Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ilmeisesti Rönö on tuolla the place to be kun pinkka on kunnossa.

Wanhaan hyvään aikaan Rönöön meni vain käveltävä ponttoonisilta (vielä Sylvinkin lapsuudessa) - tai vielä aikaisemmin ei ollut sitäkään, vaan asukkaat liikkuivat sulan aikaan veneellä ja talvella jäätä myöten kävellen. Rospuuttoaikaan käytettiin molempia, välillä pudottiin jäihin ja hukuttiin tai kömmittiin sitten ylös. Siihen aikaan Rönössä asui tavallista kunnon työmiestä perheineen, tonteilla oli perunamaa ja muuta pienviljelystä, possuja ja kanoja. Herrasväellä oli rantahuviloita kesäkäyttöön. Saaressa oli myös suosittu kesällä toiminut tanssilava, jonne seilasi pieni laiva.

Sitten Rönöön päätettiin rakentaa oikea autolla ajettava silta. Silloin kaikki alkoi mennä vituralleen, sillä seurasi hirmuinen ryntäys Rönöön. Vanhoja tontteja ostettiin perikunnalta/kaupungilta ja pilkottiin ainakin kolmeen osaan, jotta saatiin mahdollisimman monta uutta rakennusta. Vanhoja mummonmökkejä purettiin ja tilalle pykättiin hyvin kirjavaa modernia rakennusta. Kalleimmat tontit ovat tietysti ne, joissa on oma ranta. Niille on rakennettu erilaisia ökytaloja (pilaamaan rantamaisemaa). Rönön asukaskunta muuttui eli työväki muutti pois ja tilalle saapui kaupungin varakkaampaa väkeä. Rahvaan Rönöstä tuli rikkaiden Rönö.

Pilalla on koko saari.

Mä voisin muuttaa Turkuun, Tampereelle tai Haminaan. Siis miljöön puolesta.
Mutta ei mulla oo jääny huonoa kuvaa lahdestakaan.
Mieluusti asuisin veden äärellä
Hamina on kyllä kesällä kiva! Sotilasajoneuvot kuuluvat katukuvaan päivittäin ja lenkkeilevät RUKin pojat 😄

Minä voisin miljöön puolesta asua esim Hangossa, Raumalla tai jossain Kemiössä 😁 tai sitten ihan pohjoisessa. Tai ulkomailla 🤔

Hamina on kyllä kesällä kiva! Sotilasajoneuvot kuuluvat katukuvaan päivittäin ja lenkkeilevät RUKin pojat 😄

Minä voisin miljöön puolesta asua esim Hangossa, Raumalla tai jossain Kemiössä 😁 tai sitten ihan pohjoisessa. Tai ulkomailla 🤔
Joo ei yhtään haittaa lenkkeilevät sotilaspojat 🤭 Rauma, Hanko on varmasti myös ihania, voisin kuvitella että tammisaarikin. Pitäisikin ens kesänä tehdä road trip noille suunnille

Se muuten ois…

c96fbf33-3d84-4e70-890e-0489277bcba2.gif

Joo ei yhtään haittaa lenkkeilevät sotilaspojat 🤭 Rauma, Hanko on varmasti myös ihania, voisin kuvitella että tammisaarikin. Pitäisikin ens kesänä tehdä road trip noille suunnille
Pitääkö olla meri vai riittääkö järvi? Mulla olis Lohjalla kolmio vuokran/myyden, hyvään pakkis hintaan!

Joku väitti että kerrostalot vesistön äärellä alkaa myymään kun wanhukset hommaa niitä "kesämökiksi" missä ei tarvii paskahuussia tyhjätä tai ränneissä roikkua... still waiting

Back
Ylös Bottom