Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Saatan olla hieman turhan tarkka tässä hommassa 😂 4 ikkunaa ja terassin ovi pestynä.
Mutta puhtaat ovat! Menee varmaan toinen 1,5 h vielä. Toisaalta, nyt pestyt ikkunat on ne mitä eniten tuijottaa, loput vois mennä vähä hutiloimalla, jos vaan luonne antaa periksi.

Tuli pestyä kesällä ja löysin mielestäni nopeahkon hyvän rutiinin: rätillä ja fairyvedellä ensin, lastalla ronskisti ja pyyhkeellä siistiksi. Jos jotain sitkeämpiä tahroja, niin ei hinkkaamista vaan terällä pois.

loput vois mennä vähä hutiloimalla, jos vaan luonne antaa periksi.
Tässä perimmäinen syy, miksi minä roudaan asiakkaita ja Kajsna hoitaa asiakkaita.

Minua ei nyt niin henkilökohtaisesti haittaa, jos asiakas onkin kuljetettu kolonoskopiaan eikä korvapolille, kuten oli tarkoitettu. Viety kuitenkin jonnekin eli duuni onnistuneesti suoritettu. Kahvipaussin aika jokatapauksessa.

Onpa kiva kun on vihdoin Suomen kesä! Voi vain istua ulkona koirien kanssa eikä kenelläkään ole tukalan kuuma.
Ikkunoiden pesu kuitenkin suunnitteluasteella vielä. Pitää kuitenkin ainakin pari ruutua pestä, että näkee talvella katsella tirppoja!

Haluan jakaa tämän, olen jotenkin oudolla tavalla tyytyväinen ja helpottunut! 😅

Nimittäin, olen ihminen, joka tykkää räpeltää, suunnitella ja rustailla. Eli kalenteroin, kirjoitan muistiinpanoja, fiiliksiä, jne. Ja nimenomaan pointti on kirjoittaa käsin (työjutut sitten officen kalenterissa diginä).

Peruspaperikalenterit henk.koht.käyttöön ovat tuntuneet jotenkin hankalilta, koska
-Niissä on aina merkattu joka helkkarin tunti vuorokaudesta. En minä aikatauluta vapaa-aikaa, vaikka päiväkohtaisia tapahtumia saattaakin olla.
-Ennen kaikkea: Minun luonnollinen vuodenkiertoni menee kesästä kesään; Olen syntynyt juhannuksen aikaan, joten "uusi vuosi" alkaa aina keskellä kesää. Lisäksi kesäloma nollaa edelliset 11 työkuukautta, joulunpyhät eivät todellakaan keskeytä mitään.
Minusta vuosi siis "alkaa" kesällä ja työhommat käynnistyvät kunnolla kesäloman jälkeen. -->perinteiset kalenterit henkilökohtaiseen käyttöön tuntuvat aina alkavan "väärästä kohtaa."

Ratkaisu: Lukuvuosikalenteri!
Ja koska muutama vuosi sitten bullet journalista tuli mainstreamia, löytyy nyt suomalaisenakin näitä valmiita ilman tuntimerkintöjä + niin, että on tilaa omille rustailuille! Kesästä-kesään tuntuu jotenkin vain luonnolliselta itselle. (Kyllä, yritin myös bujoilla mutta ei onnistu ilman jonkinlaisia raameja; en jaksa räpeltää tyhjään vihkoon.)
#tyttöjenjuttuja
UUOTJJt.png
KxOsJSz.png

Viimeksi muokattu:

Eipä oo muutenkaan luonnonvedet kiinnostanu tänä kesänä. Lämpimän kesän satoa: Imumatoja, kolibakteeria, norovirusta. Jotain lihansyöjäbakeetria oli meressäkin?

Maikkala ollu tämän kesän kohde. Vesissä niin paljon kemikaalia, ettei kuset ja paskat aiheuta mittään. Bonuksena semmosia strinkiperse-mutseja pyllistelee lastenaltaassa, että pari seuraavaa päivää voi runkata muistilla.

Back
Ylös Bottom