Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
farkkupaita
Joo, itsehän teen matikan kurssia yliopistoon oman koulu päälle ja aika hitosti vaatii töitä, vaikka lähes sama kurssi tullut jokunen vuosi sitten hyvillä arvosanoilla suoritettua. Kaikki unohtunut, siis aivan kaikki. Ja eihän tuolla yliopistossa opeteta mitään, aivan täysin youtuben ja googlen armoilla. Aikaa palaa äkkiä 15-20 h viikossa noihin tehtäviin.
Ajjai, saispa mallintaa solikalla. Sitä tulee tehtyä ihan harrastuksena välillä johonkin malliin liittyen äkkiä monta tuntia. On monta projektia päässä suunniteltu, mutta ei oo ollut aikaa piirrellä niitä. Joo, ei oo kokemusta mäkki+solikka -kombosta, wintoosa kun nykyään kaikissa laitteissa.
Joo, itsehän teen matikan kurssia yliopistoon oman koulu päälle ja aika hitosti vaatii töitä, vaikka lähes sama kurssi tullut jokunen vuosi sitten hyvillä arvosanoilla suoritettua. Kaikki unohtunut, siis aivan kaikki. Ja eihän tuolla yliopistossa opeteta mitään, aivan täysin youtuben ja googlen armoilla. Aikaa palaa äkkiä 15-20 h viikossa noihin tehtäviin.
Ajjai, saispa mallintaa solikalla. Sitä tulee tehtyä ihan harrastuksena välillä johonkin malliin liittyen äkkiä monta tuntia. On monta projektia päässä suunniteltu, mutta ei oo ollut aikaa piirrellä niitä. Joo, ei oo kokemusta mäkki+solikka -kombosta, wintoosa kun nykyään kaikissa laitteissa.
Monta pillua on baarista revitty valmiiksi kulutetuilla ja reijitetyillä farkuilla!
Käytin tuota solveria kans amk:n matikoissa. Tosi näppärä, kun se kertoo vaihe vaiheelta mitä tehty. Tajuaakin jotain niistä ja oppii. Voi olla, että maksan sen taas jossain kohtaa, jos tarve. Nyt kun leikitään Matlabilla, niin ei auta solveri siihen. Vaikka Matlabiakin käyttänyt ja koodannut noin vuosi sitten, niin taas, aivan kuin nollista lähtis. Hienosti unohtuu kaikki.Jep. Ei ole tarvinnut mitään trigonometrisia kaavoja tai derivaattoja muutenkaan tässä viime vuosina pyöritellä, joten kyllä menee aikaa, kun edes kertaa, että mitä merkinnät tarkoittaa - saati, että muistaisi kaavoja tai osaisi käyttää. Otin oikotienä itselleni lisenssin johonkin netin mathsolveriin, joka kivasti aukaisee noita isoja derivaattoja vaihe vaiheelta valmiiksi. Se ja youtube ja se 15 h, niin selviää viikkoharkoista, suunnilleen.Fysiikan ja siten myös mekaniikan jätin suosiolla ensi vuodelle, koska niiistä asioista muistan vielä vähän vähemmän.
Mutta hyvin syntyi kännykänkuoreen mallinnus, ja jäi vielä yli tunti palautusaikaakin eilen.Sitten vaan 3D-printteri kotiin ja hassuttelemaan, hehee.
Nuo unohtuu ihan uskomattoman tehokkaasti. Pitäisi ostaa uusi telkkari ja sitten eilen ilalla naisen kanssa mittailtiin minkä kokoinen tuohon seinälle sopisi, 65":ta alustavasti ajateltiin. Seiskaluokkalainen tytär kysyi sitten että kuinka leveä se 65" on. Äitinsä siihen että minäpä näytän miten sen leveys lasketaan, annas kynä ja paperia. Pythagoraan lause tuli vielä ihan suoraan muistista paperille, mutta sitten keittiön pöydän äärestä kuului vaan että "Ootappas nyt, mites tämä nyt.."Jep. Ei ole tarvinnut mitään trigonometrisia kaavoja tai derivaattoja muutenkaan tässä viime vuosina pyöritellä, joten kyllä menee aikaa, kun edes kertaa, että mitä merkinnät tarkoittaa - saati, että muistaisi kaavoja tai osaisi käyttää. Otin oikotienä itselleni lisenssin johonkin netin mathsolveriin, joka kivasti aukaisee noita isoja derivaattoja vaihe vaiheelta valmiiksi. Se ja youtube ja se 15 h, niin selviää viikkoharkoista, suunnilleen.Fysiikan ja siten myös mekaniikan jätin suosiolla ensi vuodelle, koska niiistä asioista muistan vielä vähän vähemmän.
Mutta hyvin syntyi kännykänkuoreen mallinnus, ja jäi vielä yli tunti palautusaikaakin eilen.Sitten vaan 3D-printteri kotiin ja hassuttelemaan, hehee.
tästähän varmasti usein on kysymys että poliisikin ajattelee noin. Näiden vahinkojen takia vanhemmat kieltävät lapsiaan lenkkeilemästä illalla.tilanne voi hyvinkin olla: hyvä vain kun pääsi hengestään, on lopullisesti poissa kaduilta tekemästä pahojaan
näin sais, vaikka sitten vahingossa, käydä usealla Isänmaammekin "sankarille"
Sehän nyt olisi vain hyvä jos persut ja muut trumppifanit eivät kommentoisi minulle mitään. Mutta ymmärtäkää sinä ja pikku tykkääjäsi, että jokainen kirjautuminen ja viesti lasketaan mainostajien toimesta rahan arvoiseksi suosioksi. Jos minä kirjoittelen ja klikkailen palstalla, joka sisältää edellä olleita ja vokotin lopuksi vahvistamia näkemyksiä, olen itse osallinen äärioikeistolaisen palstan suosioon, vaikka jokainen olisi ignoorannut viestini. Myös tämä viestini kilahti samaan natsikassaan.Sinä olet tainnut edistää tällä palstalla lähinnä ignore -toiminnon suosiota.
