Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

kaikki ylimääräinen raha on tuottamassa

paitsi, europort pläyeristä maksan 39€/vuosi, mitään muita suoratoistoja ej ole
sitäpaitsi: tänään posti taas kiikuttaa 2kpl 12" analogista musiikkia, kuvia ette saa
Minulla on. Kallein kaikista.

Yle Areena. Onneksi on suhteellisen laadukasta katsottavaa.

ciYBS3j.jpg

Henk. koht. suos.

Sovelluskaupasta ilmainen: Quickimgur.

Homma helpottui oikeastaan. Nopeampi laittaa tuolla apilla, kuin aikaisemmalla, jolla piti aina kuvalaatua heikennellä. Tuo softa kopioi linkin automaattisesti. Ei tarvi kuin valita kuva.

Edit, oli muuten hyvää kettujuomaa.

Homma helpottui oikeastaan. Nopeampi laittaa tuolla apilla, kuin aikaisemmalla, jolla piti aina kuvalaatua heikennellä.

omenatuotteella sai attats napista valita kuvan koon, ei tarvinnu erikseen pienennellä

kaikki pitäisi saada ilmaiseksi,

Näemmä myös off topic kommareita täynnä

Perhanan kommarit.

Heh. On muitakin tapoja maksaa kuin raha, mutta ehkä itse huomioit vain tililtä lähtevät eurot. Mä olen maksanut käytöstä työllä (mainosten JATKUVA siirtely pois silmistä), aivo- ja tiedonsiirtokapasiteetilla (kyllä silmien eteen työntyvä mainos aina jokusen neuronin aktivoi), sähköllä sekä vitutuksella (itsestään käynnistyvät podcastit ja videomainokset). Paljon olen saanut sisältöä vastineeksikin, vaihtosuhde on kuitenkin heikentynyt koko ajan ajan myötä, etenkin kun pienen porukan ilmaisen keskustelufoorumin vähemmillä mainoksilla voi polkaista pystyyn minuuteissa. Toki moderointityötä siitä aiheutuisi loputtomasti ellei antaisi foorumin rapistua valvomattoman toiminnan myötä mutta kuitenkin. (Sen ymmärrän, että tämän kokoisen fooruminen pyörittäminen on enemmän kuin täysipäiväistä työtä.)

Ehkä olet sammakko hitaasti lämpenevässä vedessä. Maailma on menossa "rent-a-life" suuntaan, jossa ihmisen ei haluta omistavan mitään vaan kaikki asiat alusvaatteista autoon ja asuntoon on kuukausimaksun varassa, jopa taide seinillä, saatana. En ihmettele, jos kohta mielipiteetkin on jonkun omaisuutta ja niitäkin voit vain vuokrata luvanvaraiseen ilmaisukäyttöösi. En ole koskaan äänestänyt mitään vasuripuoluetta, mutta sen verran "kommaria" minussakin on, että vastustan varallisuuden epätasaista jakautumista ja tätä kehitystä sen suhteen mikä koko maailmassa on menossa. Erittäin huonoihin asioihin johtaa. Rent-a-life meininki edistää varallisuuden epätasaista jakautumista, siitä ei pääse mihinkään.

Onhan tälllaisen palstan pyörittäminen myös työlästä ja kustannus, totta kai raha kiinnostaa ylläpitäjää! Toisekseen, tämähän on bisnes. Olin (selvästi virheellisessä) käsityksessä, että off-topicissa ymmärretään liiketoimintaa.

Se tässä maassa on pielessä, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, ja ollaan aivan kyvyttömiä antamaan arvoa kerran ilmaiseksi saadulle asialle.

Näemmä myös off topic kommareita täynnä, jos palstan lukeminen loppuu siihen, että ylläpitäjä pyytää euroa kuukaudessa(!), takaisin siitä, mitä foorumi on kullekin antanut.
Jos asioitte joskus kansainvälisillä nettialustoilla lennätte perseellenne kun huomaatte, että yhteisön kk-jäsenyys voi olla kaikkea väliltä $19-129 (ja tietysti enemmänkin).

