- Liittynyt
- 23.11.2018
- Viestejä
- 7 850
Voi olla, että vetää soikean sopivalla kohdalla liian tiukalle. Jännältä kuulostaa silti tuo, että pelkällä rumpujen vaihdolla ristiin vika siirtyy mukana.@Lonewolf
Perinteinen rumpujarru, tämän perinteisempi ei voisi olla. Sylvikin osaa tehdä tähän jarrurempan.
Käytin siis molemmat puolet auki ja testailin mekanismien toimintaa, kaikki vaikutti olevan etelleen ok.
Tein sitten tieteellisen kokeen ja vaihdoin rummut ristiin.
Kun takapää oli pukkien päällä, kiskoin käsjarrua niin että molempien puolien säädöt meni "tuntumalle"
Senhän kuulee kun ne naksuu.
Sitten ajamaan, ja yllätys yllätys, nyt alkoikin kuumeta vasen puoli, kun aikaisemmin oikea.
Kun pääsin takaisin verstaalle niin vas puoli oli ihan vitun kuuma, myös oikea hieman.
Voisiko se nyt olla niin että nuo pakistanilaisessa hikipajassa sorvatut rummut on ihan helevetin soikeat, vika kuitenkin siirtyi kun ne vaihtoi puolelta toiselle. Mulla ei itsellä ole oikein vehkeitä millä saisi ne järkevästi mitattua...
Ja voiko se rummun soikeus vaikuttaa siihen että automaattisäätö menee ihan tappiin.
Muita hyviä kysymyksiä!
Laita rumpu nurinpäin napaan ja parilla pyöränmutterilla kiinni, niin voit pyöritellä kuin sorvissa ja vaikka laittiaan nähen mittailla soikeutta.
Onko muutkin jarrukilkkeet vinkuintialaisia tarvikkeita? Ettei olis säätömekanismin jouset liian tiukat, niin kirraa väkisin vaikkei pitäs. Nehän voi jättää poiski ne lipareet, ja säädellä manuaalisesti kengät hollille sieltä jarrukilven aukosta, joka on tarkoitettu purkaessa löysäämistä varten.
