Luulen että sisällön tuottamaa hyötyä / viihdettä ei vaan koeta sen arvoiseksi että siitä olisi valmis maksamaan.Onhan tälllaisen palstan pyörittäminen myös työlästä ja kustannus, totta kai raha kiinnostaa ylläpitäjää! Toisekseen, tämähän on bisnes. Olin (selvästi virheellisessä) käsityksessä, että off-topicissa ymmärretään liiketoimintaa.
Se tässä maassa on pielessä, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi, ja ollaan aivan kyvyttömiä antamaan arvoa kerran ilmaiseksi saadulle asialle.
Näemmä myös off topic kommareita täynnä, jos palstan lukeminen loppuu siihen, että ylläpitäjä pyytää euroa kuukaudessa(!), takaisin siitä, mitä foorumi on kullekin antanut.
Jos asioitte joskus kansainvälisillä nettialustoilla lennätte perseellenne kun huomaatte, että yhteisön kk-jäsenyys voi olla kaikkea väliltä $19-129 (ja tietysti enemmänkin).
Kaikki on suhteellista: Suomessa kaiken pitää olla ilmaista, joten euro kk:ssa on pöyristyttävää!
Mutta kuinka paljon kukakin viettää aikaa esim. kymmenkertaisia summia maksavien suoratoistopalveluiden parissa? Miten tuo aika vertautuu pakkiksella vietettyyn aikaan? Tai miten näiden antama viihdearvo vertautuu toisiinsa?
Mietin eilen, että koska pidin muutenkin keväällä pitkään taukoa SPD-palstasta, voisi pitää taas ja olla hankkimatta vippiä. Aika vähän on tullut kirjoiteltua kuitenkin.
Nyt mietin, että pitääkö tässä hankkia vipit vain support-syistä.
Minun talouteni ei siihen kaadu, enkä ole niin ymmärtämätön, ettenkö hahmottaisi näin massiivisen foorumin ylläpitämiseen liittyviä kustannuksia ja työmäärää.
Ennen kaikkea, osaan arvostaa kaikkea mitä pakkis on itselleni yhteisönä antanut. -Se arvo on enemmän kuin euron kuukaudessa.
Perhanan kommarit.
Support mielessä minäkin vipit hankin en ole vip puolelta juurikaan mitään mielenkiintoista löytänyt. Ei se hinta varmaankaan ole se oleellisin murhe eikä se nyt kovinkaan paha hinta ole sattuneesta syystä johtuen ei välttämättä mikään kannattava bisnes.
Mutta ymmärrän yskän, voita sitä itse kukin leivälleen tarvitsee.