Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kasvissosesoppa on hyvää. Sen ongelma on vain se, että pierun jälkeen on jo uusi nälkä.

Tai sitten pitää olla esim leipää kylkeen, reilusti.

IMG_20201027_163632.webp
Kävin eilen pennun kanssa kävelyllä. Toimi eri tavalla, ku australianpaimenkoirat. Nätisti käveli vierellä, välillä tökkäsi käteen, kun halusi varmistaa mihin mennään.
Pimeässä mukavaa, kun koira alkaa tuijottaa jonnekin metän uumeniin.

Ymmärrän toki tän pointin, koska en mä siinä liian helpolla pääse kahden 30 kiloisenkaan kanssa, kun pitää sitten ohittaa se provosoija. Mulla ei varsinkaan vanhempi koira pääsääntöisesti välitä kenestäkään pätkääkään, mutta noi tuijottajat saa siltäkin hännän pystyyn ja mummeliin sellaista "sopii koittaa"-asennetta.

Jonain päivänä mä vielä toteutan sen, että pistän kans omani istuun ja tuijottaan enkä suostu olemaan se, jonka pitää tehdä ohitus.
On tätäkin tapahtunut kun joku nainen jäi seisomaan sellaisen pää punaisena kiroilevan 10 kilosen mäyräkoiran kanssa metsäautotien reunaan. Ei siinä auttanut kun ottaa koirat yksi kummallekin puolelle ja kävellä ohi. Pahaksi onneksi nuorempi olisi halunnut moikata räyhääjää ja kääntyi sinnepäin kesken ohituksen niin tuli rouvalle kiire jatkaa matkaa.

äärettömään yksinkertaiseen ruuanlaittoon.

Riisi & tonnikala. Sinne tonnikalan sekaan soijaa, sweetchiliä ja jotain valkosipulisoosia ja sörsselöi keitetyn riisin sekaan. Mun mielestä purkkitonnikala on helvetin hyvää ja paloina vedessä, niin on aika hyvää laihisruokaa myös. En oo jostain hienommista tonnikalapihveistä niin saanut fiiliksiä, mun mielestä se purkitettu on parempaa. 😂

Kissojen kakka-asiointiin helpotusta.

Psylliumista ja vedestä tahnaa, siihen pari tippaa lohiöljyä ja sekoitus tonnikalaan. Lopuksi päälle broileripaistisuikaleita. Hyvin upposi molemmille! Eivät edes epäilleet, että niitä yritetään lääkitä.

Me puolustamme sekularismia ja vapautta, jota niin hyvin opetit. Emme luovu pilapiirroksista, Macron totesi Patya kunnioittavine sanoineen.

– Hänet murhattiin, koska islamistit haluavat tulevaisuutemme. He erottavat uskolliset uskottomista. Paty näki ainoastaan kansalaisia.

Emme aio ikinä antautua. Kunnioitamme kaikkia eroavaisuuksia rauhan hengessä. Emme hyväksy vihapuhetta ja puolustamme järkevää keskustelua. Olemme aina ihmisarvon ja universaalien arvojen puolella.”

Tämä oli muslimien mielestä silee pahasti sanottu.

Kyllä. Ehdottomasti.

Sain eilen päissäni ajatuksen, jos alkaisi jo suunnitella hirsitaloa. Olisi sitten ns. valmis paketti kun tilanne tulee ja paikka on varma.

Ja sillä lähtöajatuksella, että tontille ei vedetä kuparikaapelia. Joten sähkö pitää tehdä itse ja miettiä ratkaisut niin, että sen kulutus on minimaalista.
Itse joskus ihan selvinpäin miettinyt että voisi tehdä pienen rantasaunan käsinvuollusta. Ajankuluksi.
Kotipaikalla olisi työvälineetkin valmiina, niillä veistetty se kämppä jossa saunottiin/yövyttiin kesällä up north.

Ei kyllä tule ikinä olemaan aikaa moiseen projektiin.

Itse joskus ihan selvinpäin miettinyt että voisi tehdä pienen rantasaunan käsinvuollusta. Ajankuluksi.
Kotipaikalla olisi työvälineetkin valmiina, niillä veistetty se kämppä jossa saunottiin/yövyttiin kesällä up north.

Ei kyllä tule ikinä olemaan aikaa moiseen projektiin.
Löytyy sitten vuolurautaa ja käsiporaa jne. jos haluaa todella autenttistä. Tarvittaessa myös piilukirves jota en ole kyllä koskaan ymmärtänyt.

Back
Ylös Bottom