Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei päässyt enää editoimaan niin se piti vielä sanoa, että jos koira riutuu pois syöpään niin sitä ei ole laskettu pois ajoissa.
Meidän koiralle varattiin eutanasia-aika samana päivänä, kun tuli syöpädiagnoosi. (e. ja eläinlääkäri kiitti, että pystyin ajattelemaan koiran parasta siinä tilanteessa.)
-Koska minun mielestäni se on se viimeinen palvelus, jonka voi parhaalle harrastukaverille tehdä ja antaa; mahdollisuuden lähteä hyvin - sitä mahdollisuutta ei ole tässä maassa edes ihmisillä.

Ei sentään väärän kuvan ehkä annoin, ihan asialliseen aikaan varmaan se asia hoidettiin, kun syömisistä ei tullu oikein mitään niin ei ollu tietä enää ylös.

Ei päässyt enää editoimaan niin se piti vielä sanoa, että jos koira riutuu pois syöpään niin sitä ei ole laskettu pois ajoissa.
Meidän koiralle varattiin eutanasia-aika samana päivänä, kun tuli syöpädiagnoosi. (e. ja eläinlääkäri kiitti, että pystyin ajattelemaan koiran parasta siinä tilanteessa.)
-Koska minun mielestäni se on se viimeinen palvelus, jonka voi parhaalle harrastukaverille tehdä ja antaa; mahdollisuuden lähteä hyvin - sitä mahdollisuutta ei ole tässä maassa edes ihmisillä.

Minun kissa lopetettiin samalla käyntikerralla, kun löytyi syöpä keuhkoista. Siihen samaan järkytykseen meni, niin oli itselle vähän helpompi. Se oli kyllä kerrassaan mainio misse - vieläkin on kovin ikävä.

Nahkasatulaa ei sovi liikaa kastella, niin asianmukainen nahkapussukkaan integroitu suoja.

535FBCEC-8ACE-4A3D-9172-516A2AF77296.webp

Itestä tuntuu että siellä takahudlarissa liikaa meteliä ja vähän synkkä mesta muutenkin, en mä ite haluais olla vanhan hiacen mahassa 500km/viikko. =D Farkku varmasti paljon mukavampi. Toi rauhoittumisen paikka minkä mainitsit niin päinvastoin näkee dogista ettei yhtään tykkää ja pitkin hampain sinne menee käskyttämällä. Siitä justiin alko noita miettimään, mutta varmaankin olet oikeassa ja mietin liikoja.
Varsinkin koirakärryt ovat monelle kauhistus, vaikka ihan hyvä siellä on koiran olla. Meteliä sielläkin toki on.

Minulla on sellainen periaate, että minä en koiran perässä juokse. Tämä meillä nyt oleva ei nuorena halunnut millään tulla autoon ja silloin jos oltiin myöhästymässä treeneistä, vein sen hihnassa ja nostin kyytiin ja piste. - Ei siitä neuvotella, koska autossa kulkeminen tulee olemaan iso osa koiran elämää, joten siihen on totuttava.

Kerran lähdin kiireessä treeneihin ja jätin laittamatta pennun hihnaan. Ulko-ovella sanoin koirille, että "autoon" - eli vanhempi juoksi sinne suoraan ja pienempi perässä. Heti takakontin avatessa vanhempi hyppäsi suoraan kyytiin ja tämä toinen sankari lähti rallattelemaan, että häntäpä ei huvitakaan tulla. Totesin, että ei sitten. Laitoin takakontin kiinni ja menin autoon; ihan normaalisti peruutin pois katoksesta ja lähdin ajamaan hitaasti pois pihasta. Pentu juoksi hätääntyneenä perään. Jatkoin vielä vähän matkaa ennen kuin pysähdyin.
Nousin autosta, avasin takakontin - ei tarvinnut sanoa yhtään mitään kun koira pyrki jo kyytiin.
Oppi kerrasta, sen jälkeen on aina ollut lähdössä ihan samalla kertaa kuin minäkin. :)

(Toki, voi alkaa myöhemmin empiä autoa jos nivelrikko alkaa oireilla mutta se kertoo jo sitten siitä, että koira on liian kipeä normaaliin elämään.)

