Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

häkäpönttögeneraattorin

Muuan asianharrastaja aikanaan suoritti muistaakseni 6-pyttyisen häkäpönttögeneraattoriprojektin ensimmäisen koekäynnistyksen keskellä Otaniemeä joskus puolenyön jälkeen ilman (ainakaan toimivaa) pakoputkea. Saattoi muutama ihminen herätä eivätkä kuulemma varsinaisesti arvostaneet tätä pellepelottomuuden ihmettä, tuli hieman ns. sanomista.

Höh, A le Coqin lonkerot ovatkin huijauskamaa, ei niissä ole giniä vaan ne on käytetty siiderin tai kiljun tapaan. Ostin vain muutaman kappaleen oluiden kaveriksi piristämään iltaa, ei jatkoon.

Ei taida tulla alkoholistia minusta, 3 annosta mietoja, yksi rommikola ja vois pistää kyllä luomet umpeen aamuun asti. Noh, koitetaan tuo Helsinki panimon Gin & Yuzu imailla loppuun ensin.

Harjotuksen puutetta.
Se saattaa olla, pitkään progressio on junnannut 1-2 annoksessa per saunomiskerta. Välillä toki yrittänyt spessutekniikoita tynnyriviinoilla viikonloppuisin, mutta nekin yleensä ja lasiin tai kahteen. Paskat geenit ja ei riittävästi säkrifaissia.

Terveellinen perjantai-illan pirtelö: soijamaitoa, banaania, mustikoita ja vadelmia.
Pirtelöt on hyviä!

Minulla on pari vakiosettiä:

Aamupala: desi kaurahiutaleita, banaani, oliiviöljyä, desi suklaan makuista heraa, vettä silleen sopivasti. --> Joka aamu alkaa suklaabanskupirtelöllä!
Vuosia banaanin tilalla oli omena ja suklaaheran tilalla vanilja, hyvää sekin combo.

Välipalaherkku: desi kaurahiutaleita, purkki rahkaa, banaani, päärynä, mustaherukoita pakkasesta, n. 20 g pähkinöitä, vähän funlightia antamaan makua, vettä silleen sopivasti. Joskus herkuttelen ja laitan myös vähän suklaaheraa funlightin sijaan.

Jos tarve saada hiilareita enemmän niin lisää kaurahiutaleita ja hedelmiä (jos niiden sokeri ei ahdista).
Tulee muuten helpolla kaloreita pirtelömuodossa, makrojakauma helppo säätää, kuidut check
- ja jos edes yksi pirtelö päivässä: Joka päivä on herkkupäivä! 🤗

Viimeksi muokattu:
Mistä elukasta tätä lypsetään? Muuten se ei liene maitoa, vaan vettä johon on sotkettu jotain ylimääräistä. Oliskohan mehu osuvampi määritelmä.
Ihme mussutusta taas. Jos tuote myydään nimellä soijamaito niin yksittäisen kuluttajanko pitäisi pakkiksen takakireitä pilkunviilaajia varten keksiä joku sopivampi ilmaus?
Kirjoittanet ehdotuksesi tuotenimen tarkennuksesta maahantuojalle myös, se lienee oikeampi osoite. (y)

Itse teen nykyisin kaakaon kauravalmisteeseen, jota myydään kauramaidon nimellä. Se on hyvää se!

Itse teen nykyisin kaakaon kauravalmisteeseen, jota myydään kauramaidon nimellä. Se on hyvää se!

Minä en juo lehmämaitoa, mutta käytän sitä esim riisipuuroon ja pannukakkuun. Soijamaitoa menee vaikka marjapuuron tai murojen kanssa ja kauramaitoa olen jonkun verran käyttänyt kaurapuuron keittämiseen. Täytyypä kokeilla myös kaakaoon.

Ps. Minun oma PT ehdotti noiden erilaisten pirtelöiden tekoa, koska yksi pällipillerivalmiste hävittää ruokahalun. Saa treeniä ennen/treenin jälkeen energiaa helposti kun ei töki yhtään niinkuin kiinteän ruuan syöminen.

Viimeksi muokattu:
Ihme mussutusta taas. Jos tuote myydään nimellä soijamaito niin yksittäisen kuluttajanko pitäisi pakkiksen takakireitä pilkunviilaajia varten keksiä joku sopivampi ilmaus?
Kirjoittanet ehdotuksesi tuotenimen tarkennuksesta maahantuojalle myös, se lienee oikeampi osoite. (y)

No jos voimariinista tehtii oivariinia ihan siitä syystä, että se ei sisällä voita, niin kai näillä säännöillä pitäisi muitakin maitotuotteita kohdella? Wikipedia kertoo toki asiasta näin: "Suomen elintarvikelaki ja Euroopan union säädökset kieltävät kaurajuoman markkinoinnin kauramaidon nimellä. Kielto koskee kaikkien kasviperäisten tuotteiden nimeämistä maitotuotteisiin viittaavilla nimillä lukuun ottamatta kookosmaitoa.[8][9]"

Ja viestisi perusteella, väittäisin, että se en ole minä joka kärsii takakireydestä.

Back
Ylös Bottom