Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei vaadi asiakkuutta. Vaatii tunnistautumisen.
Olisko ruutu+ mitään koodia, että saisi halvennettuna eli hintaan 0€.
Olis kiva katsella Tempparit etukäteen.

Niin on! Mä paasaan heijastimista kyllästymiseen asti.

Haluisin uuden heijastinliivin. Pitäis käydä katselemassa.
Lisäksi varasin tänään ajan uudelle tatuoinnille ja optikolle. Jos hommais uudet rillit, koska olen nyt on hyvä vähän lahjoa itseään.

Mulla niin ikuisuusprojektiksi venynyt noi uudet tatskat että ostaisko vaan prätkän niilläkin rahoilla...

Mutta tohon heijastimiin, että ne on tosi kova juttu, mutta hävii vaan 1000-0 noille oikeille valoille esim lenkillä tai pyöräillessä. Kerran pimeällä "valtatiellä" näin valoledisen pyöräilijän noin 2km ennen kohtaamista ja vasta 100m ennen että hänellä oli myös heijastinkaveri perässä.

Täällä maalla asuessa niin käytän huomiotakkia lenkillä kun joutuu kävellä maantien laitaa pätkän ja se on epämiellyttävää. Takki on jäänyt mulle entisestä työstä.
Tuntuu että pelkkä roikkuva heijastin ei riitä.

Mulla niin ikuisuusprojektiksi venynyt noi uudet tatskat että ostaisko vaan prätkän niilläkin rahoilla...

Mutta tohon heijastimiin, että ne on tosi kova juttu, mutta hävii vaan 1000-0 noille oikeille valoille esim lenkillä tai pyöräillessä. Kerran pimeällä "valtatiellä" näin valoledisen pyöräilijän noin 2km ennen kohtaamista ja vasta 100m ennen että hänellä oli myös heijastinkaveri perässä.
Mä käytän pyöräillessä myös valoja. Kypärässä on heijastimet mutta muuten olen huolehtinut oman näkyvyyden valoilla. Heijastinliivistä ei ole siinä kohtaa hyötyä kun on reppu selässä. Mulla on reppuun sellainen heijastava suoja jota en jaksa ikinä virittää. Repussa on myös valo joka vilkkuu.
Mutta heijastinhijat olisivat hyvä lisä.

Yksi yöpyminen välillä, esim lintutornissa voisi olla paikallaan. Ellei halua ajaa putki punaisena.

Eihän siinä tule edes kiire. Jää luppoaikaa satamassakin lönnimiseen vaikka ja kuinka. Ehtii vielä käydä matkalla täydentämässä vaatekaapin siinä sataman vieressä (80km) Neumünsterin designer outletissa. Ja viinakaapin sitten oikeasti sataman vieressä Cittipark Lyypekissä.

Totta.
Reitille osuu esim Bremen ja Hampuri, noista löytynee jotain majoitustakin jos ei halua lavalla nukkua.

Molemmat hyviä paikkoja.

Te ette ookkaan nähäny kun irma on fåårdilla liikkellä. Edessä ja takana..

tenor.gif

Täällä maalla asuessa niin käytän huomiotakkia lenkillä kun joutuu kävellä maantien laitaa pätkän ja se on epämiellyttävää. Takki on jäänyt mulle entisestä työstä.
Tuntuu että pelkkä roikkuva heijastin ei riitä.
Kannattaa kuitenkin olla myös se joku roikkuva! Minäkin hankin aikoinaan huomiotakin, kun hirvitti kävellä koiran kanssa tienlaitaa pimeällä. Toki maalla pitää olla myös otsalamppu, mikä kiinnittää huomiota sekin. Sattui kuitenkin niin, että kävelin pilkkopimeässä ja takaa tuli auto. Minulla oli huomiotakki ja otsalamppu. Kohdallani kuljettaja pysähtyi rinnalle jututtamaan; sanoi, että oli kyllä nähnyt takin heijastimet jo kaukaa mutta oli ajatellut, että kyseessä on liikennemerkki, koska isot heijastinnauhat näyttivät niin staattisilta. Vasta kun lähempänä näki otsalampun valokeilan liikkuvan ymmärsi, että on mahdollisesti ihminen. (koiran heijastiniliiviä ei takaa nähnyt). Kiitin kovasti ja lisäsin vermeisiini myös pari kunnollista roikkuvaa heijastinta.

Nyt en ole käyttänyt tuota takkia enää vuosiin; En nykyisin lenkkeile kuin metsäteillä ja metsässä. Itsellä on otsalamppu ja koirilla on heijastinliivit.

Viimeksi muokattu:
Siinä meni mun tsäänssit.
Eihän se kaikkia koske tietenkään :love:

Mutta joo alkaa olemaan aika harvinaisuus luomunahkainen, tosin monella on joku 18v ikäisenä otettu väkerrys josta ei ota mitään tolkkua mutta sitten on näitä joilla ihan kokonaisia raajoja leimattu.
Minä olen ollut ottamassa tatskaa 20 vuotta mutta kun ei oo sellaista sopivaa ideaa tullut niin aatellut että olkoon.
Tai itseasiassa mulla olisi nyt se idea mutta en saa vain toteutusta aikaan joten taidetaan mennä jatkossakin luomuna.

Back
Ylös Bottom