Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onhan tälllaisen palstan pyörittäminen myös työlästä ja kustannus, totta kai raha kiinnostaa ylläpitäjää! Toisekseen, tämähän on bisnes. Olin (selvästi virheellisessä) käsityksessä, että off-topicissa ymmärretään liiketoimintaa.

Se tässä maassa on pielessä, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, ja ollaan aivan kyvyttömiä antamaan arvoa kerran ilmaiseksi saadulle asialle.

Näemmä myös off topic kommareita täynnä, jos palstan lukeminen loppuu siihen, että ylläpitäjä pyytää euroa kuukaudessa(!), takaisin siitä, mitä foorumi on kullekin antanut.
Jos asioitte joskus kansainvälisillä nettialustoilla lennätte perseellenne kun huomaatte, että yhteisön kk-jäsenyys voi olla kaikkea väliltä $19-129 (ja tietysti enemmänkin).

Kaikki on suhteellista: Suomessa kaiken pitää olla ilmaista, joten euro kk:ssa on pöyristyttävää!
Mutta kuinka paljon kukakin viettää aikaa esim. kymmenkertaisia summia maksavien suoratoistopalveluiden parissa? Miten tuo aika vertautuu pakkiksella vietettyyn aikaan? Tai miten näiden antama viihdearvo vertautuu toisiinsa?

Mietin eilen, että koska pidin muutenkin keväällä pitkään taukoa SPD-palstasta, voisi pitää taas ja olla hankkimatta vippiä. Aika vähän on tullut kirjoiteltua kuitenkin.

Nyt mietin, että pitääkö tässä hankkia vipit vain support-syistä.
Minun talouteni ei siihen kaadu, enkä ole niin ymmärtämätön, ettenkö hahmottaisi näin massiivisen foorumin ylläpitämiseen liittyviä kustannuksia ja työmäärää.
Ennen kaikkea, osaan arvostaa kaikkea mitä pakkis on itselleni yhteisönä antanut. -Se arvo on enemmän kuin euron kuukaudessa.

Perhanan kommarit.
Luulen että sisällön tuottamaa hyötyä / viihdettä ei vaan koeta sen arvoiseksi että siitä olisi valmis maksamaan.

Support mielessä minäkin vipit hankin en ole vip puolelta juurikaan mitään mielenkiintoista löytänyt. Ei se hinta varmaankaan ole se oleellisin murhe eikä se nyt kovinkaan paha hinta ole sattuneesta syystä johtuen ei välttämättä mikään kannattava bisnes.

Mutta ymmärrän yskän, voita sitä itse kukin leivälleen tarvitsee.

Hieman joutunut jopa rajoittamaan mitä kaikkea kertonut mutta nythän tässä voi alkaa spd palstalla ihan villiksi kun aivan kaikki ei näje :X3:
Kun on osin ilmaista ja maksullista sisältöä niin se on tasapainoilua niiden suhteen, kaikki jos menisi maksulliseksi niin kävijämäärä tulisi romahtamaan ja tulisi kierre joka tappaisi koko palstan kun aktiivisuus pienenisi.
Mutta Fea sanoi ihan hyvin, ei kaikki voi olla ilmaista mutta eipä näillä vipeillä tätä rahoiteta vaan mainoksilla. Hieman sama asia kuin koittaneet saada erilaisia lehtiä maksumuurin taakse ja todennäköisesit 75% niiden käyttäjistä on lehden tilaajia joilla tunnukset sinne, ei sanomalehdetkään ole koskaan elänyt tilausmaksuilla vaan mainoksilla ja sama jatkuu myös netissä.

ei kaikki voi olla ilmaista mutta eipä näillä vipeillä tätä rahoiteta vaan mainoksilla.
Toki näin - täällä Suomessa. Esim. ne nettiyhteisöt jotka velottavat sen +$29/kk eivät juuri tarvitse mainoksia ja ihmiset ovat valmiita maksamaan juuri siitä yhteisön tiiviydestä. Lisäksi aktiivisuus lisääntyy, koska jäsenistö on valikoitunutta. Eikä noihin yhteisöihin edes pääse milloin vain, vaan ne avautuvat uusille jäsenille muutaman kerran vuoteen. Niukkuus luo kysyntää. Ylläpitäjät ansaitsevat myös myymällä jäsenille lisäsisältöä ym.

