Nautitko tällöin vapaan poikamiehen elämästä?Fb 11v sitten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nautitko tällöin vapaan poikamiehen elämästä?Fb 11v sitten.
En.Nautitko tällöin vapaan poikamiehen elämästä?
Jos ihan vakavissaan puhuu, niin enemmän se meikäläisen todennäköinen hevosen kanssa meneminen ois jotain hyvin rauhallista köpöttelyä metsässä, mikä vois olla varsin mukavaa.
On ne hevoset huvittavan sekoja otuksia. Pelkäävät kaikkea ja saavat hepulit. Yhden kerran olin katsomassa harjoituksia, oli kenttäkierroksella kottikärryt väärässä paikassa ja hepo säikähti ja veti pukkilaukat. Seuraavalla kierroksella kottikärryt oli viety pois ja säikähti kun kottarit puuttuivat ja sama ralli uudestaan. Säikkyvät omia pierujaankin.
Jonkun sortin aroeläinhän tuo on, tottunut etäältä havainnoimaan ja pitämään distanssia.
Aki osti kokonaispinta-alaltaan 42 neliömetrin mökin kotinsa läheltä syksyllä 100 000 eurolla. Tontilla on kokoa 3,6 hehtaaria ja rantaan paistaa ilta-aurinko.
Aki laittoi mökin myyntiin 150 000 eurolla kesän alussa. Kysyntää ei kuitenkaan vasta kunnostetulle ja 1999 valmistuneelle mökille ole juuri ollut.
– Yllätyin kyllä, kun myyntiin laitoin, ettei ole vieläkään mennyt. Kyllä pelkään sitä, että onko mökkibuumi jo mennyttä. Nyt on kuulemma hiljaista.
Eikös tuosta reissusta tehty sittemmin elokuva, Brokeback Mountain tjsp.Tääkin voi tuottaa pettymyksen.
Mun maneesitreenin tavoite oli ratsastaa Mongolian arolla kaikessa rauhassa.
Heti kun saavuin ger campiin, vastaan ontui turisti. Hän oli pudonnut satulasta ja nilkka vääntynyt, kun raahautui jalustimessa. Seuraavana päivänä perheen teinityttö hyppeli jalka paketissa. Oma hevonen potkaisi sääreen. Mulla oli perheen renkipoika oppaana ja me ratsasteltiin kimpassa pari päivää. Yks päivä pojalla jalka kääreessä. Oma hevonen oli purrut reiteen eikä poika ei pystynyt enää opastamaan.
Isäntä ehdotti diiliä: Olin maksanu oppaasta, mut se oli nyt saikulla, joten voisin mennä yksin. Kompensaatioksi saisin tyttären hevosen, joka oli paljon isompi kuin mun käyttämä turistiponi. Sama hepo potkaisi siis tytöltä jalan paskaksi.
Kiinni veti!
Isäntä satuloi hevosen ja meikä lähti rauhallista käyntiä arolle. Paitsi että hevonen halus kotiin. Se nosti väkisin laukan, jolloin mulla loppu taidot, enkä pystyny pitämään suitsia kireällä. Sit heppa veti täydestä laukasta uukkarin ja meikä lensi tangentin suuntaan. Kerkesin ajatella, että nyt kävi todella pahasti, mut ihmeenkaupalla kurotin satulanupista kiinni ja sain kiskottua itseni satulaan. Hevonen pysähtyi lopulta isännän eteen, joka ihmetteli, että miksi sä tänne ratsastat? Aro on tuollapäin! Selitin et jalustimet on liian lyhyet, joten tulin sãätãmäãn niitä. Tämä oli tottakin, koska säädöt tehtiin solmuilla, joita en hallinnut.
Sit mentiin taas. Mulla sykkeet tapissa ja suitset, ku viulunkielet. Polle kiemurteli kuin käärme ja koitti aina vaan kääntyä kotiin. Lopulta hylkäsin viimeisetkin maneesiopit. Heittäydyin epätoivoisesti hevosen kaulaan ja otin sen pään tiukkaan haliin. Tällä tavalla sain pidettyä pään kohti aroa ja loppuruho seurasi perästä.
Jo vartin ratsastuksen jälkeen olin lopenuupunut adrenaliinista ja painista. Ja myönnettäköön, että myös krapulasta. Aro oli järkyttävän kuuma ja aurinko porotti täysillä. Korppikotkat leijaili korkeuksissa. Silmäilin niitä hattuni lierin alta ja pelkäsin aidosti, että päädyn ateriaksi.
Ilmassa oli aitoa cowboy romantiikkaa.![]()
Ai saakeli!Eikös tuosta reissusta tehty sittemmin elokuva, Brokeback Mountain tjsp.
Jos jossain vaiheessa haluaisi viedä asiaa eteenpäin, niin mitä siellä torin laidalla työaikana asioidessa pitäisi sanoa? Että siis ei vaan lähetetä koronatestin kautta kotiin?
Ei."lättäjalaka ja vaivasen luu ja koko jalaka vaivaa, jalkateräortopedille, pliis"
Long Way Round sarjan perusteella Mongoliassa hyvä meininki.Ai saakeli!
Vanhojen muistelusta tuli mieleeni, että Mongoliassa oli todella kiinnostavia jokia joita tekisi kovasti mieli päästä kalastamaan. Kavereiden kanssa luonnollisesti. Sit äijä iskee ässän pöytään. What happen's in Mongolia stays in Mongolia.![]()
Ai saakeli!
Vanhojen muistelusta tuli mieleeni, että Mongoliassa oli todella kiinnostavia jokia joita tekisi kovasti mieli päästä kalastamaan. Kavereiden kanssa luonnollisesti. Sit äijä iskee ässän pöytään. What happen's in Mongolia stays in Mongolia.![]()
Käy siellä kuvassa, ota kuvat ja käy soveliaalla ortospedellä kuvien kanssa privaatisti (laita privalla viestiä jos haluat että koitan kaivaa sopivaa)?Jatkoin valittamista jonka jälkeen sain lähetteen kipeän jalan kuvantamiseen.
Ohje palata takaisin jos fyssarilta ei löydy apua.