Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pertunmaan lumihuippuiset alpit kuvattu.

IMG_0189.webp

Mä en si ymmärrä noita, näyttää ihan täysin samalta ku mun yläasteen rannekello, ja se makso varmaan 100 markkaa.
Kai jotku haluaa si maksaa kellosta 1000x summan, vaan koska brändi.

Kyllä mekaanisissa kelloissa myös aikamoisia laatueroja on. Halvemmissa saattaa speksit olla -15s viiva +30sec heitto per päivä. Ja eivät edes välttämättä pysy niissä. Plus muu eri kestävyydessä jne. Normilaatukellot +-5sec, Rolex +-2sec. Kvartsikelloa vastaan joka ei tartte latausta, mutta erittäin tarkka, on vähän vaikeampi järjellä perustella. Mulla 20 vuotta vanha Omega aqua terra kvartsi +1sec/viikko. Tarkimmat kellot taitaa olla Seikon kvartsit, ne kyllä maksaakin. Mut joo fiilispohjalta näitä hommataan, jos niitä ei saa, hankinta on järjetön.
13 tunnin testin jälkeen voidaan todeta että kyseessä lienee aito rouleks.
IMG_0838.webp

Mä en si ymmärrä noita, näyttää ihan täysin samalta ku mun yläasteen rannekello, ja se makso varmaan 100 markkaa.
No ajatellaan asia toiselta kantilta

Saisit Toyota Yariksen 25.000€ tai samanlaisen ja suorituskyvyltään identtisen kauppakassin mutta Ferrari Yaris ja hintaan 250.000€. Molempien ainut tehtävä on käyttää sua 4km päässä kaupassa tietä pitkin jossa rajoitus on 40km/h ja molemmat autot on rajoitettu samaan nopeuteen ja tehoon. Molemmissa samat ominaisuudet ja varusteet, tai sanotaan, että 225.000€ et saa yhtään mitään muuta kuin eri merkin keulaan JA paremman jälleenmyyntiarvon, niin onhan toi nyt ihan selkee win Ferrari Yariksen puolesta.

No ajatellaan asia toiselta kantilta

mitäs sitten nämä esinmerkikis NAISten kumitissit? Miesten kovassa huudossa olevat turkin matkat, NAISten aivam kamalat töttöröhuulet

eihän niilläkään mitään saa, mutta silti imiset niistä maksaa

nyt keksin paremman esimerkin, onmasta elämästäni

jos: ottaisin tattoon, sitä ei tekisi kukaan mu kun Jarva, vaikka joku muu tekisi aivam varmasti halavemmalla, mutta Tanelilta saa ainoan oikean

ei siinäkään tavallaan mitään järkeä olisi enempää maksaa, mutta maksaisin silti koska haluaisin sen juuri Tanelin tekemänä

En ymmärrä, mutta toisinaan ymmärtämys ei ehkä ole se pätevin suhtautuminen. Taitaa pojat vetää tunteella. Siinä jää järki toiseksi.
Pysyvät poissa muusta pahanteosta, kun räpläävät kellojaan.

No jos vaikka kumitissiä mietitään niin ilman minkäänlaista tilastoa, heittäisin että aika moni ne käy hakemassa veden takaa koska monesti siellä on samat kirurgit kuin suomessa, ja samaa silikonia ja hinta täällä on pahimmillaan 3-4 kertainen. Kellojutuissa noi hinnat esim vastaavannäköisiin jotka toimittaa saman funktion on kuitenkin helposti 10-20 kertainen.

Esim possun ostot ymmärrän, sen eron varmasti tuntee jo oven avatessa ja viimeistään penkille istuessa ja rattia hinkatessa. Silti oletan että isoin ero löytyy oikeasti konehuoneesta ja tekniikasta. Vähän joo maksat brändistäkin toki, mutta saat edes jotain eroa ihan perus skoda octaviaan. Toki voihan 25euron kelloonkin upottaa 10.000€ timantin niin kellon arvo on "oikeasti" 10.025, mutta se ei muuta sitä että kellon idea on kai edelleen näyttää aikaa, ja se olisi onnistunut ilman tuota timanttiakin. Timantti ei millään tapaa muuttanut kellon kykyä näyttää aikaa paremmaks kun taas possu on parempi ja tehokkaampi ajaa kuin octavia.