Ärsyttää vain tämä asenne, että kaiken pitäisi olla ilmaista. Täälläkin pitäisi off-topicin olla täynnä rahamiehiä. :LOL: :LOL: :LOL:

Ärsyttää vain tämä asenne, että kaiken pitäisi olla ilmaista.
Siinähän tuolla aikaisemmin olit ihan oikeassa, että liiketoimintaa tämä palsta on ja siinä missä yrittäjä maksimoi omaa hyötyään, niin tottahan toki kuluttaja pyrkii tekemään saman. En minä maksa muuallakaan sellaisesta, joka ei minusta ole maksamisen arvoista.

Jos tää mainostulva kaikissa eri formaateissaan ois vähän siedettävämpi ja/tai vipit maksamalla niitä ei olisi, niin sitten voisin tukea, mutta nyt voi yrittäjä pakkosyöttää mainoksiaan ja minä en maksa vippejä :D

muoks. aika varmaan näyttää, oliko ässäveto sulkea toi spd-puoli vippien taakse. Se meinaan saattoi toimia ihan hyvänä sisäänheittopaikkana muillekin kuin perinteisille punttisalikävijöille ja siitä syystä lukijoille. Arvailua toki, kun ei näe palstan metriikoita. Voihan se tietysti olla laskettu, että kannattaa tehdäkin.

Viimeksi muokattu:
Täälläkin pitäisi off-topicin olla täynnä Miehiä

kaikki ylimääräinen raha on tuottamassa

paitsi, europort pläyeristä maksan 39€/vuosi, mitään muita suoratoistoja ej ole
sitäpaitsi: tänään posti taas kiikuttaa 2kpl 12" analogista musiikkia, kuvia ette saa

Ja joskus vastauksen saa vaikka ei olisi mitään kysynytkään.

en ole etelleenkään saanut vastausta elmäni suurimpaan kysmseen: mitä sitä tekisi isona

sitä voisi tänään taas pohjtia, ehtoolla, keskiolutttuopin seurassa #kaurismäki

Ei mulla ole Vippinä muuta sanottavaa kuin tämä kuva näistä forumeista
photostudio_1601615076779.webp

kuvia ette saa
Kuvanhan voi aivan hyvin lisätä foorumille ilman vippiäkin. Uploadaa kuva johonkin hosting-palveluun, esim. imgur. Kopioi kuvan url ja liitä se tuohon insert image -napin takana olevalle osoiteriville. Done.

Kuvanhan voi aivan hyvin lisätä foorumille ilman vippiäkin. Uploadaa kuva johonkin hosting-palveluun, esim. imgur. Kopioi kuvan url ja liitä se tuohon insert image -napin takana olevalle osoiteriville. Done.

en jaksa nähtä noin suurta vaivaa

Siinähän tuolla aikaisemmin olit ihan oikeassa, että liiketoimintaa tämä palsta on ja siinä missä yrittäjä maksimoi omaa hyötyään, niin tottahan toki kuluttaja pyrkii tekemään saman. En minä maksa muuallakaan sellaisesta, joka ei minusta ole maksamisen arvoista.

Jos tää mainostulva kaikissa eri formaateissaan ois vähän siedettävämpi ja/tai vipit maksamalla niitä ei olisi, niin sitten voisin tukea, mutta nyt voi yrittäjä pakkosyöttää mainoksiaan ja minä en maksa vippejä :D

muoks. aika varmaan näyttää, oliko ässäveto sulkea toi spd-puoli vippien taakse. Se meinaan saattoi toimia ihan hyvänä sisäänheittopaikkana muillekin kuin perinteisille punttisalikävijöille ja siitä syystä lukijoille. Arvailua toki, kun ei näe palstan metriikoita. Voihan se tietysti olla laskettu, että kannattaa tehdäkin.

Jep, juuri näin. Vipit on tosiaan tullut aiemmin hankittua osaltaan kannatussyistä, mutta kun touhu on muuttunut sellaiseksi että pakotetaan kaikkea sontaa mainosten muodossa yhä enemmän ja enmmän, niin en tue enempää ahneutta.
Sama kaava toistuu suoratoistopalveluissakin, paitsi että kun tuet kanavaa, niin mainokset poistuu. On ymmärretty että se paskan kauhominen niskaan ei ole kenenkään etu.

SDP-osio on tosiaan toiminut käsittääkseni sisäänheittopaikkana ja olen kuullut useampaan otteeseen että sitä seurataan palstan ulkopuolellakin sen takia että mitään vastaavalla tasolla tapahtuvaa keskustelua on vaikea löytää muualta. Aikoinaanhan se oli kovinkin seurattu, mutta tiedä sitten miten viimeaikoina on ollut kun uutta sakkia ei ihan kauheasti ole näkynyt.

Back
Ylös Bottom