Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Huvittava episodi oli kun otettiin terveystarkastukseen liittyvä sydänfilmi.

Toimitusta oli töllistelemässä 2 sairaanhoitajaa, psykologi ja sihteeri tulkkina google kääntäjän kanssa. Kun otin paitaa pois, niin naiset alkoi hihittelemään. Kysyin, että mikä homma?

Sihteeri käänsi, very good, we like you. 😂

Miksi kynsilakkapulloissa on aina liian lyhyt sivellin? Ei ylety pohjalle ja sinne jää kynsilakkaa ihan turhaan :mad:

Tarvinnee säästää pidemmät siveltimet muista pulloista jatkossa.

Minä ajattelin kokeilla sellaista classic lady style -juttua! Aiemmin olen ollut extra casual sylvi. Tämän vuoksi nyt sudin töpökynsiin nudelakkaa. Tämän on pakko toimia! Joku sopiva rahamies on varmasti irrallaan tälläkin hetkellä ja vain odottaa elämänsä suurta rakkautta

Kukkien kastelu on vaarallista.

iklas.webp

Sanokaapas nyt mastercheffit että mitenkä.

Ulkofile uunissa kokonaisena. Uunin lämpötilaksi suositellaan jossain ohjeessa 110-astetta, jossain 225-astetta ja sitten on vielä kaikkea tuolta väliltä.
Paistetaan siis paistomittarin kanssa ja sitten kun sisälämpö kohdallaan niin vetäytymään.

Onko tuolla uunin lämpötilalla millainen merkitys?

Kirjoittiko joku joskus ostaneensa geelilakkahommeleihin tarvittavan uv-valon?
En muista kuka se oli.

Ehkä ei esim Rantapallo.
Mulla on noita vaikka kuinka monta.

Meriselitys: olen käyttänyt kännykän suojalaseja jotka liimataan kiinni ja liima kovetetaan moisella lampulla.

Sanokaapas nyt mastercheffit että mitenkä.

Ulkofile uunissa kokonaisena. Uunin lämpötilaksi suositellaan jossain ohjeessa 110-astetta, jossain 225-astetta ja sitten on vielä kaikkea tuolta väliltä.
Paistetaan siis paistomittarin kanssa ja sitten kun sisälämpö kohdallaan niin vetäytymään.

Onko tuolla uunin lämpötilalla millainen merkitys?
Periaatteessa lämpimämpi = nopeampi mutta lihasta riippuen myös sitkeämpi. Enemmän sidekudosta/rasvaa niin matalampi lämpö hajottas nuo rasvat ja sidekudokset paremmin ja lopputulos on parempi.

Eikö filelihoille semmonen 150-160 ole hyvä kompromissi? 225 tuntuu aivan liian kuumalta, pinta palaa sisältä kylmä.

e: sisälämmpöt ulosvetäessä kannattaa tähdätä muutaman asteen alle lopullisen tavotteen, noussee vielä levätessä

Back
Ylös Bottom