Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

emmä, pitää ottaa joskus testiin
mulla riittää yksi yksikkö/saunareissu, tuosta 0,0:sta kun ei synny sitä janon tunnetta että haluais toisenkin ja kolmannen niin mulla on kaapissa nyt muistaakseni 6 saunareissulle jo juoma valmiina

seuraava alkoholitilaisuuskin on näillä näkymin 30.1 ja veikkaan vahvasti että sitäkään ei järjestetä
On aika vahva ipa kyllä, jakaa varmasti mielipiteitä ja kaikkia ei varmasti miellytä..

Mielipiteitä firmojen joululahjoista? Ovatko olleet hyödyllisiä vai firman rahojen heittämistä kankkulan kaivoon?
Viimeiset vuodet saatu valita kalapaketti tai kinkku (potkalla/ilman). Oikein hyvä vaihtoehto sille sekalaista joulusyötävää sisältävälle lootalle , jota aiemmin jaettiin.

Se opettaja sitten miettii kotonaan että "miten mää sanon tälle arvosanasta vikisijälle, että arvosanasi on huono koska et vaan osaa" 🤫 Tai tälläisiä pohdintoja minä kuulen kotona. :unsure:
Sekin on mahdollista toki. :LOL: Mutta kun palaute oli palautepaltsussa, että hienoa työtä ja sitä rataa, niin jäi vähän ryhmää kaiveleen, missä vika.

Mutta joo, toki jos tiedän, että on paska niin silloin on, mutta nyt kyse siitä miksi ei täydet vaan yhden vajaa. :rolleyes:

Mielipiteitä firmojen joululahjoista? Ovatko olleet hyödyllisiä vai firman rahojen heittämistä kankkulan kaivoon?

Viime vuonna Valcot ja joskus aikaisemmin Iittalan viinilasit, siinä hyvät. Sitten on kaikenlaista kippoa, kuppia ja puutarjotinta.

Tänä vuonna firma lahjoitti joululahjarahat Hope ry:lle. Ihan ok ratkaisu.

Viimeiset vuodet saatu valita kalapaketti tai kinkku (potkalla/ilman). Oikein hyvä vaihtoehto sille sekalaista joulusyötävää sisältävälle lootalle , jota aiemmin jaettiin.
Sellainen joulukori on kyllä hieno ajatuksena, mutta jos se sisältää käytännössä tuotteita joita ei edes itse ostaisi, niin menee vähän idea hukkaan.

Kiva lahja saada kaappiin pyöriin jouluisia servettejä, kovaa hunajaa, kantolan keksejä, glögiä odottaan ensi joulua ja vaikka kiva joulukoriste pöydälle josta kaappiin täyttään viimesenkin vapaan tilan.

Hyvin mieluisa olisi juuri tuollainen, että saa valita muutamasta.

Yhtä huono lahja olisi nuo kuulokkeet tai iittalan viinilasit itselle, jos ne on annettu eikä ole saanut valita. Menisi luultavasti myyntiin. Omistan jo kuulokkeet ja viinilaseissa käy vain Riedelin Vitis jota kerään.

@TJJ meikäläinenkin lähti tiedostojen soitteluun. Latasin Highresaudiosta muutaman tutun levyn pääasiassa 24/96 laadulla ja oon streamaillu niitä verkkosoittimen kautta. Toimikoon nyt tää pöytäkone musiikkiserverinä sen aikaa, kun löytyy joku parempi ratkaisu.

Ja saapahan tätä kovoakin johonkin käyttöön.. Tera on sekä läppärissä että tässä pöytäkoneessa, niin en tiedä millä oman kullin kuvilla noi pitäs täytellä.. Pelitkin nykyään Xboxin levyä täyttämässä.

Itelle tärkein "lahja" on vuosibonarit, nyt näyttää että asettuu sinne 1kk:n palkan tuntumaan. Tolla voi sitten ostella vaikka viinilaseja itse 🙂 Eipä silti, usein tulee lisäksi tavaralahjaakin ja tärkeintä on se että muistetaan jotenkin. Ainakin itselle.

