Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä tuskissani kääntelin kylkeä yöllä kun pakara oli niin kipeä, että en voinut kunnolla kääntää kylkeä ilman kipua.

Olen siis edelleen elossa.

Koira pyysi yöllä ulos, kun sillä oli maha kuralla. Olinkin juuri siinä vähän ennen kahta saanut unesta kiinni, mutta ei muuta ko pihalle vaan. Kiitokseksi tästä raahautumisesta koira paluumatkalla oksensi hissiin. Sopivasti tietysti niin, että melkein ehti sieltä ulos, eli osa löröstä jäi oven väliin. Pakko oli sulkea ovi, viedä koira sisään ja palata sitten siivoamaan se ympäriinsä levinnyt oksu. :sick: Mahtava päivä tämäkin. AIETTÄ.

Koira pyysi yöllä ulos, kun sillä oli maha kuralla. Olinkin juuri siinä vähän ennen kahta saanut unesta kiinni, mutta ei muuta ko pihalle vaan. Kiitokseksi tästä raahautumisesta koira paluumatkalla oksensi hissiin. Sopivasti tietysti niin, että melkein ehti sieltä ulos, eli osa löröstä jäi oven väliin. Pakko oli sulkea ovi, viedä koira sisään ja palata sitten siivoamaan se ympäriinsä levinnyt oksu. :sick: Mahtava päivä tämäkin. AIETTÄ.

Kissa ripuloi myöhään illalla santalaatikkoonsa, mutta veteli ripaskat hännällä ja käpäläkarvoillaan pitkin lattioita.

Voi kun ei olis kissoja.

Ja koiriakin vaan yks.

Kissa ripuloi myöhään illalla santalaatikkoonsa, mutta veteli ripaskat hännällä ja käpäläkarvoillaan pitkin lattioita.

Voi kun ei olis kissoja.

Ja koiriakin vaan yks.
Myö jouduttiin juottamaan viikko, pari sitten toiselle katille parafiiniöljyä muutama päivä, kun rupes olemaan useamman päivän paskomatta. Jotain siis tyyliin 4-5 päivää. Ei voi käsittää, miten pahan hajunen paska voi lähteä tommoisesta muutaman kilon painoisesta, pienestä kissasta. Meinas taju lähteä olkkarissa, kun se viimein kävi täräyttämässä ruikulit laatikkoon, joka on ihan toisessa päässä kämppää.

Ei tuo oikein osaa raukka edes peittää jätöksiään, vaan kapsuttelee aina laatikon reunaa ja lähtee sit tyytyväisenä meneen.

Vaikka koirista tykkäänkin niin ollaan päätetty, että aika kun nykyisestä jättää niin ei minkäänlaista kotieläintä enää, alkaa elämä helpottumaan huomattavasti kun ei jatkuvasti tarvi miettiä voidaanko mennä sinne, tänne tai tonne.
Entisessä elämässä kun oli 2x dobberi niin ei niitä saanut mihinkään hoitoon.
Tekisi mieli kyllä hommata piski mutta se vapaus menee siinä, voishan sitä jonkun lamppuharjan ottaa mutta mitä sellaisella tekee?

Entisessä elämässä kun oli 2x dobberi niin ei niitä saanut mihinkään hoitoon.
En kyllä ole ikinä ajatellut, että antaisin koirat jollekin vain hoitoon. Omilla kavereilla on omat laumansa ja ihan kenelle tahansa en kyllä omia koiria antaisikaan - joskus joku koiraton kaveri halusi koirani hoitoon mutta en antanut. Hänellä ei siis riittänyt eväät edes komentaa koiraa pois edestään, saati että olisin antanut hänen vastuulleen esim. viikonlopuksi. No go.

Omat koirat ovat aina hoitolassa, ei rajoita matkustamista tms. mitenkään, kun hoitolapaikka varataan tutusta hoitolasta samalla kun reissukin.
Sitä paitsi, tämä on taas sellainen asia jossa olen mieluimmin maksavan asiakkaan roolissa kuin "kaveri joka sysäsi koirat puoliväkisin hoitoon."

