Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla on sama tilanne kuin edesmenneellä liikemies Carl Danhammerilla. Hänellä oli todella huono muisti. Itsekään en yhtään muista mistä tuon 100e setelin olen saanut.
Erään keskipohjalaisen isännän haalarintaskusta oli vaimo löytänyt 500e vihreinä seteleinä kun oli laittamassa pyykkejä. Oli unohtanut ei ainoastaan alkuperän, vaan koko rahojen olemassaolon.

Kallista tämä karanteenissa olo.

Ensin piti ostaa kunnon vastamelukuulokkeet, jotta Nainen voi tehdä etätyönsä rauhassa ja minä katsoa telkkaria tai pelata pleikkarilla samaan aikaan. Nyt olen vakuuttunut että haluan tarvin ehdottamasti uuden repun, tietysti joku monien satasien Tumi tms.

Lompsassa ei ole kuin pullopalautuskuitti, jonka aina unohdan antaa kassatädille.

Se tunne kun huomaat että kortit/lompakko jossain muualla kun sen pitäisi olla.
Mulla ei ole edes lompsaa kun housen taskussa aina 4kpl kortteja: 2kpl pankkikortteja joista toinen oma ja toinen firman, s-kortti ja ajokortti. Autossa yleensä joku 50e rahaa ihan varuiksi ja kotona nip.. muutama satanen.

kk kun jaksais tätä paskakeliä niin sitten Spanskeihin lämmittelee 🌴 ja ehkä kenties 🍺
Mä olen niin aidosti kateellinen tästä, mun tavoite oli 40v eläkkeellä etelässä. Toisaalta seuraava tasaluku voi hyvinkin olla mahdollista, ei nyt sellaisia summia että leveetä elämää eläisi mutta jos kesällä kävisi vähän tekemässä töitä kotimaassa tai sitten lämpöisessä maassa niin vois pärjätä. Toki kun muilla töissä niin talvella voi olla ns. liiton rahoilla.

Huh, nukahdin kyllä pirullisen pikaiseen jahka peiton alle pääsi. Aamusella heräsin vessaan ja siinä sitten nainen sylissä torkuttiin aamuherätykseen asti.

Kustannuspaikalla työt vähän liian hitaita omaan tahtiin, joten tässä sitä sitten ihmetellään välillä. Pidetään nyt peukkuja sen ensiviikon tiistain kanssa.

Voi kökkis sentään kun ois ristallipallo.
Vaihtelee sellaisen epätoivon ja kauhun välillä mitä tästä vuodesta onkaan tulossa ja miten noita työntekijöitä taas saa, saahan niitä toki mutta että miten sitten taas rullaa.
En tiedä olenko jotenkin tympeä mutta en pahemmin pyydä näitä "sulla oli jotain hommia siellä" meiliä laittavia edes käymään, voihan se olla hyvinkin paikallisia työelämän sepporätyjä mutta en aatellut riskiä ottaa.
Onneksi noita ihan järkevän oloisiakin on ollut muutama, kuitenkin kun 3-4 tyyppiä pitäisi kaivaa jostain niin ei voi sanoa että yksi riittää.

Tähän sanoisin, että asiallista. Näin pitää toimia. ottakaa mallia.

Broidilla olis mökki epsanjassa. Kyttäilin vähän verohommia, lieneis ok mennä sinne etätöihin. +22 näyttää päivälämpötilat tällekin viikolle.
Muttaku covidihommaa niin ei huvita. Voi mikä tahansa sikke lockdowni iskeä siellä. Mihinkä tuuttais kolme koiraa ja kaks kissaa. Skidit harrastaa 3-4krt vko. Tosin eiköhän sieltäkin harrastusta sais kytättyä. Ittehän asiasta vaikean tekee eikä asia itsestään. Siteeraan taas kerran suurta ajatteliaa antiikin stooalaista filosofia Epiktetosta, että ei meitä vaivaa asiat, vaan se miten suhtaudumme asioihin. Asioita itsessään harvemmin voimme muuttaa, mutta sitä voimme miten suhtaudumme niihin.

Voi että minä nautin kun aika kuluu. Kissat on lähes 15v. Eiköhän noista aika jättäis. Vois olla armollinenkin ja viedä ell. Koirista kaks senioreita. Ovat max 1-2v keskuudessamme. Nuorimmaisella nivelrikko niin sekin niin ja näin.
Sen jälkeen ei tuu eläimiä enempää ku 1kpl kerralla ja se on rekku. Sen voi ottaa mukaan.
Ei varmasti tule enää yhtään lockia Espanjassa, niiden pääministeri kun sanoo jotain niin se myös pitää. Ainakin tuolla Costa blancalla asiat olleet todella hyvin koko pandemian ajan mutta rosvorannikkon tilanteeseen en ota kantaa!

Se tunne kun huomaat että kortit/lompakko jossain muualla kun sen pitäisi olla.
Mulla ei ole edes lompsaa kun housen taskussa aina 4kpl kortteja: 2kpl pankkikortteja joista toinen oma ja toinen firman, s-kortti ja ajokortti. Autossa yleensä joku 50e rahaa ihan varuiksi ja kotona nip.. muutama satanen.

Mä olen niin aidosti kateellinen tästä, mun tavoite oli 40v eläkkeellä etelässä. Toisaalta seuraava tasaluku voi hyvinkin olla mahdollista, ei nyt sellaisia summia että leveetä elämää eläisi mutta jos kesällä kävisi vähän tekemässä töitä kotimaassa tai sitten lämpöisessä maassa niin vois pärjätä. Toki kun muilla töissä niin talvella voi olla ns. liiton rahoilla.
Kikkeliskokkelis sul on mun luonto :giggle:

En ole ikinä käynyt Ruotsia kauempana siitäkin aikaa jo 20 vuotta.

Lentokoneessa en ole ollut kertaakaan, eikä ole oikeastaan mielenkiintoa ulkomaille matkusteluun.

Ulkomailla ei oikeestaan oo mitään muuta kuin lämpö. Lämmön takia sinne matkustelee syksyisin/talvisin/keväisin. Ja sitte se, että kun menee kauas ei tarvi murehtia koti-asioita/töitä kun niihin ei voi 3000 kilsan päästä vaikuttaa.

Ei oikeesti oo mitää nähtävää. Paskaa kaikki. Haisee ja likasta. Oon käyny kattoo eiffelit ja big benis ja etelän lomakohteet, tulivuoret, pyrämiidit. Töiden puolesta vinkuintioita. Ei noista nähtävyyksistä nää edes kuin jonkun seinämän kun katsoo vierestä. Mieluummin noista lukee netistä ja kattoo videoita.

Mutta tuota lämpöä ei suomessa ole. Se pitää mennä ulkomaille kokemaan.

57ca15acf7e582e75ab63e94e580f2c1.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------:

View: https://www.youtube.com/watch?v=Nq2ik6piLgk

monophy.gif

💊 ➕

View: https://www.instagram.com/p/BvPNkf5gqcX/?utm_source=ig_web_copy_link

Tuli syötyä niin paljon lounaspaikassa ettei meinaa saada kammetuksi itseään autoon 😅🤢
Just kattelin Tojotaan sopivia istuimia ja tuli mieleen että näihin mahtunee myös melkoinen plösö.

Back
Ylös Bottom