Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Historiaa tuntevana herrasmiehenä @no-body voisi valistaa meitä jouluisista juopotteluperinteistä?
Ennen kuin kristinusko tuli ja pilasi kaiken, talvipäivänseisauksen juhlinta taisi olla muissa Skandinavian maissa vuoden isoimpia juhlia ja juhlinta railakasta. Jos en ole käsittänyt vääriin, meillä metsäsuomalaisilla kekri oli tärkeämpi juhla 🤔
Mä aina odotan talvipäivän seisausta, mulle se on vuoden kohokohta.
Juontuu siitä että mä kärsin pahoin pimeydestä ja talvipäivän seisaus on mulle se piste mistä mä tiedän että kohta helpottaa, tammikuussa jo alkaa helpottaa

Historiaa tuntevana herrasmiehenä @no-body voisi valistaa meitä jouluisista juopotteluperinteistä?
Ennen kuin kristinusko tuli ja pilasi kaiken, talvipäivänseisauksen juhlinta taisi olla muissa Skandinavian maissa vuoden isoimpia juhlia ja juhlinta railakasta. Jos en ole käsittänyt vääriin, meillä metsäsuomalaisilla kekri oli tärkeämpi juhla 🤔

Ei jaksa kirjoittaa esseetä, mutta pitkäänhän kristillinen joulu sekoittui iloisesti perinteisiin niin että tältä osin uskonto ei onnistunut pilaamaan isommin mitään vaan vasta 1800-luvun puolivälistä käynnistynyt raittiusliike, josta käynnistyi polku nykyiseen ilottomuuteen ja tiukkapipoiluun.

Juontuu siitä että mä kärsin pahoin pimeydestä ja talvipäivän seisaus on mulle se piste mistä mä tiedän että kohta helpottaa, tammikuussa jo alkaa helpottaa

Onhan näitä kohokohtia ollut muitakin:

Ikävä kuulla, että kaamos vaikuttaa noin negatiivisesti. 🙁 Ei se itsellenikään ikinä mikään ilostuttava aika ole, tänä vuonna pärjäsin onneksi ilman serotoniinin takaisinottajan estäjää. Lämmin halaus, iloitaan päivän pitenemisestä! :heart:

Minä haluaisin juhlia talvipäivänseisausta hyppimällä alasti nuotion ympärillä, mutta kukaan ei ole vielä suostunut kaveriksi mukaan ☹

Ja minullehan kaamos usein laukaisee pahan masennuksen, mutta nykyinen tsykiatri on tainnut onnistua kirjoittamaan sellaisen lääkeyhdistelmän, jotta sillä voi porskuttaa kevääseen asti 😃

Huonoja kavereita Sylvillä. Takavuosina, silloin kuin samassa osoitteessa asui nainen josta vielä pidin, meillä oli tapana kesäloman alkajaisiksi ottaa pieni viuhahdus takapihalla grillikatoksen ympäri. Siinä pääsi heti lomafiilikseen ja tuli mukavan vapautunut olo 😁

Onhan näitä kohokohtia ollut muitakin:

4360_03-05-21.webp

Tänä vuonna pimeyden lisääntyminen on ahdistanut vähemmän mitä moniin vuosiin, vaikka elämässä on tällä hetkellä paljon enemmän epävarmuustekijöitä. Tiettyjen, hyvinkin tärkeiden asioiden kohdalla on tapahtunut niin paljon positiivista kehitystä ettei vaikkapa parisuhteen puuttuminen haittaa juuri lainkaan.

Ps. Missä tennishame-kuva viipyy?

Ikävä kuulla, että kaamos vaikuttaa noin negatiivisesti. 🙁 Ei se itsellenikään ikinä mikään ilostuttava aika ole, tänä vuonna pärjäsin onneksi ilman serotoniinin takaisinottajan estäjää. Lämmin halaus, iloitaan päivän pitenemisestä! :heart:
Mikä tuo tuollainen lääke on? Tänä vuonna ei oo ollut ihan pahin loppuvuosi, aikainen lumentulo helpottaa kyllä oireita, mutta menee tämä loppuvuosi silti ihan zombiena
Tänä vuonna pimeyden lisääntyminen on ahdistanut vähemmän mitä moniin vuosiin, vaikka elämässä on tällä hetkellä paljon enemmän epävarmuustekijöitä. Tiettyjen, hyvinkin tärkeiden asioiden kohdalla on tapahtunut niin paljon positiivista kehitystä ettei vaikkapa parisuhteen puuttuminen haittaa juuri lainkaan.

Ps. Missä tennishame-kuva viipyy?
Tämä vuosi on kyllä ollut selkeämpi. Silti oon vähän miettinyt että jos asuisi loppuvuoden aina sloveniassa 🤔

Back
Ylös Bottom