Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä maksoin italian ihmee käteisellä, luonnollisesti.
Ei ollut myyjä ekaa kertaa käteiskaupoilla kun ei ilmekkään värähtänyt kun kaivoin 500 euron seteliä esiin, moni meinaa alkaa kauhean papatuksen ettei ole ikinä moista nähnyt yms. Eikä kyllä kysellyt alkuperää, jotkut kun on siitäkin kiinnostuneita.

Ulkomailla ei oikeestaan oo mitään muuta kuin lämpö. Lämmön takia sinne matkustelee syksyisin/talvisin/keväisin. Ja sitte se, että kun menee kauas ei tarvi murehtia koti-asioita/töitä kun niihin ei voi 3000 kilsan päästä vaikuttaa.

Ei oikeesti oo mitää nähtävää. Paskaa kaikki. Haisee ja likasta. Oon käyny kattoo eiffelit ja big benis ja etelän lomakohteet, tulivuoret, pyrämiidit. Töiden puolesta vinkuintioita. Ei noista nähtävyyksistä nää edes kuin jonkun seinämän kun katsoo vierestä. Mieluummin noista lukee netistä ja kattoo videoita.

Mutta tuota lämpöä ei suomessa ole. Se pitää mennä ulkomaille kokemaan.
Mä en tykkää oikeen missään etelässä hotellien hajusta, osittan meri tuo oman tuoksun mutta veikkaan että tuore lutikkamyrkky pääosan ödööristä.

95E1E565-A5A5-4E4D-B18F-644EFD6A5FF1.jpeg

5645E944-429D-4B42-A35C-395AAB9C70A9.webp

Minä oisin tarjonnut kylpyläreissua pohjoiseen, ei kuulemma halua ottaa lahjoja vastaan.
Ei väkisin, eiköhän joku muu tässä vielä kelpuuta.
Kun lähtee johonkin pohjoiseen hotelliin/kylpylään niin se maksaa saman onko siellä yksi vai kaksi käytännössä, sellainen turhanpäiväinen ylpeily ettei voi ottaa mitään vastaan on kyllä itselle hitonmoinen triggeri kun tekee elämästä helvetin hankalaa.

Ulkomailla ei oikeestaan oo mitään muuta kuin lämpö.

Suomessa kaikki on vähän tasapaksua, huippukokemukset puuttuu.

Menet suomessa kalaan niin övereintä on pistää parinkymmenen kilon siima, ulkomailla vapa lyödään kettingillä kiinni penkkiin.

Menet Suomessa raflaan ja yrität tilata pihvin, ei ole listalla. Ulkomailla menet vitriinin eteen ja näytät kuinka ison siivun haluat leikattavan.

Itellä oli 2. kierroksen haastis. Ihmettelisin, jos ei tule sopimusehdotusta huomenna, kun luvattiin palata. Katotaan vaan millaista.. ois vähän ehkä harmi, jos jäis sopparista kiinni, koska hommat vaikuttais mielenkiintoisilta.

Esim. lomista en viittis millään lähteä tinkimään.

Kyllä tämä elämä on liian lyhyt hukattavaksi tänne härmän rajojen sisälle. Kannattaa avartaa mieltä ja käydä rohkeasti katsomassa mikä meisinki muualla eikä tuudittautua, että täällä on kaikki hyvin ja piste. Aikas monessa maassa olen saanut käydä ja nyt vasta löytynyt oma paikka auringosta Espanjasta. Siellä ruokakaupassa käyntikin on kivaa, eikä pelkästään halvan öölin takia, vaan että ihmiset ovat aina niin hyvällä tuulella, pelkästään se saa omatkin hampaat nauramaan. Tietysti omia mielipiteitä nämä ja tämän verran kun ikää on niin osaan kylla nykyään arvostaa muidenkin mielipiteitä 🤗
Joo on mulle sanottu, että kun menet niin varmasti hurahdan matkustamiseen. Ainoa vaan on se kun ei vaan houkuttele, enkä osaa keksiä syytä miksi lähteä ulkomaille kohteeseen x.

Nautin eritoten hiljaisuudesta, siitä saa nauttia kun kävelee lähimpään metsään. Meitä on moneen junaan.

Ei pahemmin matkustelu kiinnosta, kotona voi kattella ilmaiseksi kun lapset tappelee niin ei tartte maksaa 5000€ siitä että tekevät sitä samaa jossain mihin pitää mennä lentokoneella, koneessa istuminenkin on aivan paskaa. Korona-aika on ollut ihan parasta kun duunireissuja 0.

Tuosta kellolla maksamisesta, muutaman kerran yrittänyt mutta kun Applen vehkeissä on täysin paskat akut niin ei ole koskaan virtaa kellossa niin ei nykyään edes jaksa pitää sitä ranteeessa.
Ja Apple ei muistaakseni tue ääs-bonarikorttia joten sen joutuisi höyläämään kuitenkin joten sama maksaa suoraan kortilla, tarkan markan mies ei jätä 750€ vuotuisia bonuksia ottamatta.

Joo on mulle sanottu, että kun menet niin varmasti hurahdan matkustamiseen. Ainoa vaan on se kun ei vaan houkuttele, enkä osaa keksiä syytä miksi lähteä ulkomaille kohteeseen x.
Keskisessä euroopassa, niin entisten itä- kuin länsiblokin maissa, olisi kyllä lukuisia mielenkiintoisia kohteita niin arkkitehtuureineen kuin teknisine- ja sotahistoriallisine museoineen, joissa kyllä tekis mieli reissata.

Viikinkihistoria ja -kohteet kiinnostaa myös. Samoin entisen neuvostoliiton monissa maissa ois kiva käyä tsekkailemassa juttuja.

Mutta nää matkustelijat, jotka suaki on kannustanu, tuskin tarkoittanevat moisia kohteita...
Nautin eritoten hiljaisuudesta, siitä saa nauttia kun kävelee lähimpään metsään. Meitä on moneen junaan.
Tämä.

Taitaa olla melkoinen hätä. Paljonko maksaa lavettikuljetus/km.
Kävin heittämässä työkeikan lappiin n.5 vuotta sitten ja hintalappu 6500 euroa h-auto + nosturiauto kärry perässä, takaisinpäin tuli h-auto lavalla.
On viimeinen kerta kun olen ajanut täysperällä, mennen ja tulle ajoin osan matkasta, muuten olisi joutunut olemaan kolme yötä reissussa kun nyt selvisi kahdella.
E: Nyt olisi sama reissu varmaan 8500-9000 euroa.

2022-02-02 08.58.01 copy.webp

Iltapäivystys vedetty kunniakkaasti, viimeset 3 tuntia painettiin 300% hinnalla. Pikkasen on väsähtänyt ukko kun piti syyä ja parrankostutushommia painaa myöhäselle eilen, mutta tänään haetaan namit kaupasta ja rentoillaan kotisohvalla.

katso liitettä 238899

Iltapäivystys vedetty kunniakkaasti, viimeset 3 tuntia painettiin 300% hinnalla. Pikkasen on väsähtänyt ukko kun piti syyä ja parrankostutushommia painaa myöhäselle eilen, mutta tänään haetaan namit kaupasta ja rentoillaan kotisohvalla.
Haluaisin nähdä kun joku huumehippi tulee inviksen miehittämään ea-triageen valittamaan että tarttee lisää huumaavia lääkkeitä.

Back
Ylös Bottom