Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

No mutta tuohan on just hyvä tapa elää, sijoittaa itselleen mieluisiin asioihin. Selvästihän sulla jää kulujen päälle jotain kuukausittain jotain ku on varaa lomareissuihin ja custom-kitaroihin.
Joo, muuten ei ollu tarkoitus valittaakaan kuin omasta tyhmyydestä.

En tiedä mikä idea oli ostaa Gigantista kahvia.. aika saissea mitä tää nyt sitten onkaan.. jotain tusinaespressopapua varmaan..

Mä kyllä ymmärrän myös vokottia. Ei se ole helppoa rohkaistua juttelemaan, jos aivot pettää siinä kohtaa kun pitäis tuottaa puhetta. Semmoista se oli itselläkin nuorena miehenä, olin hyvässä kunnossa ja äidin mielestä komea ja muutenkin hyvät raamit elämässä, mutta pään sisäinen maailma oli ihan tunkio. En vain uskaltanut mennä puhumaan sukupuoleen katsomatta juuri kenellekkään, koska en yhtään kestänyt jos joku oli eri mieltä tai nauroi sille mitä sanoin, sehän on nöyryyttävää. Jos pelkää konfliktia vielä tuon lisäksi niin alkaa oikeasti olla aivan vääränlaisia ajatuksia pää väärällään siinä tilanteessa kun pitäis osata rennosti keskustella. Siinä ei auta, vaikka miten yrittää rohkaistua kun pää on yhtäaikaa täpötäynnä ja ihan tyhjä. Mitään ei mene sisään, mitään ei tule ulos ja kiusallinen tilanne on läsnä.

Mut ymmärrän myös kaikkia muita, koska tuohon tilanteeseen on mun nähdäksesi lähinnä se yks apu, eli harjoitella sitä juttelemista ja ihmisten lähestymistä. Siedätyshoitoa. Se auttoi ainakin minulle ja lukuisista diagnooseista huolimatta osaan esittää ihan mukiinmenevää normaalia ihmistä sosiaalisissa tilanteissa. Iso apu oli myös nuo diagnoosit ja pieni apu myös niiden kylkiäisenä saadut lääkitykset, mutta isompana apuna se itse diagnoosi ja sitä kautta kasvanut ymmärrys itseä kohtaan. En minä olekaan tyhmä, vaan keskittymishäiriöinen. Enkä mä ole edes ujo, vaan autisti. Se on auttanut hirveästi kun tietää miksi käyttäydyn niin kuin käyttäydyn, unohtelen asioita yms ja se on ihan ok. Nämä kortit mulle jaettiin, ja nyt kun olen saanut apua niin osaan myös pelata ne korttini.

Tarpeeks kovat pisteet ku vetää, niin saa myös rahallista apua vammaistuen muodossa jolla voi sit ostaa sampoa ja nokiaa joka kuukausi lisää.

Parasta lepoa aivoille on vain maata tekemättä mitään hiljaisessa tilassa jossa olet vain yksin ajatustesi kanssa.
Juu!

Kyllä mieli lepää, kun omat ajatukset on nappulasta asti ollut luokkaa, Hmm, mitenköhän päin raiteille pitäisi asettautua nopiaa kuolemaa varten :unsure:

Ja selvennettäkööt, että osaan nykyään ottaa lähinnä huumorilla ajatukseni, en minä mihinkään raiteille ole kävelemässä.

Mutta joidenkin pääkoppa vaan on täynnä aivopieruja 24/7, varsinkin jos liikaa aikaa pohdiskella yksin ajatuksiaan.

Mutta joidenkin pääkoppa vaan on täynnä aivopieruja 24/7

Onneksi on:

Laardi luennolla:

1707224223514.webp

no sano mitä teen jos vastaus löytyy, sitähän toisiltakin Herroilta tiedustelin, että olisko hyviä iteoita

itsellä kun ei ole
Terapia.
Mä kyllä ymmärrän myös vokottia.
Tokihan tässä on myös se pointti, että hän vetää myös jotain ihmeen provoroolia täällä...
Ei se ole helppoa rohkaistua juttelemaan, jos aivot pettää siinä kohtaa kun pitäis tuottaa puhetta. Semmoista se oli itselläkin nuorena miehenä, olin hyvässä kunnossa ja äidin mielestä komea ja muutenkin hyvät raamit elämässä, mutta pään sisäinen maailma oli ihan tunkio. En vain uskaltanut mennä puhumaan sukupuoleen katsomatta juuri kenellekkään, koska en yhtään kestänyt jos joku oli eri mieltä tai nauroi sille mitä sanoin, sehän on nöyryyttävää. Jos pelkää konfliktia vielä tuon lisäksi niin alkaa oikeasti olla aivan vääränlaisia ajatuksia pää väärällään siinä tilanteessa kun pitäis osata rennosti keskustella. Siinä ei auta, vaikka miten yrittää rohkaistua kun pää on yhtäaikaa täpötäynnä ja ihan tyhjä. Mitään ei mene sisään, mitään ei tule ulos ja kiusallinen tilanne on läsnä.

