Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En kuulu ihmiskuntaan tällä hetkellä.

Toisinaan on kyllä vähän sellainen tunne, että ei edes halua olla osa ihmiskuntaa, vaikka ei oikein voi olla olematta.

wtf.gif

Toisinaan on kyllä vähän sellainen tunne, että ei edes halua olla osa ihmiskuntaa, vaikka ei oikein voi olla olematta.

wtf.gif
Olen vuosia sanonut että elämme Monty Pythonin sketsiä, niin absurdia meno on koko ajan. Olisin yhtä hyvin voinut lainata ja kompata kadonneen veljeni no-bodyn viestiä.

Tänään on kuitenkin vituttanut paljon vähemmän mitä eilen.

Olen vuosia sanonut että elämme Monty Pythonin sketsiä, niin absurdia meno on koko ajan.

Ihmiskunnan tyhmyys ja itsetuhoinen sekoilu on yksi asia ja sitten toinen asia vielä se, kun vuosi vuodelta vaatii enemmän voimia ja energiaa skarpata itseään, että edes arjessa tulee toimeen ihmisten kanssa sen vähän mitä pakko on.

Mustamerellinen kulkija lähestyi kauppakeskuksen aulassa ja osoitti puhelinta missä oli romaniasta suomeksi käännösteksti "5-6 euroa ruokaan". Kehitys kehittyy, viimeksi kun olen nähnyt heitä oli vain paperilappuset tai keksitty suullinen tarina.

Onpas erikoinen tilanne päällä tuntemallani ihmisellä. Hänellä siis työsuhdepolkupyörä jostain näistä nykypäivän tarjoajista, ja mulla on itselläkin toiselta tarjoajalta ja fillarihan on vakuutettu siltä ajalta kun sitä osaria lyhennät, mm. varkauksien varalta ja lukko pitää olla myös rekisteröity ja tietyn tyyppinen.

Noh kävipä niin että tämä tuntemani ihminen on pienikokoinen nainen ja kun hän polkupyöräili vantaalla töihin, joku hyppäsi eteen ja kysyi jotain osoitetta, no tuttuni tokaisi ettei tiedä ja ei voi valitettavasti auttaa, no sen jälkeen tämä isokokoinen narkki mies sitten heitti muijan pois pyörältä ojaan ja lähti itse pyörän kanssa karkuun. Rikosilmoitus tehtiin heti yms.

Sai tänään tietää että työsuhdepyörän vakuutusyhtiö ei korvaakkaan varkautta koska varkaalla ei ollut asetta ja vakavaa väkivaltaa ei oltu käytetty (lue : henkeä uhkaavaa)... ... Eli hän joutuu nyt vuoden / pari lyhentämään varastetun pyörän osamaksua puhumattakaan siitä että saisi uuden tilalle... Hän on juuri myynyt autonsa ja koitti pärjätä polkupyörällä.

Kyllä taas sellanen tilanne että karpolla vois olla asiaa että miten vakavalta väkivallalta on tuntunut kun nisti käy heittelee sua kesken työmatkan, eikä tähän edes tarvitsisi lisätä pieni nainen korttia, sillä kyllä se vituttais ihan isoa miestäkin joka yllätettäisiin täysin.

Se kannattaa tosiaan lukea sopimukset tarkkaan läpi, ennenkuin laittaa nimensä alle. Minäkin laitoin juuri bumerangina sijaisauton vuokrasopimuksen takaisin avikselle, koska soppariin oli merkattu vain vuokrauksen kokonaiskustannus, ilman erittelyä minun ja vakuutusyhtiön osuuksista, mutta sopimuksen allekirjoittamalla minä olisin sitoutunut maksamaan vuokrauksesta aiheutuneet kokonaiskulut.

Ymmärrän kyllä, että tässäkin tapauksessa on käytetty vakiosopparia ja todellisuudessa luultavasti lasku olisi sen 6% kustannuksista kuten pitääkin. Toki sopimuksessa oli vastuuvapautuslauseke, että luethan sopparin ennen allekirjoitusta ja minä totta tosiaan luin. Jos ei muuta iloa, niin joutuupahan joku tekeen aviksella töitäkin.

Back
Ylös Bottom