulla kutiaa vaan kädet, eli sormet ja kämmenet sekä välillä jalkapohjat. Ihossa ei oo mitään, ei ihottumaa tai mitään.
En sitten tiedä vaikuttaako ne lievästi alakanttiin olevat munuaisarvot tähän.
Tai sitten reagoin kaneille jotka on ollut saman katon alla tuon puoli vuotta

Luulisi että kutiaisi koko kroppa jos pesuaineet 🤔 mulla kutiaa vaan kädet, eli sormet ja kämmenet sekä välillä jalkapohjat. Ihossa ei oo mitään, ei ihottumaa tai mitään.
En sitten tiedä vaikuttaako ne lievästi alakanttiin olevat munuaisarvot tähän.
Tai sitten reagoin kaneille jotka on ollut saman katon alla tuon puoli vuotta
Käytätkö käsidesejä? Monilla aiheuttaa jänniä tuntemuksia. Tai jotain tiettyä saippuaa käsienpesuun?

Omalla kokemuksellani ensimmäiseksi kokeilisin sitä rasvaamisen lisäystä. Käsienpesu ja saippua kuivattaa, ja itselläni huomaan, että talvisin iho on sen verran koetuksella, että tarvitaan rasvaus tuohon tueksi. Muuten alan huomaamattani raapia sormia ja kämmenselkää rikki.

Joko on verokone jyllätty läpi?

Oman pomomiehen tienestit on tippuneet niin pal, että lienee syytäkin minunkin kiinnostua muistakin virmoista. Ei näytä siltä, että isompaa kehitystä olisi tiedossa sinne kasvun suuntaan.

Hitto mua ärsyttää kun puoli vuotta on kädet kutissut tosi voimakkaasti. Antihistamiini vähän rauhoittaa mutta sitä saa syödä aamuin illoin. En tiedä mille mä reagoin noin voimakkaasti
Etkö kehunut että seksielämä on taas villiä?
Jos sä olet tullu vehkeelle allergiseksi?

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom