Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä voisin mieluiten pulata mielen kanssa, uskoisin että psykopaattina mulla voisi olla jotain hyviä ominaisuuksia siihen koska uskon että liika empatia on vain haitaksi.

Tässä menossa pätkäpaasto kolmatta viikkoa ja nälkä edelleen huutaa tähän aikaan ja itseasiassa 16-17 asti suolenmutkassa kuin kiukkuinen teini, pohtinut että mitähän tekisi kohta sellainen kevyt cheatpäivä että söiskin aamusta asti ja hiilaripitosta?
Siitä kumma juttu että ei ole tullut edes mitenkään kummasti mätettyä edes illalla ruokaa niin paino taas jymähtänyt, sekin outoa kun iso kalorintuottaja eli olut jäänyt tyystin pois.

Käsikirurgia
Reumatologia
Urologia
Kliininen mikrobiologia
Kliininen kemia

Putinista oli juttua että mitähän meinaa. No kun nord stream pitäs saada nyt pikaisesti hyväksytettyä Saksan viranomaisilla ja projekti maaliin. Hopi-hopi nimet alle ettei tule energiakriisi ja pakolaiskriisi. Slaavilaista painostusta, is normal.

gas.jpeg

Tässä menossa pätkäpaasto kolmatta viikkoa ja nälkä edelleen huutaa tähän aikaan ja itseasiassa 16-17 asti suolenmutkassa kuin kiukkuinen teini, pohtinut että mitähän tekisi kohta sellainen kevyt cheatpäivä että söiskin aamusta asti ja hiilaripitosta?
Siitä kumma juttu että ei ole tullut edes mitenkään kummasti mätettyä edes illalla ruokaa niin paino taas jymähtänyt, sekin outoa kun iso kalorintuottaja eli olut jäänyt tyystin pois.
Muista sitten ettei se pätkäpaasto kaikille sovi. Siinä pelataan aika usein greliinin ja leptiinin kellotuksella, mutta joskus elimistö kun on tottunut tiettyyn tapaan niin siitä pois opettelu voi olla itseasiassa ojasta allikkoon. IF ei nyt sinänsä ole todistettu olevan sen parempi ratkaisu, ehkä enempikin tapa hallita nälkää. Vilho Ahola tästä FB:ssä muistutteli tutkimuksen merkeissä taas.

Minä kun olen tämmönen erilainen nuori (tai nykyään vanha), niin ykkösenä foniatria. Kakkosena kliininen farmakologia ja lääkehoito. Sanoisin, ettei nyt ihan hirveän kaukaa haettuja, jos pitäs ittensä johonkin lekurirooliin kuvitella.

Juu on. Enkä sitä siis valita.

Mutta tälläisenä...no sivusta seurannut täällä eri oletettujen seikkailuja niin tuntuvat kyllä hyvinkin eri planeetalla asuvan kuin minä.
Oletettuna epäilys on ollut alati läsnä. Seikkailunhalua on aina ollut, mutta sille onkin syynsä miksi sinä olet tohtorismies ja minä tällainen huitsinhapeli. 🙃

Muista sitten ettei se pätkäpaasto kaikille sovi. Siinä pelataan aika usein greliinin ja leptiinin kellotuksella, mutta joskus elimistö kun on tottunut tiettyyn tapaan niin siitä pois opettelu voi olla itseasiassa ojasta allikkoon. IF ei nyt sinänsä ole todistettu olevan sen parempi ratkaisu, ehkä enempikin tapa hallita nälkää. Vilho Ahola tästä FB:ssä muistutteli tutkimuksen merkeissä taas.

Onhan tässä tietynlaista haittaa mutta aatellut että elimistö kyllä tottuu, tottui se siihenkin että jätin aamupalan pois ja eka ateria 11 vaikka alkuun oli vaikeaa.
Pointtina mulla on tässä painonhallinta mutta myös se että illalla voisi syödä vapaammin kun periaatteessa yhden aterian kalorit vapaassa käytössä oman valinnan mukaan.
IF ja keto on ainoita mitä ei ole tullut kunnolla koitettua, mulla nyt tuntuu adaptoituvan mihin tahansa toimintaan elimistö äärettömän nopeasti kuten nytkin kun ensin paino tuli vauhdilla alas mutta sitten koukkaskin takas jo parin viikon päästä.
Tässä on vielä se kortti että 16-17 ekalla aterialla vetää sen vhh malliin kuten aattelin nyt tehdä, nimittäin mä haluan vetää pullaa naamariin ja sehän toteutuu.
E:
Yksi juttu on ihmeellinen mutta varmaan liittynee johonkin verensokeriin tjsp. kun 18-19 aikaan tulee ihan vidullinen väsy ja pakko ottaa päikyt mitä en yleensä koskaan tee.

