Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Me ainakin nukutaan eri huoneissa. Vaimo nukkuu toisen skidin kanssa ja minä toisen skidin. Ns perhevuoteessa.
On huvittuneena tullut seurattua tuttuja, joiden lapsilla unikoulu. Eli käyvät 2-10krt yössä skidin huoneessa silittelemässä, että toinen nukkuis väkisin yksin omassa huoneessa. Ja ovat niin witun ärtyneitä, kunneivät saa nukuttua ite. Me kun nukutaan lasten kanssa, eivät koskaan herää öisin (enää, pl tissi imu aika (lapsen)). Saattaa olla että skidi herää, mutta kun huomaa että vanhempi on vieressä, jatkaa uniaan.

Näin olemme nukkuneet hyvät yöunet aina. Ei olla ärtyneitä. Kaikki toimii.
Yhdyntä iltasin olohuoneen lattialla lasten nukkumaanmenon jälkeen.

Varmasti skidi sanoo jossain kohtaa, että menisitkö vittuun siitä. Silloin siirrytään samaan makkariin vaimon kanssa. Ehkä. Kuitenkin omilla peitoilla.

eli pitääkö tässä nyt sitten laittaa esittelytekstiin, että pitää haluta nukkua saman peiton alla

näyttää olevan niin harvinainen ominaisuus

Juu. Tuo ihanne saada lapsi nukkumaan yksin omassa huoneessaan on varsin nykyaikainen keksintö.

Nimittäin ennen oli isompia perheitä eli veljiä ja siskoja. Toisekseen ei kaikilla perheillä ollut/eikä ole edelleenkään tilaa järjestää yksi lapsi/yksi huone. Kaikki lapset samassa huoneessa tai sitten sijoitettuna minne on mahtunut aikuisten väliin nukkumaan.

Minulla oli yhteinen huone velipojan kanssa murrosiän kynnykselle asti.

Äidin lapsuusperheessä oli vanhemmat + 3 lasta asunnossa, jossa oli keittiö, yksi huone ja alkovi. Sitten kun esikoinen muutti pois, niin syntyi vielä iltatähti.

ShorttermThatBighornsheep-size_restricted.gif

couple-kiss.gif

tumblr_nio1fchGp41u5ah3lo1_500.gif

Ollaanpas täällä paripeittovastaisia. Oli se kieltämättä melkoinen järkytys kun nainen ilmoitti tyytyväisenä että kyllä paripeitto on parasta, samalla kyllä luvaten että ei hän ainakaan ole sellainen iholla nukkuja. No, ekana yönä ei paripeitto aiheuttanut ongelmia vaan se että nainen nukkui mun päällä ja vuolaasti pahoitteli aamulla "ei hän ole ikinä tällainen". Siitä on seurannut sellainen jatkumo missä paripeitto ei niinkään aiheuta ongelmia, vaan se että olen sekä koirien että naisen ahdistelemana jollain pienellä suikaleella sänkyä. Saatan aamulla herätä vessaan ja tarkastella tilannetta niin että oma valtakuntani on sellainen 60cm soiro sänkyä kun on niin peitot, tyynyt, nainen kuin koirat aivan kiinni minussa.

Nyt kun koirat ovat hoidossa niin on ollut muutama yö että on saanut itselleen edes hitusen enemmän tilaa. Alun järkytyksen jälkeen pakko sanoa, että eipä ole koskaan ollut niin kokonaisvaltaisen lämmintä ja pehmeää oloa nukkua kuin tuo ylitsevuotava nukkumisläheisyys. Koiratkin nykyään jos säikähtävät jotakin tulevat mun tykö turvaan. 😁

On huvittuneena tullut seurattua tuttuja, joiden lapsilla unikoulu.
Homma menee niin että alle 1-v pitää iltatissin jälkeen laittaa nukkumaan omaan huoneeseen. Meillä onnistui noin oikein vaivattomasti esikoisen kanssa.

Ei siitä mitään tuu jos sitä vanhempana alkaa yrittää, turhaan kiusaa kaikkia osapuolia. Tästä syystä nukun nyt kuopuksen huoneessa. Alkaa olla merkkejä että haluaisi hänkin jo nukkua ehkä itsekseen.

Nukkuminen on kyllä pyhä asia ja se tehdään mieluiten yksin ja ilman häiriöitä.

Vielä, kun olisi koira kenen kanssa nukkua. Elokuussa elämästämme poistunut koira tykkäsi kovasti nukkua kylkikyljessä kanssani mutta tämä nykyinen, ainoaksi jäänyt, ei tarvitse ko. toimintaan ketään ja nukkuu eri huoneessa kun kumpikaan meistä; omassa huoneessaan.

Onneksi ensi kesänä tulee pentu. Aion opettaa sille, että minun kanssani nukkuminen on ihan parasta!

Parivuoteen peite?
Siis semmonen peitto missä kaks immeistä saman peiton alla?
Ei ny vittu semmosta.
Vaikka sulla pillu kotona ja panet sitä, niin nukkuminen on jokaisen oma asia. Nukkuminen tehdään aina itsensä kanssa, ei toisen. Jos toinen nukkuu huonosti, niin ei sun tarvi.
Tässähän nyt pitää tarkentaa hieman. Jos nainen osaa nukkua oikein, eli alasti, niin silloin saman peiton alla on parasta olla. Lämmintä, pehmeää ihokontaktia mahdollisimman paljon 😘

Sitten taas sellaiset vaatteisiin kapaloituvat villasukkailijat, sehän on sama nukkua suoraan eri sängyissä jos ei kerran lähelle kuitenkaan pääse 😁

Nukkuminen on kyllä pyhä asia ja se tehdään mieluiten yksin ja ilman häiriöitä.

Onneksi ensi kesänä tulee pentu. Aion opettaa sille, että minun kanssani nukkuminen on ihan parasta!
No mutta miten tämä nyt toimii sitten käytännössä? :unsure:

Tässähän nyt pitää tarkentaa hieman. Jos nainen osaa nukkua oikein, eli alasti, niin silloin saman peiton alla on parasta olla. Lämmintä, pehmeää ihokontaktia mahdollisimman paljon 😘
Juuri näin, peittoa keventämällä pystyy sitten viilentämään. Ja kyllähän siinä kun on kirjainluokassa F sijaitsevaa pehmeyttä kylkeä vasten, ei laita laisinkaan pahaksi.

Back
Ylös Bottom