Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tv1. Nyt on lihaa liikkeellä. Voi veljet. Isäukon kanssa katsotaan. Nuo kommentit tummien naisten pakaroista ja persekankuista eivät ole varsinaisesti mitään #meetoo tai lasten kuunneltavaa...
Tarkoitus oli katsoa, mutta sitten tulikin velvoitteita. Tai, ne tuli jo ajoissa, mutta homma paisahti...

Kävin hirvikeitolla. Mies otti ensin ja odottelin siinä. Kuulin kun jotkut pari miestä siinä takana pohtivat ruuan ottamista, toinen sanoi toiselle mieheen sukunimellä viitaten; "No, kunhan Sukunimen EUKKO ottaa ensin."
Aijai kun särähti korvaan! Toki tiedän, että nämä ilmaisut ovat joillekin ihan normaalia puhekieltä mutta minulle tietyillä sanoilla on vahva neg. konnotaatio.

Minä näytän koiratreenivaatteissa vähemmän naiselliselta, enemmän jopa teinipoikamaiselta; en kyllä varmasti noita-akkaEUKOLTA!
YgcLJvs.png
Mainitsitko heille asiasta?

Mersun voisi diskata ihan hyvin.
En usko siihen, ei varmaan mitään sääntöjä sinänsä rikottu vaikka sikamaisesti pelattiinkin. Veikkaan että jos samanlaista kikkailua nähdään jatkossa niin aika-ajon out-lapille lyödään minimikierrosaika virtuaalisen turva-auton tapaan. e: muistaakseni jossakin tälläisiä yksittäisiä on ollutkin, ainakin oliko 2019 monzan aika-ajon jälkeen..?

Viimeksi muokattu:
Mainitsitko heille asiasta?
En, eiköhän se ollut heille ihan normaali ja neutraali puhekielen ilmaus.

Minulla itselläni vain on vahvat negatiiviset konnotaatiot tiettyjä sanoja ja ilmaisuja kohtaan, siksi se särähti. Aivan samoin särähtäisi joidenkin puolisostaan käyttämä ilmaisu ”muija” -sekin joillekin aivan normaali ja neutraali.

ainoa mikä allekirjoittaneella särähtä korvaan on ämmä
No sekin, yöks!

No sekin, yöks!
Röissä eräs talon monista parhaista leikkaushoitajattarista tunnetaan nimellä "sukunimen"-akka. Vähän oudoksutti aluksi, mutta onpahan itse käytännön aloittanut ja toki pohojalaaset naiset nyt pohojalaas-akoiksi itsensä usein identifioivat.

Toki välissä kun pyytää jostain vähän oudommasta paikasta soittamaan "sukunimen"-Akalle saa joskus vähän pitkiä katseita. :LOL:

Joskus aatellut kanssa itelle isovillakoiraa.

Kattellut kun pihlajat alkaa tekemään taas pirusti marjaa niin pitäskö tehdä viiniä?
Alkostakaan ei enää saa pihlajanmarjaviiniä.

En, eiköhän se ollut heille ihan normaali ja neutraali puhekielen ilmaus.
Varmasti on, siksi käyttivätkin.

Aina voi silti ohimennen huomauttaa, että "minä en ole mikään muija/eukko/ämmä" tms, niin ymmärtävät ehkä jatkossa olla käyttämättä moisia termejä ainakin kohdehenkilön kuullen.

Ja siis juurikin siksi, kun et itse tykkää. Sama se sille, kuinka peruskieltä se heille olisikin.

Back
Ylös Bottom