Kaikki on suhteellista: Suomessa kaiken pitää olla ilmaista, joten euro kk:ssa on pöyristyttävää!
Mutta kuinka paljon kukakin viettää aikaa esim. kymmenkertaisia summia maksavien suoratoistopalveluiden parissa? Miten tuo aika vertautuu pakkiksella vietettyyn aikaan? Tai miten näiden antama viihdearvo vertautuu toisiinsa?

Mietin eilen, että koska pidin muutenkin keväällä pitkään taukoa SPD-palstasta, voisi pitää taas ja olla hankkimatta vippiä. Aika vähän on tullut kirjoiteltua kuitenkin.

Nyt mietin, että pitääkö tässä hankkia vipit vain support-syistä.
Minun talouteni ei siihen kaadu, enkä ole niin ymmärtämätön, ettenkö hahmottaisi näin massiivisen foorumin ylläpitämiseen liittyviä kustannuksia ja työmäärää.
Ennen kaikkea, osaan arvostaa kaikkea mitä pakkis on itselleni yhteisönä antanut. -Se arvo on enemmän kuin euron kuukaudessa.

Perhanan kommarit.
No tuota, olen käsittänyt että tämän palstan pyörittämisellä tulee keskimääräistä paremmin toimeen ihan ilmankin että yksi luetuimmista alueista viedään maksumuurin taaksen. Ei minua Miken rikastuminen haittaa ollenkaan ja onhan tässä paljon duunia, mutta ihan varmasti näillä kävijämäärillä ja hulppeilla mainostuloilla tulee toimeen jo muutenkin. Tuo nyt vähän hassua että yhtäkkiä yksi osio muutenaan maksulliseksi mutta elämä on.

Heh. On muitakin tapoja maksaa kuin raha, mutta ehkä itse huomioit vain tililtä lähtevät eurot. Mä olen maksanut käytöstä työllä (mainosten JATKUVA siirtely pois silmistä), aivo- ja tiedonsiirtokapasiteetilla (kyllä silmien eteen työntyvä mainos aina jokusen neuronin aktivoi), sähköllä sekä vitutuksella (itsestään käynnistyvät podcastit ja videomainokset). Paljon olen saanut sisältöä vastineeksikin, vaihtosuhde on kuitenkin heikentynyt koko ajan ajan myötä, etenkin kun pienen porukan ilmaisen keskustelufoorumin vähemmillä mainoksilla voi polkaista pystyyn minuuteissa. Toki moderointityötä siitä aiheutuisi loputtomasti ellei antaisi foorumin rapistua valvomattoman toiminnan myötä mutta kuitenkin. (Sen ymmärrän, että tämän kokoisen fooruminen pyörittäminen on enemmän kuin täysipäiväistä työtä.)

Perhana, nämähän on samoja ajatuksia kuin itsellä on ollut pitkään. Aina sanonut että täällä pitäisi saada kirjoittelusta ja sisällöntuottamisesta rahaa ( kukapa muu keskustelupalstalla sisällön tuottaisi ellei keskustelijat ) ja toisaalta vitutuksen määrän on aina korreloitava siitä saatavan tulon suhteen. Kiva vielä 0.2 megasella liittymällä latailla noita videoita ja mainoksia.

Siinähän tuolla aikaisemmin olit ihan oikeassa, että liiketoimintaa tämä palsta on ja siinä missä yrittäjä maksimoi omaa hyötyään, niin tottahan toki kuluttaja pyrkii tekemään saman. En minä maksa muuallakaan sellaisesta, joka ei minusta ole maksamisen arvoista.