En kyllä ole ikinä ajatellut, että antaisin koirat jollekin vain hoitoon. Omilla kavereilla on omat laumansa ja ihan kenelle tahansa en kyllä omia koiria antaisikaan - joskus joku koiraton kaveri halusi koirani hoitoon mutta en antanut.
Omat koirat ovat aina hoitolassa, ei rajoita matkustamista tms. mitenkään, kun hoitolapaikka varataan tutusta hoitolasta samalla kun reissukin.
Sitä paitsi, tämä on taas sellainen asia jossa olen mieluimmin maksavan asiakkaan roolissa kuin "kaveri joka sysäsi koirat puoliväkisin hoitoon."
En nyt oikeasti edes koskaan mihinkään tarjonnut niitä.
Mutsilla ollut aina rotikoita niin se tuli meille siksi aikaa asumaan ja osasi käsitellä niitä, lisäksi vielä ihan helppoja sekä iso aidattu piha niin ei ulkoilutuskaan mikään ongelma.

En nyt oikeasti edes koskaan mihinkään tarjonnut niitä.
Tartuin tuohon sen takia, että itseäni tuppaa ärsyttämään ihmisten ajattelumalli, että pitäisi saada ilmaiseksi (/jotain nimellistä korvausta vastaan) lapset/eläimet jonnekin. Ehkä tässä näkyy se, että jouduin ikävuosina 16-21 lukemattomia kertoja hoitamaan perhetuttujen pieniä lapsia (+samalla perheen koiria) ja oletus aina oli, että eihän minulla voi olla mitään muuta tekemistä. Härskeimmillään minulle soitettiin opiskelupaikkakunnalle, että "tuletko huomenna meille illaksi lapsi- ja koiravahdiksi, jos maksetaan junaliput?" - Siis yli 200 km:n päähän! Illaksi, koska pakko päästä baariin? Terve.
En todellakaan mennyt mutta päätin, että minä tulen aina hoitamaan nämä asiat niin ettei kenenkään tarvitse ärsyyntyä samalla tavalla minuun. Toki aidosti vastavuoroinen systeemi voisi toimia mutta siinä tullaan siihen, että minun menemiseni ei voi olla kiinni jonkun kaverin aikatauluista. Minä matkustan kun haluan jne., joten siksi koirahoitolan varaaminen tulee heti lentolippujen jälkeen.

Vaikka koirista tykkäänkin niin ollaan päätetty, että aika kun nykyisestä jättää niin ei minkäänlaista kotieläintä enää, alkaa elämä helpottumaan huomattavasti kun ei jatkuvasti tarvi miettiä voidaanko mennä sinne, tänne tai tonne.

Olis kyllä varmaan sekoa elo ilman eläimiä. Toisin sanoen mitä sillä fyffen määrällä tekis. Joutuis varmaan ajeleen avoautolla kaupungin keskustassa heittelemässä seteleitä köyhille. Koirien vakuutukset, ruuat, kissojen ruuan yms. Ainakin 200e/kk näihin. Koirien hihnojakin miellä on ainakin 20kpl. Pantoja 10, takkeja samaten. Vois kuvitella että luokkaa 1500e näihin. Puhumattakaan kulkukoirien veräjä 500e, lukusia häkkejä kevyt/metalli jne.

Toisaalta kyllä meillä harrastetaan koirien kanssa niin paljon, että tyhjää olis elo ilman. Kuuluu arkeen.

Ei saatana.
1605187644232.webp

Mun mutsi pelkää mun koiria ettei se halua niitä hoitoon :LOL: mutsi on sellainen fifi-koira-ihminen.
Onneksi tuo jälkikasvu on kasvanut koko elämänsä koirien kanssa niin voi pakottaa sen hoitamaan jos itse lähtee jonnekin. Ennenkun uskalsi koiria jättää jälkikasvulle niin vein hoitolaan.

Minä laitan kissojen ruokaan kahdesti viikosti psylliumia.
0,5 tl psylliumia ja 2 rkl vettä ja lohiöljytippoja. Siitä tulee hyytelö, jonka sekoitan märkäruokaan.
Tarvittaessa luraus Levolacia kerran viikossa.

Back
Ylös Bottom