Itelle tärkein "lahja" on vuosibonarit, nyt näyttää että asettuu sinne 1kk:n palkan tuntumaan. Tolla voi sitten ostella vaikka viinilaseja itse 🙂 Eipä silti, usein tulee lisäksi tavaralahjaakin ja tärkeintä on se että muistetaan jotenkin. Ainakin itselle.
Vuosibonarit olisi mieleisin. Saa käyttää mihin haluaa.

Tottahan se, tärkein että muistetaan. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista.

Kysymys ohjelmointiin liittyen, mitä meinaa, kun palautteessa oli, että koodi hyvin dekoroitu?

Aijjai, on se vaan elämää, kun kerrankin saa olla pajalla ja ei ole oikeastaan mihinkään tarve mennä.

Voi vaan katsella kun maali kuivuu.

Vuosibonarit olisi mieleisin. Saa käyttää mihin haluaa.

Tottahan se, tärkein että muistetaan. Ei ole lahjahevosen suuhun katsomista.

Kysymys ohjelmointiin liittyen, mitä meinaa, kun palautteessa oli, että koodi hyvin dekoroitu?
Tjaa-a, riippunee kovin kontekstista. Ekana tulee mieleen, että voisi viitata toteutustapaan ja siihen, että on hienosti käytetty "decorator patternia". Istuuko kontekstiin? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Decorator_pattern

jotain kyökkihommia.

ulkonäkö ei miellytä, mutta ei niitä rakkaudella olekkaan leivottu

191B0820-B818-482B-9CD8-47600FDFEDDB.webp

Jos @vokot ei muuten ole periaatteellista tuo tasan 0,0, suosittelen kokeilemaan Olvin Rye Mild Neipaa (2,5%). Ite tykästynyt siihen vallan janojuomana.

on senverran periaatetta, että kun ny on tullu alotettua niin katotaan ny onko tässä mitään positiivisia vaikituksia havaittavissa

on senverran periaatetta, että kun ny on tullu alotettua niin katotaan ny onko tässä mitään positiivisia vaikituksia havaittavissa
Mites tämä nyt sitten menee, jos tulen jlomalla alueelle. Selvästikään olut ja tuoppi ei onnistu. Onko V ollenkaan missään kuppilakunnossa yleisesti? Hiljainen kahvila, jossa voimme tuijottaa sumppimukia myös hyvä.

Johan selvis, vihdoin.

Tuota se luultavasti meinasi. Koitin guugletella, mutta ei sekään tehnyt autuaaksi. Kiitos!
Ehkä eka kerta siis, kun itse kirjoitin täällä jotain jollekin hyödyllistä 😀

Tässä muuten yksi syy, miksi on hyödykästä käyttää softapuolella vakiintuneita lontoonkielen termejä; kaikki tietää helpommin mistä puhutaan. Tästähän voisi laittaa palautetta palautteen antajalle 😁

E. Täyty oikein itsekin katsoa, käyttääkö joku oikeasti tuollaista termiä ja pari viittausta löyty samaan HY:n kurssiin: https://github.com/mluukkai/Ohjelmi...liosuunnittelu.md#user-content-dekoroitu-pino

V ollenkaan missään kuppilakunnossa yleisesti?

en ole käyny viikkoon missään muualla imistenilmoilla ku työmaalla ja maitokaupassa, kun on käsketty vältellä turhia kontaksteja

eiku kävinhän mä ma&ti vielä kuntoilusalilla, mutta missään ravintolapalvelupaikassa: negative

niistähän tuli melko pulleita

638035D1-BA4B-4347-B3A1-7540E42083F6.webp

Viime vuonna Valcot ja joskus aikaisemmin Iittalan viinilasit, siinä hyvät. Sitten on kaikenlaista kippoa, kuppia ja puutarjotinta.

Tänä vuonna firma lahjoitti joululahjarahat Hope ry:lle. Ihan ok ratkaisu.
Mä esitin vähän samanlaista ideaa että jos johonkin on rahat käytettävä niin kyllä tuollainen hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen olisi ollut parempi mitä nämä nyt saadut krääsät.

Takin jätin työpaikalle, kun ei sille ole käyttöä.

Back
Ylös Bottom