Todennäköisesti jos on ollut todella pitkäaikaista unettomuutta ja pois suljettu stressi tms. pois niin varmasti saa lähetteen unipolygrafiaan etenkin näin ainakin taitaa olla uniapneaa epäiltäessä.En ole mutta voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen asia kyllä. Syy miksi en ole mennyt on ennen kaikkea se, että ensin tyrkytetään vastaukseksi aina stressiä.
Mutta kun esim. nyt ei ole stressiä mistään - en ainakaan tunnista. Tuskin oli paljon silloinkaan, kun jo lapsena kiukkusin sängyssä että "antakaa minun nukkua!" on kun muu perhe alkoi heräillä ja pitää ääntä - kun minä vihdoin nukuin.
Tosin luulisi, että ammattilaisilla on kokemusta niistäkin ihmisistä, jotka ensimmäisenä ilmoittavat että stressipuolella kaikki kunnossa?
Unihäiriöitä noin yleisesti taitaa olla noin 80. Jos pystyt itse määrittämään työaikasi niin voitko tehdä esim. "iltavuoroa" tai muuten syklittää vuorokausi rytmiäisi niin että ei tarvitse 5.00 pompata ylös sängystä kun on juuri päässyt uneen.
Hankalia asioita kyllä.
Nopsaan huomannee, onko mitään iloa. Haasteena vaan löytää tyyppi, kenen kanssa keskustelu sujuu ja tuntuu hyvältä.