Jos tää mainostulva kaikissa eri formaateissaan ois vähän siedettävämpi ja/tai vipit maksamalla niitä ei olisi, niin sitten voisin tukea, mutta nyt voi yrittäjä pakkosyöttää mainoksiaan ja minä en maksa vippejä :D

muoks. aika varmaan näyttää, oliko ässäveto sulkea toi spd-puoli vippien taakse. Se meinaan saattoi toimia ihan hyvänä sisäänheittopaikkana muillekin kuin perinteisille punttisalikävijöille ja siitä syystä lukijoille. Arvailua toki, kun ei näe palstan metriikoita. Voihan se tietysti olla laskettu, että kannattaa tehdäkin.
Tää mainostulva on ärsyttänyt jo pitkään mutta sillähän ne tulot tehdään eikä millään muutaman ihmisen vipillä jotka pääosin kirjoitti tuonne spd-puolelle. En usko että tuo juuri vippien myyntiä lisää. Enemmän uskon että nimenomaan vähentää käyntejä foorumilla, koska tuo puoli on tosiaan suunnattu muillekkin kuin hs-podareille. Varmasti veti puoleensa juuri niitä tyyppejä joille elämässä on muutakin kuin fitness ja kehonrakennus. En usko että ainakaan omalla kohdalla on niin ikävä että alkaisin tuon takia vippejä maksamaan mutta aika näyttää.

Tää mainostulva on ärsyttänyt jo pitkään mutta sillähän ne tulot tehdään eikä millään muutaman ihmisen vipillä jotka pääosin kirjoitti tuonne spd-puolelle. En usko että tuo juuri vippien myyntiä lisää. Enemmän uskon että nimenomaan vähentää käyntejä foorumilla, koska tuo puoli on tosiaan suunnattu muillekkin kuin hs-podareille. Varmasti veti puoleensa juuri niitä tyyppejä joille elämässä on muutakin kuin fitness ja kehonrakennus. En usko että ainakaan omalla kohdalla on niin ikävä että alkaisin tuon takia vippejä maksamaan mutta aika näyttää.
Aika vahvasti samaa mieltä sinun kanssa.
Liiketoiminnassa on kuitenkin aina syytä kokeilla eri asioita ja jos ei toimi niin palaa vanhaan tai toimii, kukaan ei ole tainnut kysyä haluaako @Mike kertoa oliko tälle toimenpiteelle joku ajatus?

Ulkomailta on kiva tilata kaikkea kivaa ja unohtaa mitä on tilannut, kaksi ilmoitusta tänään joista toinen ärrällä ja toinen postissa eikä mitään tietoa mitä tulossa et hiukka jänskättää :LOL: toivotaan et toinen on ainakin Bimmeriin tuuninki osia.

Aika vahvasti samaa mieltä sinun kanssa.
Liiketoiminnassa on kuitenkin aina syytä kokeilla eri asioita ja jos ei toimi niin palaa vanhaan tai toimii, kukaan ei ole tainnut kysyä haluaako @Mike kertoa oliko tälle toimenpiteelle joku ajatus?
Niin en tiedä. Oikeesti kyllä parempi jos mun palstoilla pyöriminen vähenee tämän takia. On oikeesti paljon tärkeempääkin tekemistä elämässä.

Pahoittelut, parisuhde-alue piti mennä siis vain rekisteröinnin taakse, ei vipeille. Voisitteko laittaa palautetta sille tarkoitettuun ketjuun, en ole ihan selvillä mistä nyt te palautetta annatte.
Noni, kauhean turha purnaus eikä kukaan ollut antanut palautetta tai kysynyt puuhaavalta henkilöltä :X3:

Noni, kauhean turha purnaus eikä kukaan ollut antanut palautetta tai kysynyt puuhaavalta henkilöltä :X3:
Niinpä, osa lopettamassa lukemista, osa haukkuu kaiken, mutta mä olin siinä käsityksessä, että laitoin sen vain rekkauksen taakse kun on K-18. Nyt sen pitäis olla ok ja veikkaan vahvasti, että anteeksi ei anneta :D Voisko joku testaa varmuuden vuoksi, palaan sitten viikon päästä katsomaan jos joku ystävällinen on voinut auttaa valittamisen sijaan.

No perkele, kukaan ei nyt jelpi, niin mun pitää mennä studiolle ja testaan sitten toimiiko, thanks.
SPD toimii vipeillä nyt. Mainoksia tulee ylälaitaan koko mobiili näytön korkeudelta.

Back
Ylös Bottom