Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä en juo lehmämaitoa, mutta käytän sitä esim riisipuuroon ja pannukakkuun. Soijamaitoa menee vaikka marjapuuron tai murojen kanssa ja kauramaitoa olen jonkun verran käyttänyt kaurapuuron keittämiseen. Täytyypä kokeilla myös kaakaoon.
Minä tykkään kaakaosta ja olikin sitten ongelma, kun alkoi olla selvää ettei maito oikein sovi. Kokeilin erilaisia maitovalmisteita ja omaan suuhun sopi kauramaito soijamaitoa paremmin.
Senkin nauttiminen rajoittuu kyllä siihen kaakaoon. Tykkään siitä kauran mausta.

Viimeksi muokattu:
No jos voimariinista tehtii oivariinia ihan siitä syystä, että se ei sisällä voita, niin kai näillä säännöillä pitäisi muitakin maitotuotteita kohdella? Wikipedia kertoo toki asiasta näin: "Suomen elintarvikelaki ja Euroopan union säädökset kieltävät kaurajuoman markkinoinnin kauramaidon nimellä. Kielto koskee kaikkien kasviperäisten tuotteiden nimeämistä maitotuotteisiin viittaavilla nimillä lukuun ottamatta kookosmaitoa.[8][9]"

Ja viestisi perusteella, väittäisin, että se en ole minä joka kärsii takakireydestä.
Varmasti hyvä kohdella tuotteita samalla tavalla noin virallisesti mutta mitä väliä sillä on miten ihmiset tuotteita puheessa kutsuvat? Siis niin paljon, että siitä pitää alkaa pilkkua viilaamaan kun kuitenkin kaikki tietävät mistä on kysymys?

Naijnen käyttää Oatlya kaffen kanssa. Eihän se lehmän maidolle maistu, mutta menettelee. Ei mene aamu tyystin pilalle jos kaffe sen kanssa.

Huh ja huh, elämässä kyllä nyt niin paljon puhaltelee juttuja että ihan itselleni harvinaisesti alkaa jopa vähän stressi tuntumaan kun asiat ei etene. Toivottavasti 3kk päästä tämä ajanjakso alkaa helpottaa ja useampi asia siihen mennessä loksahtanut kohdalleen. Vai voiko se olla tä tipaton tammikuu kun ahdistaa =)

Minun oma PT ehdotti noiden erilaisten pirtelöiden tekoa, koska yksi pällipillerivalmiste hävittää ruokahalun. Saa treeniä ennen/treenin jälkeen energiaa helposti kun ei töki yhtään niinkuin kiinteän ruuan syöminen.
Vahva suositus!
Pirtelöt tulivat minun elämään +10 vuotta sitten, kun en enää keksinyt miten saisin syötyä omaan kulutukseeni nähden riittävästi. No, myönnän, että välillä vieläkin on haasteita sen kanssa mutta ei aamujen suhteen:
Aamuisin ei ruoka maistu, ei vaan mitenkään. Ja jos jättää syömättä, niin sittenhän se vasta tuskaa on loppupäivän aikana saada se tarvittava ruokamäärä alas, eli aamiainen olisi syötävä. --> Kun ne ainekset mitä ei tee mieli syödä surauttaa pirtelöksi niin hups, siinä meni kerralla 300-500 kcal (riippuu tietysti mitä laittaa), oli hyvää ja hyvin upposi!

Viimeksi muokattu:
Varmasti hyvä kohdella tuotteita samalla tavalla noin virallisesti mutta mitä väliä sillä on miten ihmiset tuotteita puheessa kutsuvat? Siis niin paljon, että siitä pitää alkaa pilkkua viilaamaan kun kuitenkin kaikki tietävät mistä on kysymys?
Totta se maailma kuitenkin olisi kaikille parempi paikka jos puhuttaisiin aina asioista niiden oikeilla nimillä. Tuskin olisi tarvinnut lainsäädäntöä luoda, jos kaikki todella tietäisivät mistä on kysymys? Vakiintuneet nimet kuitehi aina antaa jonkun lähtökohtaisen olettaman tuotteen ominaisuuksista.

Elintarvikkeet toki lähtökohtaisesti on suurimmalle osalle kohtuu vaarattomia vaikka ne olisikin nimetty harhaanjohtavasti, mutta sit kun samaa keinoa käytetään esim. lääkkeissä tai lääkinnällisissä valmisteissa, niin kovin helposti ollaan ameriikan malliin opioidikriisissä.

Mutta niin, jos markkinoinnissa olisi heti kärkeen puhuttu kaurajuomasta tai soijajuomasta, niin maito lisänimenä ei välttämättä ois koskaan vakiintunut puhekieleen. Tiiä sit kuinka hyvin se markkinointi ois onnistunut ja olisiko tuotteen suosio jotain muuta kuin se nyt on.

Tilanne neljättä olutta lipitellessä: elämä menee päin helvettiä.

etes yhteksän ei muuttanut tilannetta

paitsi, oli vahva tunne, että tähän voisi "elmä" päättyä

@vokot onko tukka hyvin Nikulla?

on eellä

IMG_8306.webp

Back
Ylös Bottom