Itestä tuntuu että siellä takahudlarissa liikaa meteliä ja vähän synkkä mesta muutenkin, en mä ite haluais olla vanhan hiacen mahassa 500km/viikko. =D Farkku varmasti paljon mukavampi. Toi rauhoittumisen paikka minkä mainitsit niin päinvastoin näkee dogista ettei yhtään tykkää ja pitkin hampain sinne menee käskyttämällä. Siitä justiin alko noita miettimään, mutta varmaankin olet oikeassa ja mietin liikoja.
Varsinkin koirakärryt ovat monelle kauhistus, vaikka ihan hyvä siellä on koiran olla. Meteliä sielläkin toki on.
Minulla on sellainen periaate, että minä en koiran perässä juokse. Tämä meillä nyt oleva ei nuorena halunnut millään tulla autoon ja silloin jos oltiin myöhästymässä treeneistä, vein sen hihnassa ja nostin kyytiin ja piste. - Ei siitä neuvotella, koska autossa kulkeminen tulee olemaan iso osa koiran elämää, joten siihen on totuttava.
Kerran lähdin kiireessä treeneihin ja jätin laittamatta pennun hihnaan. Ulko-ovella sanoin koirille, että "autoon" - eli vanhempi juoksi sinne suoraan ja pienempi perässä. Heti takakontin avatessa vanhempi hyppäsi suoraan kyytiin ja tämä toinen sankari lähti rallattelemaan, että häntäpä ei huvitakaan tulla. Totesin, että ei sitten. Laitoin takakontin kiinni ja menin autoon; ihan normaalisti peruutin pois katoksesta ja lähdin ajamaan hitaasti pois pihasta. Pentu juoksi hätääntyneenä perään. Jatkoin vielä vähän matkaa ennen kuin pysähdyin.
Nousin autosta, avasin takakontin - ei tarvinnut sanoa yhtään mitään kun koira pyrki jo kyytiin.
Oppi kerrasta, sen jälkeen on aina ollut lähdössä ihan samalla kertaa kuin minäkin.
(Toki, voi alkaa myöhemmin empiä autoa jos nivelrikko alkaa oireilla mutta se kertoo jo sitten siitä, että koira on liian kipeä normaaliin elämään.)