Eihän tässä opiskelussa ole yhtään mitään jiitä, opiskelen asioita muutenkin itse esim youtubesta + kirjoista jos koen että sille tarve.Jotenkin alkanut vituttaa koko opiskelu. Pelkkää hyötyä kyllä, mutta suorittamisessa ei järkeä. Miksei vois päästä vaan helpolla?
Kävin aikoinaan amk ins kolmessa vuodessa. Tuntui että jäi luu käteen. 2010 alotin dippaopinnot, mutta vitun matikat löi halolla päähän. Kuka tuommoisia tarvii missään jollei tutkijaksi ala? Samalla sain kotimaankomennuksen, jossa rahakas soppari, tuli otettua se. Ei mitenkään riittäny energia iltasin opiskeluun. Opintovapaan olis tarvinnu. Jäi kesken. Opiskelu jäi vaivaamaan kuitenkin ja 2015 aloitin ylempi AMK. Jonka alkamisen jälkeen sain siperian komennuksen ja taas niin rahakas että otin sen. Opiskelut jäi. Nyt 2020 aloitin taas ylempi AMK mutta eri linja. Pari kurssia tein, mutta vitusti töitä, 2 tuntia työmatkoihin, lasten harrastukset. Öisinkö pitäis vääntää? Nukkumisesta ei kuitenkaan pysty tinkiä. Ei tullut mitään. Nyt vaihdoin duunit ja työmatkaa 30min/päivä. Mutta tämän lisätyn 1,5h ajan toistaiseks käyttäny kuntoiluun, esim aamu-uinti ennen töitä. Tänäänkin kävin kiskaisemassa. Saapi nähdä saako tuota aikaiseksi.
Olen muuten löytänyt itseni! Ja kiitos meidän vasemmistopolitiikan, uskallan tulla kaapista ulos. Olen Trans-Insinööri. Oikeesti olen insinööri, mutta sisäisesti tunnen olevani Ekonomi tai KTM. Mulla on oikeus kutsua itseäni ekonomiksi jos siltä tuntuu. Taidan kirjata noin CV. Koko työuran tehny hommia jossa voi olla joko kaupallinen tai ins. Edellisellä työpaikalla olin puhtaasti talousihminen jonka vaatimuksena oli Ekonomi tai KTM, mutta sain kokemuksen perusteella sen silti. Uudessa duunissa vähän laajempi vastuu.
Asiakkaat kyselee välillä vähän kummallisia kuten eräskin halusi tietää perustuksien ristimitan. (jatkuu alempana)Nuo unohtuu ihan uskomattoman tehokkaasti. Pitäisi ostaa uusi telkkari ja sitten eilen ilalla naisen kanssa mittailtiin minkä kokoinen tuohon seinälle sopisi, 65":ta alustavasti ajateltiin. Seiskaluokkalainen tytär kysyi sitten että kuinka leveä se 65" on. Äitinsä siihen että minäpä näytän miten sen leveys lasketaan, annas kynä ja paperia. Pythagoraan lause tuli vielä ihan suoraan muistista paperille, mutta sitten keittiön pöydän äärestä kuului vaan että "Ootappas nyt, mites tämä nyt.."
Minä näin tilaisuuteni päteä ja saapastelin paikalle, otin kynän ja paperia, päätyäkseni vain lausumaan 2 minuutin päästä "Ei kun hetkinen, öh..."
Molemmat siinä pähkäiltiin tätä jonkun 5 min hiljaa tahoillamme ennenkuin saatiin ratkaisu. Sama tulos kummallakin vaikka eritavalla laskettiin, nainen toisen asteen yhtälöllä ja minä ristiinkertomalla. Seiskaluokkalainen oli kylläkin jo ennättänyt poistua paikalta todeten vaan "Mä luulin että te osaisitte laskea..."![]()
tästähän varmasti usein on kysymys että poliisikin ajattelee noin. Näiden vahinkojen takia vanhemmat kieltävät lapsiaan lenkkeilemästä illalla.
Jäsen V aloittanut toiminnallisen protestoinnin?
Minähän olen isolla rahalla ja vaivalla tuohon koulutettu, kun olen pohtinut mitä isona tekisi niin nyt tuntuu ajatus rauhallisesta pinoamisvaunun ajelusta päivät pitkät jollain tavalla miellyttävältä.Nyt kaffe ja kevyttä pinoamisvaunulla ajoa sen päälle.
Vähän vielä auki. Jos saan tuon perkeleen katkenneen pultin ulos ilman että tarvii tiputtaa koko moottori alas, niin siedettävät, muuten ehkä uudemman auton hinta. Alkaa meinaan jo vituttaa nuo jatkuvat pikkuviat
Mites Kuntien autojen huoltokustannukset?