Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Naapurustossa on nuorella parilla valkoinenpaimenkoira, joka rähjää aina kaikille. Ihmisille ja muille koirille. Epäilen, ettei sillä ole tarpeeksi aktiviteettia elämässään 😟

Tutulla, jolla on vetokoiria, on myös prahanrottakoira, joka osaa kaikenlaisia temppuja!

Ottakaa kisuja <3 toinen kyllä loikkas suoraan nyyteille pari päivää sitten, mutta muuten ovat pääasiassa vaarattomia.
Tuli mieleen, kun tänään juuri ennen töihin lähtöä tulin koirien kanssa sisälle ja siinä ulko-ovella kyykistyin, paimen kummassakin kainalossa ja juttelin niille, että "En minäkään haluaisi että minun pitää mennä mutta kun pitää lähteä tienaamaan. Mutta tänään sitten mennään kentälle ja puuhataan..."

Vanha kissani olisi katsonut minua jostain kaapin päältä:
"MINÄ kyllä kerron sinulle, kun sinua tarvitaan. Ole hyvä ja poistu!"

Vanha kissani olisi katsonut minua jostain kaapin päältä:
"MINÄ kyllä kerron sinulle, kun sinua tarvitaan. Ole hyvä ja poistu!"
Kyllä niistä jotkut taitaa olla just tommosia :D Täällä tää toinen on kyllä varsin seurallinen. Melkein se jossain vieressä makaa tai häärää, kun täällä jotain touhuaa. Nukkuu sekin tosin näin päivisin suuren osan ajasta.

Toinen on enemmän omissa oloissaan, mutta aamulla ja illalla sekin haluaa seuraa ja rapsuja. Aamulla yleensä maukuu, että rapsuttakaa ja illalla tulee makoileen tohon punkkaan samalla meiningillä.

(Onneksi lopettivat sen helvetillisen karvan pudottamisen.. Vaikka varmaan taas kesää kohden sama edessä.)

Teet vaan siitä elementistä, mitä se nyt onkaan nimeltään, jossa on pelti pinnassa. Tosin en tiedä kuinka paksuna sitä saa.
Ne on n.200mm asti, onhan nekin lämpimiä mutta ihan eri asia tuollainen yli puolimetrinen seinä joka pelkkää eristettä.
Pinnat voi vaikka suoraan rapata.

Pappamalli, varsinkin noi talvivanteet yllätti eläkeläishabituksen määrällä 🙈

Komea. Eiköhän sillä kelpaa Jyväskylän kautta ajella.

sämpylät sylissä, tietenkin

juuri olin konmentoimassa, että ehän HerraF:n NAISta tarvi tuolla autolla vokotellakkaan niin: aivan sama

mutta: erehdyinkö sittenkin, ei olisi ensimmäinen kerta

Ei auton tartte olla pillumagneetti vaikka siinä ois siistit vanteet.
Ite en ymmärrä noista yhtään mitään ja mulle on ihan luxusta noi nykyiset 18" alut.
E: Joskin kyllä hieman himoinnut 20" tai jopa 22" mutta niissä ampuu jo hinnat taivaalle.

Juuri kun ajattelin päivittää tittelikohtaista osaamistani niin alkoi tulla uhkailuja, että siirretään toiseen vakanssiin.

Fealta tämä ja kaikki muutkin viestit pelkkää asiaa.

Kyllä multa nousee savu päästä, kun itse kuljen kahden amstaffin kanssa ja oletus tosiaan on aina se, että niiden pitää käyttäytyä. Sen kivan pikkusessen saa kyllä päästää täyden remmin mitan päähän kahdella jalalla huutamaan niin, että suunnilleen sen vatsalaukkuun asti näkyy. Tai sitten jäädään siihen keskelle kävelytietä jumittamaan, kun koira pysähtyy ja saa naulita katseensa mun koiriin. Kaikkein paras oli nainen jonkun russelinkokoisen, eli alle 10 kiloisen rotan kanssa, kun "en minä saa tätä tästä liikkumaan". Otin molempia omia koiria pannasta kiinni ja ohikulkiessa totesin, että onneksi minä saan nämä.

Että joo, se hullu amstaffinainen, joka ohimennessään juttelee omille koirille tyyliin "Mennään me tästä, kun te osaatte käyttäytyä" tai "Ei se sulle mitään pääse tekemään, vaikka saakin huutaa"-tasoisia lausahduksia. Kohti juoksevat irtokoirat tullaan yleensä nopeasti ottamaan kiinni sen jälkeen, kun totean, että kun nämä mun koirat tappaa sun koiran. Tämä siis vastineena siihen, kun sieltä tulee aina se perinteinen "kun se ei tee mitään önnönnnönöö". Ei minunkaan koirani tee, kunhan irtokoira pysyy poissa iholta.

Ja siis toi poppiksen tyyli opettaa koira istumaan ohituksessa on aivan kamala näin vastapuolen näkövinkkelistä. Mittari punaisella pelkään, että kohdalla ollessa sieltä syöksytään päälle. Se tuijottaminen on koirilla todella uhkaavaa. Opettakaa edes koira katsomaan sitten ohjaajaa siinä kohtaa tms.
Mun on helpompi istuttaa nuo kaksi +50 kiloista isoa koiraa jos vastaantulija räksyttää jo puolen kilometrin päästä. Siinä vaiheessa jos mun koirat provosoituu ja mä otan askeleen niin että on vain yksi jalka maassa ja koirat päättää mennä katsomaan mitä se toinen kiroilee niin onhan se menoa kun oma elopaino ei ole 100 kg.
Jos mahdollista, vaihdan tien toiselle puolelle. Ja useimmiten kävelen metsässä missä on tilaa väistää.

Olen siirtynyt äärettömään yksinkertaiseen ruuanlaittoon.
Kanaa tai muuta lihaa sellaisella muodossa että sen voi paistaa uunissa ja tämän kaveriksi coleslow tai tavallista salaattia. Siinä kaikki, juomaksi vesi ja jälkkäriksi kaffe.

Mun on helpompi istuttaa nuo kaksi +50 kiloista isoa koiraa jos vastaantulija räksyttää jo puolen kilometrin päästä. Siinä vaiheessa jos mun koirat provosoituu ja mä otan askeleen niin että on vain yksi jalka maassa ja koirat päättää mennä katsomaan mitä se toinen kiroilee niin onhan se menoa kun oma elopaino ei ole 100 kg.
Jos mahdollista, vaihdan tien toiselle puolelle. Ja useimmiten kävelen metsässä missä on tilaa väistää.

Ymmärrän toki tän pointin, koska en mä siinä liian helpolla pääse kahden 30 kiloisenkaan kanssa, kun pitää sitten ohittaa se provosoija. Mulla ei varsinkaan vanhempi koira pääsääntöisesti välitä kenestäkään pätkääkään, mutta noi tuijottajat saa siltäkin hännän pystyyn ja mummeliin sellaista "sopii koittaa"-asennetta.

Jonain päivänä mä vielä toteutan sen, että pistän kans omani istuun ja tuijottaan enkä suostu olemaan se, jonka pitää tehdä ohitus.

Liitteet

• IMG_20201027_163226~2.webp
    IMG_20201027_163226~2.webp
    276,6 KB · Katsottu: 61
Back
Ylös Bottom