Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pakkis mainostaa mulle Perskindol thermo hot-geeliä. Mitenkähän SUomessa myy keskimäärin tuotteet joiden alku on "pers-", mutta tuotetta ei ole tarkoitus laittaa perseeseen?

No niin, nyt oli aamulla -5 pakkasta. Ja lintuja paljon.
Resizer_16322927331171.webp

Pitänee silti käydä ostamas wifi vahvistin. Onko nuo hyviä? Kommenttien puolesta näyttää pelittävän. Ei paha investointi 14e-70e.
Pitäiskö hakea gigantista koekäyttöön? Kokeilla vaikka 15 eri laitetta. 49 päivän välein palauttaa.
Yhtä tuommoista testasin, ei mitään hyötyä ja yhteys jatkettavaan verkkoonkin putoili vähän väliä. Kai tuo riippuu jatkettavan verkon laadusta, että paljon vahvistimesta on iloa. Vanhassa kämpässä wlan reititin hanurista ja laitettukin vähän väärään paikkaan, niin ei verkon jatkamisesta paljoa iloa ollu.

Jotain noita mesh-laitteita kehutaan, jos tarvii saada wlan jatketuksi isommalle alueelle. Ei oo itellä kokemusta, tässä nykykämpässä pelaa nyt yhdellä reitittimellä hyvin.

Mulla on TP-Link Deco purkit (3kpl) ja ihan hyvin pelittää.
200 meganen liittymä antaa talon hankalimpaan nurkkaan vielä 150 megaa, teoriassa pitäis antaa täydet mutta ei ole jaksanut tutkia/optimoida.

Perikunta pistää mummoa kadulle? Käsittääkseni testamenttiiin voi tehdä ehdon että toisen kuoltua, toinen saa jäädä asumaan yhteiseen asuntoon (perikunta ei voi myydä alta)?
Outoa että asunto ylipäätään on testamentattu vaikka toinen omistaja on vielä elossa.

Meillä on kaks eri wifiboksia, ylä ja alakertaan, yksikin riittäisi, mutta Naisen Applen romu ei tule toimeen elisan toimittaman kaapelimodeemin wifiominaisuuden kanssa. Johtoja toki vedetty myös tärkeimmille laitteille, esim ps5 niin pelit ja pelien päivitykset ym tulee sutjakkaasti.

Mulla on Cat6 ympäriinsä ja hyvin toimii.
Cat6 on hyvä mutta puhelimissa, tableteissa tai chromecasteissa ei ole sitä reikää johon sen piuhan työntäisi, ei mulla ole läppärissäkään verkkopiuhalle paikkaa joten langattomalla mennään.
Olkkarissa oon laittanut pääviihdekeskuksen kamat kytkimen kautta piuhalla kiinni ihan varmuuden vuoksi.

Cat6 on hyvä mutta puhelimissa, tableteissa tai chromecasteissa ei ole sitä reikää johon sen piuhan työntäisi, ei mulla ole läppärissäkään verkkopiuhalle paikkaa joten langattomalla mennään.
Olkkarissa oon laittanut pääviihdekeskuksen kamat kytkimen kautta piuhalla kiinni ihan varmuuden vuoksi.

Näitä varten voi sitten pistää piuhan päähän toistimen.

Heh, itsellä oli jo nuorena hieman eri taktiikka. Omasi ei vaikuta kauhian fiksulle.

Jos joku meinasi motata minua, niin kerroin että anna tulla vaan, mutta irronnut hammas maksaa sen ja sen verran, uusi takkini sen verra, jos meinaat kaataa ja housutkin menee, se maksaa. Lisäkuluja koituu myös näkyvistä arvista. Muistutin myös, että tässä nyt ihmisiä lähellä ja polliisit nurkan takana, eli jos meinaat mätkäistä, niin toivottavasti omaat nopeat jalat.

Ihmettelen etelleen, että en ikinä ole saanut
No joo, olisihan sen noinkin (järkevämmin) koittanut hoitaa, mutta en pysty menneitä muuttamaan ja oli kuitenkin niin uhkaava tilanne. Kotona on opetettu, että itseä pitää puolustaa ja näin tulen aina tekemäänkin. Mutta lopetan tämän "itkemisen" nyt tähän.

ei mulla ole läppärissäkään verkkopiuhalle paikkaa joten langattomalla mennään.
Harva läppäriä haluaa langan päästä käyttääkään, ellei oo jotain erityistä tarvetta varmistaa yhteyden laatu, eikä suurimmassa osassa läppäreitä mitään verkkoliitäntää olekaan, mutta USB-C -> RJ45 -adapteri on suht yksinkertainen ratkaisu, kun tarvii läppäri johdon päähän saada.

Esim. yks sähköinen sertfiointikoe edellisen kämpän paskalla wifillä oli pakko hoitaa niin, että törkkäs koneen johtoon.

Hain lounastauolla tämän:

Maksoin 99,9e eli kallishan tuo, halvin olis ollu 15e. Mutta sviddu miten hyvin toimi. Latasin netgearin apin, sen jälkeen törkkäsin ton teknisen tilan pistorasiaan (on autotallia lähin rasia sisällä). Pari minsaa latasi itsekseen asetuksia ja päivitti itsensä ja siinä se. Autotallissa työkoneen wifiyhteys nousi yhdestä tolpasta yhtä vaille täysiin. Down nousi 14m->70m. Tiedä sitten saisko vielä nopeemmaks jollain muulla sijoittelulla, mutta väliäkö tuolla tämä riittää.

Otin ton kalliimman koska kyljessä luki plug'n'play ja helvetin hienosti toimin. Tuollaisesta maksaa ylimääräistä (t. Applemies). Hyvä ostos.

Oli muuten helevetin hyvä myyjäkin gigantissa. Ensimmäinen hyvä myyjä siinä liikkeessä. Nuori sälli. Ennustan hyvää uraa myynnin saralla.

Lisämausteen toi se, että paljon asiakkaita vähän myyjiä. Odotin vuoroani ja asioin siinä. Tuli joku harmaahapsi pappa kesken keskustelun huutamaan että saako kysyä nopeesti, kysyi jotain samsung asiaa, keskeytti minun asioinnin ja senkun jatkoi ja jatkoi selittämistä. Kysyin papalta asiallisesti, että Anteeksi, onko teillä enemmän kiire kuin minulla? Jos olis ollu, niin ei siinä mittää olis sitten hoitanut asiansa. Minä lounastauolla olisin voinut odottaa. Jos taas olis ollut vähemmän kiire kuin minulla, hän olisi voinut odottaa. Mutta pappa tuijotti hetken silmiin, sitten heitti samsung laatikkonsa lähimpään hyllyyn ja asteli ulos liikkeestä :D myyjäkin nauroi. Pieni alistaminen lämmittää aina arkipäivänä.

Näitä keskusteluja kun lukee niin en mitenkään voi käsittää miten mun läppäri, netflix, pleikka ja junnun puhelinkin reitittyy pelkästään eli vain ja ainoastaan tuon taivaanvanhan samsungin kännykän kautta jossa vielä joku penninvenyttäjän liittymä?

Back
Ylös Bottom