No ei oikeesti. Lammas työläinen olen. Mutta näin kuitenkin. Valtio varasi rahan ja jakoi. Ne jotka ei ottanu, oli omaa tyhmyyttä.Oikeesti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei oikeesti. Lammas työläinen olen. Mutta näin kuitenkin. Valtio varasi rahan ja jakoi. Ne jotka ei ottanu, oli omaa tyhmyyttä.Oikeesti?
Juu en kritisoi sinua, järjestelmä on nyt kyllä vaan kussut pahasti.No ei oikeesti. Lammas työläinen olen. Mutta näin kuitenkin. Valtio varasi rahan ja jakoi. Ne jotka ei ottanu, oli omaa tyhmyyttä.
Koira pyysi yöllä ulos, kun sillä oli maha kuralla. Olinkin juuri siinä vähän ennen kahta saanut unesta kiinni, mutta ei muuta ko pihalle vaan. Kiitokseksi tästä raahautumisesta koira paluumatkalla oksensi hissiin. Sopivasti tietysti niin, että melkein ehti sieltä ulos, eli osa löröstä jäi oven väliin. Pakko oli sulkea ovi, viedä koira sisään ja palata sitten siivoamaan se ympäriinsä levinnyt oksu.Mahtava päivä tämäkin. AIETTÄ.
Myö jouduttiin juottamaan viikko, pari sitten toiselle katille parafiiniöljyä muutama päivä, kun rupes olemaan useamman päivän paskomatta. Jotain siis tyyliin 4-5 päivää. Ei voi käsittää, miten pahan hajunen paska voi lähteä tommoisesta muutaman kilon painoisesta, pienestä kissasta. Meinas taju lähteä olkkarissa, kun se viimein kävi täräyttämässä ruikulit laatikkoon, joka on ihan toisessa päässä kämppää.Kissa ripuloi myöhään illalla santalaatikkoonsa, mutta veteli ripaskat hännällä ja käpäläkarvoillaan pitkin lattioita.
Voi kun ei olis kissoja.
Ja koiriakin vaan yks.
Entisessä elämässä kun oli 2x dobberi niin ei niitä saanut mihinkään hoitoon.Vaikka koirista tykkäänkin niin ollaan päätetty, että aika kun nykyisestä jättää niin ei minkäänlaista kotieläintä enää, alkaa elämä helpottumaan huomattavasti kun ei jatkuvasti tarvi miettiä voidaanko mennä sinne, tänne tai tonne.
En kyllä ole ikinä ajatellut, että antaisin koirat jollekin vain hoitoon. Omilla kavereilla on omat laumansa ja ihan kenelle tahansa en kyllä omia koiria antaisikaan - joskus joku koiraton kaveri halusi koirani hoitoon mutta en antanut. Hänellä ei siis riittänyt eväät edes komentaa koiraa pois edestään, saati että olisin antanut hänen vastuulleen esim. viikonlopuksi. No go.Entisessä elämässä kun oli 2x dobberi niin ei niitä saanut mihinkään hoitoon.
En nyt oikeasti edes koskaan mihinkään tarjonnut niitä.En kyllä ole ikinä ajatellut, että antaisin koirat jollekin vain hoitoon. Omilla kavereilla on omat laumansa ja ihan kenelle tahansa en kyllä omia koiria antaisikaan - joskus joku koiraton kaveri halusi koirani hoitoon mutta en antanut.
Omat koirat ovat aina hoitolassa, ei rajoita matkustamista tms. mitenkään, kun hoitolapaikka varataan tutusta hoitolasta samalla kun reissukin.
Sitä paitsi, tämä on taas sellainen asia jossa olen mieluimmin maksavan asiakkaan roolissa kuin "kaveri joka sysäsi koirat puoliväkisin hoitoon."
Tartuin tuohon sen takia, että itseäni tuppaa ärsyttämään ihmisten ajattelumalli, että pitäisi saada ilmaiseksi (/jotain nimellistä korvausta vastaan) lapset/eläimet jonnekin. Ehkä tässä näkyy se, että jouduin ikävuosina 16-21 lukemattomia kertoja hoitamaan perhetuttujen pieniä lapsia (+samalla perheen koiria) ja oletus aina oli, että eihän minulla voi olla mitään muuta tekemistä. Härskeimmillään minulle soitettiin opiskelupaikkakunnalle, että "tuletko huomenna meille illaksi lapsi- ja koiravahdiksi, jos maksetaan junaliput?" - Siis yli 200 km:n päähän! Illaksi, koska pakko päästä baariin? Terve.En nyt oikeasti edes koskaan mihinkään tarjonnut niitä.
Vaikka koirista tykkäänkin niin ollaan päätetty, että aika kun nykyisestä jättää niin ei minkäänlaista kotieläintä enää, alkaa elämä helpottumaan huomattavasti kun ei jatkuvasti tarvi miettiä voidaanko mennä sinne, tänne tai tonne.