Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tuttujen kanssa olen enimmäkseen vain kuunnellut ja suoraan sanonut, etten tiedä, mitä tässä "pitäisi" sanoa, kun he ovat käyneet jotain surullista läpi.

Tuo osoittaa sellaista pelisilmää, jota harvalla ihmisellä on. Mielenkiintoista, että piporadiota kuunteleva hullu kissamummo voi olla samaan aikaan selvästi aivan hämmästyttävän fiksu ja hieno ihminen.

Se onnii muuten jännä homma

tai kaupassa kun ostan paska, tai talouspaperia niin katon aina erittäi tarkasti, että varmasti on sentilleen halvin/rulla hinta mitä ostan

sitten taaas a-alueella aivan sama maksaako keiky seitsemän vai kahdeksan euro, ostana juuri niin onta kun tekee mieli

enkä kyllä maitokaupassakaan katso mitään muita hintoja kun noi paperien hinnat

jännä,juttu

Se onnii muuten jännä homma miten joku sähkölaskun maksaminen on aina hiukan vastenmielistä, mutta jos laitat saman summan x5 tai x10 johonkin harrastehommiin niin ei harmita yhtään. Vaikka ensin mainittu on kuitenkin ehkä välttämättömämpi kuin jälkimmäinen.
Itellä ei sinänsä kyllä vastenmielistä. Kuittailen vaan kaikki e-laskut suoraan.

Joskin tässä kyllä ymmärrän tausta-ajatuksen. Vaikka ite säästänkin aika lailla, törsään kyllä vastaavasti. Just varsinkin erilaisiin harrastuksiin ja nautintoihin. Ihan järjetöntä on olla useampaa autoa, omistaa 700+ sikaria, käydä raflassa, omistaa 5+ tennis ja sulkkismailaa jne., mutta ei niitä rahoja hautaan saa ja kivempi elellä niin, että on mukavaa 👍

tai kaupassa kun ostan paska, tai talouspaperia niin katon aina erittäi tarkasti, että varmasti on sentilleen halvin/rulla hinta mitä ostan

sitten taaas a-alueella aivan sama maksaako keiky seitsemän vai kahdeksan euro, ostana juuri niin onta kun tekee mieli

jännä,juttu

eilen ostin seitsemän
sitä tietysti poikamiestaloudessa tuota talouspaperia sen verran kuluukin, että hyvä tehdä hintavertailua

henkkoht tilasin pari tietyn punaisen sävyistä hupparia tällä viikolla, loppusumma taisi olla 324e, ei tuntunut: missään

on #jännä

Itellä ei sinänsä kyllä vastenmielistä. Kuittailen vaan kaikki e-laskut suoraan.

Joskin tässä kyllä ymmärrän tausta-ajatuksen. Vaikka ite säästänkin aika lailla, törsään kyllä vastaavasti. Just varsinkin erilaisiin harrastuksiin ja nautintoihin. Ihan järjetöntä on olla useampaa autoa, omistaa 700+ sikaria, käydä raflassa, omistaa 5+ tennis ja sulkkismailaa jne., mutta ei niitä rahoja hautaan saa ja kivempi elellä niin, että on mukavaa 👍
Todellakin. Siis ei käärinliinoissa ole taskuja.

Kun katsoo kuolemaa oikeasti silmään, niin voi rauhassa pistää vaikka autoon hullusti rahaa.

Todellakin. Siis ei käärinliinoissa ole taskuja.

Kun katsoo kuolemaa oikeasti silmään, niin voi rauhassa pistää vaikka autoon hullusti rahaa.
Jep! Enkä ite ole tarttenut ihan yhtä äärimmäistä henk. koht. kokemusta. kuin sulla, vaan lähipiirin kuolemat yms. on itellä toiminut hyvänä triggerinä aikanaan.

Tosin tuohon piti itse vielä jatkaa, että toki itsellä on siitä hyvä tilanne, että on hyvät tulot ja se mahdollistaa. Olen toki ollut eritoten opiskeluaikoina myös varsin pienituloinen ja silloin sitten vähän eri tilanne.

Laitetaan myös muistiin, että positiivisesti yllättävän hyvä olut.

1000009064.webp

Viimeksi muokattu:

jännä,juttu
Ite ostan vain Soft Emboa/Lotusta. Parasta ja pehmeintä, mitä rahalla saa. Jos löytyy parempia, saa vinkata 😃

Ai niin, pahoittelut spämmistä, mutta tänään kävi itellä digipaskat.

Olin unohtanut siirtää kortit uuden puhelimen Wallettiin, eikä kaupassa maksu tietty onnistunut. Kaivelin taskuja ja onneksi oli se takki päällä, joka oli, kun olin joskus jemmannut huntin rintataskuun.

Toki olisi voinut alkaa siinä asentelemaan kortteja, mutta näin kävi kivasti. Jatkan kyllä edelleen käteisen tunkemista taskuihin hätävarana ja suosittelen kaikille. Toki autossa ois ollut myös, kuttei tarttenut nyt lähteä.

Vaikka ite säästänkin aika lailla, törsään kyllä vastaavasti. Just varsinkin erilaisiin harrastuksiin ja nautintoihin.

Itselläni tämä on hitonmoista tasapainoilua, kun samaan aikaan yritän, elämän arvaamattomuuden ymmärtäen, kohtuudella elää tässä ja nyt ja toisaalta, vielä tässä lähipäivinä 46 vuoden iässä perusterveenä ja hyväkuntoisena, säästää elämän isojen haaveiden sekä eläkepäivien varalle. Asioita pohtiessa olen luullakseni aika hyvin oppinut tunnistamaan, mitkä asiat tuottavat juuri nyt niin paljon lisäarvoa elämään että niihin kannattaa investoida heti ja mitkä hetken mieliteot ovat sellaisia "olisi ihan kiva" - juttuja, joiden jääminen elämässä väliin ei kuitenkaan kuolinvuoteella harmittaisi vaan ne voi jättää odottamaan ns. sopivaa hetkeä tai mahdollisesti säästää senkin rahan pysyvästi vuohitallirahastoon.

mutta ei niitä rahoja hautaan saa ja kivempi elellä niin, että on mukavaa 👍
Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Ja vanha sanontahan kuuluu, että kenellä on kuollessaan eniten romua - se voittaa.

Mutta toisaalta. Kun olen tämmöinen vastarannan kiiski, niin olen miettinyt myös seuraavaa: Maksan etukäteen kaivurikuskille, että raapaisee omalle maalle sen verran ison kuopan. Että kaikki hankkimani roina haudataan meikäläisen mukana - moottoriajoneuvoista ja viihde-elektroniikasta lähtien. Ja sitten langetan vielä kirouksen, että jos tullaan tonkimaan - niin huonosti käy.

Eli jossain määrin vähän semmoista faaraoiden meininkiä, mutta ilman pyramidia pärjää. Menee muuten kaikki rahat siihen, eikä jää romuja mukaan haudattavaksi.

Back
Ylös Bottom