En ymmärrä, mutta toisinaan ymmärtämys ei ehkä ole se pätevin suhtautuminen. Taitaa pojat vetää tunteella. Siinä jää järki toiseksi.
Pysyvät poissa muusta pahanteosta, kun räpläävät kellojaan.
Tämä on viisautta.

Kaikkitietävälle Sylville jatkokysymys.
Laitanko viikonloppuna rehveille R-kellon ranteeseen?
Daami on sellainen että saattaa tunnistaa claccisen kruunulogon, voiko tämä johtaa kiusalliseen tilanteeseen.

Otit tuon kykloopittoman 👌iteki tykkään enemmän tuosta, jotenki enemmän semmosta työkaluhenkeä kun ei oo päivyriä siinä. Ku ei sitä meren pohjassa tarviskaan.

Joo ja siis jos tuo kyklooppi olisi jollain erikoisella tekniikalla puhallettu siihen safiirilasiin mitä muut ei osaa yhtä hyvin, mutku se on joku knöbö mikä vaan liimataan siihen päälle... Ihan ok kelloissa missä enempi muutakin hässäkkää, starbucksiin jo sopii tai GMT/YM.

miksi teit sen?

Jos olisin pitänyt Omegan niin aika tårta på tårta kaks sugelluskelloa ja sain 83,9% maksetusta hinnasta vaihdossa. Minusta Omega oli jopa vähän liiankin näyttävä, tuli käytettyä turhan vähän ja sitten tarkkuus, power reserve, AR kelmun varominen ehkä jotain syitä. En tiä. Rolex nyt vaan alkoi polttelemaan ajatuksena liikaa. Ja onhan se hieman ohuempi ja kevyempi. Tulee varmasti käytettyä enemmän. Omegan quartz ollut työkellona. Jäi vapaalle siirtyessä vaan vaihtamatta Seamasteriin liian usein.

Laitanko viikonloppuna rehveille R-kellon ranteeseen?
Daami on sellainen että saattaa tunnistaa claccisen kruunulogon, voiko tämä johtaa kiusalliseen tilanteeseen.

Hmmmm.... Tämä on vaikeahko valinta. En nimittäin itse tunnista kellomerkkejä - kuten en automerkkejäkään - tai ainakaan osaa laittaa niitä minkäänlaiseen arvojärjestykseen. Jako kuljee täysin visuaalisella linjalla: tyylikäs vs ruma/nolo. Hyvä vaihtoehto on se, ettei kello herätä mitään huomiota.

Jos ko Daami saattaa tunnistaa kellomerkin, voi vaarana olla se, että hän ajattelee kapineen olevan rantakatuostos lomamatkalta Epsanjasta. Tämän välttämiseksi on muun kokonaisuuden jotenkin viestittävä siitä, että nyt ei olla Temu-tasolla, jotta Daami saa positiivisen vaikutelman.

Koska mahdollisuus useampaan vaihtoehtoon on olemassa, lienee parasta lähteä liikkeeseen mahdollisimman reaktiovalmiina ja on luotettava ennalta saatuun tiedusteluinformaatioon, mikäli sellaista on kohteesta saatavilla. Tärkeää on välttää tilanteen epäedullinen lukkiutuminen. Tuleen ei saa jäädä makaamaan.

parasta/varminta on mennä yksin, ei tarvi etes yrittää miellyttää ketään

Minulla tähän liittyviä suunnitelmia nousevalle viikonlopulle

menen yksin kapakkaan lukemaan kirjaa &nelosoluen

O-kellon puen päälleni ja meikkaan

Back
Ylös Bottom