Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ehkä se olis järkevä joku rengasjuNppa tehdä nyt, seuraavan kuntosalijuNpan jälkeen on taas niin kipiä ettei pariin päivään huvita.

Oli noi kondiksessa! Älä vaan sano että teikäläiselle tiimalasivartalo on luokkaa ifbb -pro. Tai toisesta ääripäästä burläskitaiteilija.

Asiaan. Nyt @Mike iskee mainoksilla heikkouksiin. Onko kokemuksia tästä?
katso liitettä 235027
En iske, vaan google, mä en noita päätä, voin ainoastaan estää mainostajia.

Lantiossa pitää olla jonkin verran leveyttä
#enji night
91c6eb140f0f6b0f5361b1cf60eaed2100b7ced8.jpg

Remontti jatkuu, isännöitsijä vedättää 200 euroa joka kerta kun tulee tarkastamaan työvaiheita suihkussa. Se on nyt valmis ja pitäis taas maksaa 200 euroa lopputarkastuksesta, joka on vitun turha. Laittoi vain miettimään, että mitäs jos en tilaa lopputarkastusta ollenkaan, sanon vaan että on työn alla tästä eteenpäin vuosia. Ei tartte sille janarille maksaa enää. Ei kukaan pakota mua lopettamaan remonttia, vaikka yhtä kaakelia mietin tässä niin kauan kun kämppä menee myyntiin, sitten tilaan lopputarkastuksen. 1 suihku ja 1000 euroa aivan kusetuksella tarkastumaksuja.

Mullahan ei ole instagramissa seurannassa juurikaan julkkiksia. Melkein kaikki niistäkin taitaa olla entisiä (tai nykyisiä) XL-tissejä. Eikun missejä.

Remontti jatkuu, isännöitsijä vedättää 200 euroa joka kerta kun tulee tarkastamaan työvaiheita suihkussa. Se on nyt valmis ja pitäis taas maksaa 200 euroa lopputarkastuksesta, joka on vitun turha. Laittoi vain miettimään, että mitäs jos en tilaa lopputarkastusta ollenkaan, sanon vaan että on työn alla tästä eteenpäin vuosia. Ei tartte sille janarille maksaa enää. Ei kukaan pakota mua lopettamaan remonttia, vaikka yhtä kaakelia mietin tässä niin kauan kun kämppä menee myyntiin, sitten tilaan lopputarkastuksen. 1 suihku ja 1000 euroa aivan kusetuksella tarkastumaksuja.
Nyt kyllä kuulostaa perin erikoiselta, kyllä kustannuksille pitää olla joku kate mutta eihän tuossa ole mitään tolkkua.
Mitä se siellä tarkistaa, onko sillä pätevyydet ko. työvaiheisiin, mikäli ei ole niin sitten pitää laittaa ammattilainen asialle kun muutenhan vois kenet vaan reiskan laittaa tarkastelemaan asioita.

Nyt kyllä kuulostaa perin erikoiselta, kyllä kustannuksille pitää olla joku kate mutta eihän tuossa ole mitään tolkkua.
Mitä se siellä tarkistaa, onko sillä pätevyydet ko. työvaiheisiin, mikäli ei ole niin sitten pitää laittaa ammattilainen asialle kun muutenhan vois kenet vaan reiskan laittaa tarkastelemaan asioita.
Kyllä se ihan koulutettu LVI-inssi on. Mä vielä epäilin että mua kusetetaan, muutaman minuutin käynti aina työvaiheissa 197 euroa. Pistin sitten tarjouspyyntöä ja kyselyä semmoiseen firmaan joka nimenomaan noita tarkastuksia tekee, ne sanoivat että ihan linjassa toi hinta on ja heillä on itseasiassa kalliimpaa. Mutta missään linjassa toi hinta ei työmäärään nähden ole, ei mitenkään. Se siis tulee tänne, katsoo suihkua ja sanoo että homma valmis. Se maksaa 197 euroa. Onko se se nyt 4 kertaa jo käynyt kääntymässä, niin viides vielä pitäis maksaa. Ihan törkeetä rahastusta toi on, mukamas kuvat ei kelpaa että oltais valmiita.

Mä siis ajattelin, että vittuako mä tilaamaan tarkastusta, tilaan sen sitten joskus kun huvittaa, sanon vain ettei me suihkussa käydä, ei ole valmista. Tietenkin jos jotain kosahtais, niin se olis sitten huonompi jos ei ole hyväksyntää. Että vähän niinkuin pakottavat maksamaan ton summan moneen kertaan.