Minun kissa lopetettiin samalla käyntikerralla, kun löytyi syöpä keuhkoista. Siihen samaan järkytykseen meni, niin oli itselle vähän helpompi. Se oli kyllä kerrassaan mainio misse - vieläkin on kovin ikävä.
Meillä olisi tehty noin myös, samalla kerralla, ellen olisi ollut eläinlääkärissä yksin. Nuo ovat sellaisia reissuja, että mennään yhdessä.
Ja vieläkin surettaa täälläkin kun tuota viime syksyä muistelee.

Meillä olisi tehty noin myös, samalla kerralla, ellen olisi ollut eläinlääkärissä yksin. Nuo ovat sellaisia reissuja, että mennään yhdessä.
Ja vieläkin surettaa täälläkin kun tuota viime syksyä muistelee.

Joo, oli kurjaa yksikseen ajaa linja-autolla kotiin itkien tyhjä kuljetuskoppa sylissä, kun kisu jäi sinne tuhkausta varten. Nuo on raskaita hetkiä, mutta haluan itse olla läsnä, kun kisu lopettaa hengittämisen ja sydämenlyönnit lakkaa. Hatunnosto eläinlääkäreille, kun asiallisesti mutta empaattisesti hoitavat hommansa.

Kiekko lensi huonosti ja liian kova tuuli.
Ei Suomessa oo semmosta kuin liian kova tuuli. Kato missä keleissa ne Jenkeissä heittää kisaa :D Täällä saattaa joku Oulu päästä vähän sinne päin, jos sekään.

Ja vakavammin, niin joo, ei osaa itekään heittää tuulessa, eikä oo hirveästi edes niin vakaita kiekkoja, että pärjäis isommassa tuulessa. Eikä niin väliks, kun ei varmaan ihan het tarvii Texasissa heittää saatika kisata :D

edit. valehtelin, onhan mulla jotain Anaxia, Forcea ja Raptoria, joita vois isompaankin vastaiseen piiskoo, mutta harvakseltaan bägissä, kun mun kädelle on paljon parempiakin kiekkoja.

Viimeksi muokattu:
Hiano valokuva joskus ennenkin pysähtyny tän kohdalla, onko tämä real jostain turnauksesta vai lavastettu?
Se on jostain 90-luvulta, ei suoranaisesti lavastettu, mutta ei ihan "perinteinen turnauskaan", joku showturnaus Lontoossa muistaakseni. Paksu poika kehänimeltään Konishki, vaatimattomat ~280kg isoimmillaan.

Joko tämä oli käsitelty täällä?
Ei kai kimmoke voi mitenkään tuplata kantamaa? Ja vielä niin että tekee jotain tuhoa maaliin osuessaan.
Eihän se kimmoke kantamaa olekaan tuplannut, jutussakaan ei sellaista väitetty. Onhan RK:kin tehokas kolmeensataan metriin, mutta tappava kilometriin, jos roikkulaukaus sattuu osumaan sopivaan paikkaan.

Eikä tuhoistakaan sen kummemmin mainittu, että oliko sivulasissa halkeama vai mitä oli tapahtunut.

alupaidan kastumisen uhka on huomattavasti suurempi sisältäpäin kuin ulkoa ja ne "hengittävät" kuorivaatteet kyllä lisää bullean hikoilijan tuskaa, sano mainokset hengittävyydestä mitä tahansa.
Nimenomaanhan ne ovat hengittäviä verrattuna umpimuoviseen sadeasuun, mutta ei noitakaan kannata päällä pitää kelissä, jossa sadeasua ei tarvitse.

Muistattehan sen mun oman chiliristeytysprojektin...? No ei se mitään, kerron silti...en ole vielä keksiny sille nimeä mutta miltä hetelmät sitten näyttää...

Screenshot_20220518-200954_QuickPic.webp

Kuva ei kerro ihan täysin kuinka paljon se näyttäää...köhköh...kikkeliltä lepotilassa.

🤦‍♂️🤷‍♂️

Back
Ylös Bottom