Mut ymmärrän myös kaikkia muita, koska tuohon tilanteeseen on mun nähdäksesi lähinnä se yks apu, eli harjoitella sitä juttelemista ja ihmisten lähestymistä. Siedätyshoitoa. Se auttoi ainakin minulle ja lukuisista diagnooseista huolimatta osaan esittää ihan mukiinmenevää normaalia ihmistä sosiaalisissa tilanteissa. Iso apu oli myös nuo diagnoosit ja pieni apu myös niiden kylkiäisenä saadut lääkitykset, mutta isompana apuna se itse diagnoosi ja sitä kautta kasvanut ymmärrys itseä kohtaan. En minä olekaan tyhmä, vaan keskittymishäiriöinen. Enkä mä ole edes ujo, vaan autisti. Se on auttanut hirveästi kun tietää miksi käyttäydyn niin kuin käyttäydyn, unohtelen asioita yms ja se on ihan ok. Nämä kortit mulle jaettiin, ja nyt kun olen saanut apua niin osaan myös pelata ne korttini.
Näinpä, ja tätä (ammattiapua) Veelle on usein ehdotettu, ja vastaus on ehdoton ei.

Onni on hyvä ja riittävä ruoka.
Totta!

Jostain syystä mielen päällä oli koko aamun perinteinen lihapata, ja siihenkin tarpeet löytyis pakastimesta ja kaapeista, mutta koska a) ei ole tullu aikoihin tehtyä ja b) viikonlopun jäljiltä jääkaapissa on runsaasti juustokabanossia (pitihän maastoviikonloppuun varautua, ettei ainakaan ruoka eikä juoma lopu kesken), meinasin kokeilla minkälainen makkarakastike tulis siitä perinteisen jauholenkin sijaan.

Uskon, että hyvää tulee, varmaa on että siinä on riittävästi lihaa, vaikka onkin makkaraksi muokattua. Ei kuitenkaan mitään lihankaltaista kasvisvalmistetta.

No niin. Back to first world problems!

Otin jabrat päästä ja lähti taas ties kuinka monta hiusta, kietoutuneena siihen toisen puolen kuulokkeeseen. Työskentely estää hiustenkasvatuksen!
Ärsyttävää.

Minä kävin juuri viikko sitten ottamassa neulaa ja ensi viikolla on vielä täydennyskierros valmiiksi asti. Näyttäisi, että tästä tulee vielä ns. helvetin hyvä.
Ääriviivoja laitettu tänään.
2-3 reissua vielä yksityiskohtia+väritystä.

Tulee helevetin komia!

IMG-8253.jpg

IMG-8254.jpg

Ajattelin tämmösellä pienellä aloittaa ja tunnustella, että onko oma juttu nää tatuoinnit.

PS. Sattumalta alkoi juuri lohikäärmeen vuosi

Ajattelin tämmösellä pienellä aloittaa ja tunnustella, että onko oma juttu nää tatuoinnit.
Just näin :D Ei mitään sydämiä, pieniä tekstin pätkiä tai jaappanialaisia merkkejä, ku kunnolla syvään päätyyn suoraan.

Pitäskö itekin.. itellä vaan tota ryijyä ihan samalla tavalla selässä ja olkapäissä kuin rinnassakin.. kämmeniin ja jalkapohjiin vois ottaa, ne on vielä karvattomia. Tai uimalakkiin.

:LOL:

Minulla oli yli 20 vuotta vanha kuva niskassa, jo aika suttuiseksi ja tummaksi mennyt. En koskaan ottanut uusia kuvia vaan aina mietin, että jos sitä vanhaa saisi jotenkin korjattua (ainakin ennen uusien ottamista). Vihdoin viime vuonna sitten varasin ajan ja selitin, etten halua mitään peittokuvaa vaan uudistaa vanhaa.
-Ja voi hitto että siitä tuli hyvä, en olisi ikinä uskonut! Kuvia en laita mutta oikein ihmetytti se oma asian kanssa junnaaminen. Eikä ollut kallis edes.

Ei mitään kuvia meikäläiseen, pistän kaikki paukut viiksien kasvattamiseen.

Kävin viime viikolla kirpputorilla ja ostin kolmella eurolla nipun lehtiä selailtavaksi. Tiesin, ettei voi tietää pinon sisältöä ja sieltähän löytyi hieman vanhempi yksilö, olin julkaisuhetkellä 12-vuotias! 😆

PwwPnyU.png

Tuoksuvat omenaherkut ovat varmasti kestäneet aikaa ja puutarhan istutusvinkit, muuten ehkä ei. 😅

Mutta, kuten aiemmin kirjoitin, olen miettinyt ompelun opettelua ja sellainen harrastus vähän niin kuin edellyttää ompelukoneen hankintaa. Olen jo päättänyt, että ostan jossain vaiheessa kohtuuhintaisen Singerin, niihin saa varaosia hyvin jne.
Pitää vain olla jousto-ommel myös siltä varalta, että innostun huristelemaan mm. jumppavaatteita.

Verkkokauppa.comin KALLEIN Singer on ihan uutuusmalli, 399 €:
En tokikaan tuota edes mieti vaan sellaista max. parisataa maksavaa.

0DkQLoS.png

Ihan sama miten kääntelee, markat nykyeuroiksi muuntimella tai eurot markoiksi niin on kyllä ollut kallis hankinta ompelukone aikoinaan! 😳
(Nykyrahassa yli 900 €.)

Pitää vain olla jousto-ommel myös siltä varalta, että innostun huristelemaan mm. jumppavaatteita.
Kohta sulla on niinku täällä meidän katon alla. Yksi huone missä ompelukone, saumuri, ja juuri joku jousto-ommelkone...mikä lie. Ja toinen huone täynnä kankaita ja tilpehöörejä...ja lattia liimassa kaavojen saksimisen ja liimailun jäljiltä..

Back
Ylös Bottom