Screenshot 2021-10-14 at 13.33.02.webp

Varmaan toimii valvojana. Taloyhtiöltä perusidiotismia on antaa isännöitsijän hoitaa tuota.

Tehtiin viime vuonna kaksi remppaa. Toisessa valvojan sai valita itse, jolloin kokonaiskustannus siitä oli kylpyhuonerempassa 350 euroa, vaikka tässä vahtoi mm. kaivo paikkaa seinästä lattiaan. Toisessa yhtiössä tämä oli naitettu Realian isännöintitoimistoon ja heidän määräämäänsä valvojaan, joka veloitti tosiaan ton n. 200 e joka käyntikerrasta. Tuntiveloitus 90 jotain euroa, minimiveloitus 2 h. Käynnit 10-15 min, eikä osannut edes ottaa parissa kysymyksessä mitään kantaa. LIsäksi tietenkin vielä piti maksaa kilometrikorvaukset siitä, että tämä vaivautui alle kilsan päästä tulemaan. Ei siis tietenkään ole rahanakaan mitään, mutta periaatteellisesti alkaa vtuttaa. Kokonaiskustannus siis tuon toimiston kanssa reilun 800 euroa samasta valvonnasta. Ilmaako? :)

Olis kyllä komee.

Mutta tuottavuutta en suostu enää nostamaan, ellei palkassa ala näkymään. Olen varmaan vuosittain eniten pois töistä ja silti kaikissa tuotto/toimenpidetilastoissa top kakkosessa.

Ajattelin toki vapaa-ajan tuottavuutta, että esim. tiskikoneelle ja rengasjunppapisteelle pääsisi olohuoneesta sohvalta nousematta, niin kynnys ryhtyä toimeen madaltuisi. Pientä modausta kotiin saattaisi vaatia.. Mutta mikä ettei kesällä työmatkatkin taittuisi soffalla.

Varmaan toimii valvojana. Taloyhtiöltä perusidiotismia on antaa isännöitsijän hoitaa tuota.

Tehtiin viime vuonna kaksi remppaa. Toisessa valvojan sai valita itse, jolloin kokonaiskustannus siitä oli kylpyhuonerempassa 350 euroa, vaikka tässä vahtoi mm. kaivo paikkaa seinästä lattiaan. Toisessa yhtiössä tämä oli naitettu Realian isännöintitoimistoon ja heidän määräämäänsä valvojaan, joka veloitti tosiaan ton n. 200 e joka käyntikerrasta. Tuntiveloitus 90 jotain euroa, minimiveloitus 2 h. Käynnit 10-15 min, eikä osannut edes ottaa parissa kysymyksessä mitään kantaa. LIsäksi tietenkin vielä piti maksaa kilometrikorvaukset siitä, että tämä vaivautui alle kilsan päästä tulemaan. Ei siis tietenkään ole rahanakaan mitään, mutta periaatteellisesti alkaa vtuttaa. Kokonaiskustannus siis tuon toimiston kanssa reilun 800 euroa samasta valvonnasta. Ilmaako? :)
Siinä on saatu taas kusetettua taloyhtiön hallitusta, itse kanssa just meinasin että toihan on sopimusasia mutta noinkohan on kuluttusuojalain mukaista tuokaan jos aletaan ihan viilaamaan?
Sit että sai edes aloittaa koko homman, niin siinäkin maksettiin tämä, ihan vain että ne mailas että maksa lasku niin saatte aloittaa. Sit alkoi toi vajaan 200 euron rumba ja ramppaaminen täällä joka välissä.

katso liitettä 235032
Seuraavassa yhtiökokouksessa vaadit isännöitsijän vaihtoa.
Toi ilmoitushomma on ihan ok. että ollaan hieman kartalla mitä missäkin puuhastellaan mutta vesierkasta vastaa sen tekijä niin jolla pitää olla kanssa haistapaska päivänkurssi sertifikaatti niin en ymmärrä sen tarkistusta. Veikkaan että sillä tyypillä ei ole sitä sertifikaattia ja vaikka olisi mikä ydinfyysikko niin silti vaaditaan sen tekijältä.
Kysy siltä että mikä sen pätevöittää tekemään tarkistuksen ja onko ottanut koepalaa ja tarkistanut sen paksuudet jne?

Back
Ylös Bottom