Viimeksi muokattu:
Onhan tässä tietynlaista haittaa mutta aatellut että elimistö kyllä tottuu, tottui se siihenkin että jätin aamupalan pois ja eka ateria 11 vaikka alkuun oli vaikeaa.
Pointtina mulla on tässä painonhallinta mutta myös se että illalla voisi syödä vapaammin kun periaatteessa yhden aterian kalorit vapaassa käytössä oman valinnan mukaan.
IF ja keto on ainoita mitä ei ole tullut kunnolla koitettua, mulla nyt tuntuu adaptoituvan mihin tahansa toimintaan elimistö äärettömän nopeasti kuten nytkin kun ensin paino tuli vauhdilla alas mutta sitten koukkaskin takas jo parin viikon päästä.
Tässä on vielä se kortti että 16-17 ekalla aterialla vetää sen vhh malliin kuten aattelin nyt tehdä, nimittäin mä haluan vetää pullaa naamariin ja sehän toteutuu.
Jos se nälkä vaivaa ajoissa niin painota ne proteiinit ja raskaat ruuat myöhemmälle, itsellä on pääasiassa mennyt ateriarytmi paaston jälkeen 2x isompi ruoka + 1x iltapala, ja iltapalalle aina täysjyvähiilaria + kaseiinia + kananmunia. Toki, se vaihtelee nyt hieman tunnelman ja fiiliksen mukaan enkä noudata ihan puhtaasti näitä oppeja, sillä oma elimistöni on tottunut tähän rytmiin noin 12-13 vuotta. Paastot pidän 12-18h mittaisina jossa kuuntelen kroppaa aika herkällä korvalla kun siihen on jo vuosia tottunut. Jos on ihan helvetillinen nälkä jo klo 12 niin silloin aloitan ruuan syömisen aikaisemmin ja katkaisen paaston nopeammin, koska se on itsellä ollut aina merkki siitä että nyt kroppa tarttee enemmän.

Pistetääs offarille galluppi!

1. Oletko vaihtanut/vaihtamassa työpaikkaa koronan aikana (laitetaan aikajänteeksi tammikuu 2020-joulukuu 2021)
2. Jos et, niin kauanko olet ollut nykyisessä tehtävässäsi?

Alustuksena vaikkapa tämä kolumni.

1. Oletko vaihtanut/vaihtamassa työpaikkaa koronan aikana (laitetaan aikajänteeksi tammikuu 2020-joulukuu 2021)

Itselleni vastaten, olen vaihtanut työpaikkaa koronan aikana.

Vaihdoin, irtisanouduin ja aloitin yrittäjänä. Kohta vuosi täynnä tätä hommaa.

Kävin parissa haastiksessa, lähinnä kuulostelemassa millaista liksaa ja toimenkuvaa muualla ois tarjolla. Toiseen olisivat halunneet ja toiseenkin olisi hyvin varmasti otettu, stoppasin vaan prosessin ite vähän aikaisemmin, mutta en siis vaihtanut. Osittain siitä syystä, että liksaa ja titteliä korjattiin nykyisessä mestassa, mutta myös siksi, ettei nuo uudet paikat kuulostaneet miltään varsinaiselta etenemiseltä.

Reippaan pari vuotta oon ollut nykyisen työnantajan palveluksessa ja ottavat minusta ihan tosissaan sen, että saisivat pidettyäkin talossa.

Alustuksena vaikkapa tämä

1. En
2. Kuusi vuotta - ei suunnitelmissa vaihtaa
(mutta tutkin kiinnostavien juttujen opiskelumahdollisuuksia aika-ajoin - ei sillä että tähtäimessä olisi vaihtaa työpaikkaa, vaan koska asiat kiinnostavat ja sellaisia voisi puuhata sivutoimisena jossain vaiheessa)

Back
Ylös Bottom