Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jaa-a. Ens viikolla oli viimeinen harkkaviikko. Heti pitää lähteä, kun alkaa vähän päästä jyvälle koko hommasta.

e. Miksi lääkärit ei koskaan tervehdi, kun tulevat käytävällä vastaan? Tämä huomio on tehty niin asiakkaan vermeissä kuin työpyjama päällä?
Ehkä te olette näin lääkäritermein sanottuna persona non grata.

Jaa-a. Ens viikolla oli viimeinen harkkaviikko. Heti pitää lähteä, kun alkaa vähän päästä jyvälle koko hommasta.

e. Miksi lääkärit ei koskaan tervehdi, kun tulevat käytävällä vastaan? Tämä huomio on tehty niin asiakkaan vermeissä kuin työpyjama päällä?
Kaikki eivät pysty tekemään kahta asiaa yhtä aikaa: kävelemään ja tervehtimään.

Tosin joillakin osastoilla osaavat jo hyppiä piiloon, kun huomaavat minun jyräävän potilassängyn kanssa vastaan käytävällä.

Asiakas laittaa sen silmälasiensa päälle ja valittaa, ettei näe mitään.
Tästä tuli mieleen eräs, joka käytti semmosta suurennuslasia jossa on ledivalo.
Ihmetteli kovasti kuinka paska keksintö, ei tee yhtään mitään...

Piti sitä väärinpäin ja osoitti itseään silmiin sillä lampulla. 🤦‍♂️

Edit: Enkä nyt tarkoita itseäni, tarkennuksena, etukäteen.

Kauhian vaikeita sanoja..

Mutta toistan sen mitä totesin jäsen @Kajsna lle. Jos tohtori muistaa asiakkaan nimen tai tuntee muuten, tilanne on yleensä paha. Olet paljon terveempi jos tohtori ei muista sinua.

Minua moikkaa yhä anelääkäri, joka muutama vuosi sitten oli sähköhoidossa nukuttamassa :)

Kauhian vaikeita sanoja..

Mutta toistan sen mitä totesin jäsen @Kajsna lle. Jos tohtori muistaa asiakkaan nimen tai tuntee muuten, tilanne on yleensä paha. Olet paljon terveempi jos tohtori ei muista sinua.
Se on myös hauska tai "hauska", kun puhelussa parin lauseen jälkeen muistat tasan tasan tarkkaan miltä asiakas näytti 3 kk sitten vastaanotolla ja miten esim. asiakas kertoi, että kissa söi edellisenä päivänä hassusti ruokaa.

E: 8 vuotta ja 1,5 kk Kuopioon muuttamisesta. Nyt kävin tekemässä ekan treenin Puijon portaissa. En pitänyt kiirettä treenin toteuttamisessa tai treenissä.

En toki voi puhua muiden puolesta, itse morotan tutut ammattikuntaan katsomatta (jos huomaan, havaintokykyni on melko rajallinen), jos jokaisen asiakkaan ja työpyjamassa olevan morottaa, ei ehdi koskaan töihin asti. Ihan niinku kadullaki, en morota jokaista lajitoveria, tutut lähinnä.

Käsittääkseni siihen ei mene ylimääräistä aikaa, kun ohi kävellessä katsoo päälle sanoo vastaantulijalle hei tai toivottaa huomenta. Ainakaan mulla ei ole siihen vielä ylimääräistä aikaa tuhraantunut, mutta en sitten tiedä onko sulla tapana käydä heittämässä ylävitoset ja käsipäiväät kaikille tutuille.
Tämä tervehtiminen siis lähinnä mielestäni on vaan hyviä käytöstapoja, kun samassa puljussa töissä ollaan.

e. Kyllä siis koskee muitakin työntekijöitä tämä. Ei pelkästään lääkäreitä, mutta suurin osa näistä on vaan sattunut olemaan lääkäreitä.

Kaikki eivät pysty tekemään kahta asiaa yhtä aikaa: kävelemään ja tervehtimään.

Tosin joillakin osastoilla osaavat jo hyppiä piiloon, kun huomaavat minun jyräävän potilassängyn kanssa vastaan käytävällä.

Kahden asian tekeminen yhtäaikaa on kyllä vaikeeta.🤔

Minä yritän polin omalla käytävällä tervehtiä. Osa porukkaa kattoo pitkin seiniä, nii en kehtaa huudella. Mutta jos katsekontaktiin pääsee niin jotain tervehtimisen tapaista harrastan. Isommilla käytävillä tutuille moikkaan. Maastoudun takkiin, mutta liikun paljon ilman takkiakin. Ilman takki päädyn usein hoitamaan ties mitä asioita, kun en kehtaa sanoa ei 😂 Esim. ortopedian asiakkaiden puolesta selvitelly, miksi he ovat odotusaulassa 😂 Asiakkailla matalampi kynnys häiritä hoitajaa, enkä jaksa korjata etten ole hoitaja. Vastaanotolla korjaan, jos kyselevät kuka on hoitava lääkäri...

Se on myös hauska tai "hauska", kun puhelussa parin lauseen jälkeen muistat tasan tasan tarkkaan miltä asiakas näytti 3 kk sitten vastaanotolla ja miten esim. asiakas kertoi, että kissa söi edellisenä päivänä hassusti ruokaa.

E: 8 vuotta ja 1,5 kk Kuopioon muuttamisesta. Nyt kävin tekemässä ekan treenin Puijon portaissa. En pitänyt kiirettä treenin toteuttamisessa tai treenissä.
Minä en pidä kiirettä niissä hiivatin portaissa. Ei jaksa.

Kuinkas muna voi? Eiku munavoi.

Liitteet

• IMG_20201014_205718.webp
    IMG_20201014_205718.webp
    113,5 KB · Katsottu: 48
Back
Ylös Bottom