Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lekasta tilasin särmän villakangastakin, on hyvän tuntuinen.

Liitteet

• 20200923_103720.webp
    20200923_103720.webp
    28,6 KB · Katsottu: 104
Saattaa tulla kalliiksi tämä, jos innostuu!
Säilytyksen suhteen ei pitäisi tulla ongelmaa, ellei hanki liikaa pyöriä.
Ja varusteiksi kelpaavat samat vehkeet kuin muuhun liikuntaan. Erona, jos ei löydy niin kypärä ja lukkopolkimille tossut.

Eli kuluiksi vain itse menopeli.

ja lukko
ja etuvalo
ja takavalo
ja pumppu
ja lokasuojat
ja vararengas
ja paikkasarja
ja juomapullo
ja kadenssianturi
ja juomapulloteline
ja satunnaisia työkaluja
ja ...

ja lukko
ja etuvalo
ja takavalo
ja pumppu
ja lokasuojat
ja vararengas
ja paikkasarja

ja juomapullo
ja kadenssianturi
ja juomapulloteline
ja satunnaisia työkaluja
ja ...

ilaman noitakin on pärjännyt erinomaisesti

ja harrastepyörissä ei ole valojakaan, eikä tietysti lukkoa, eikä likasuojia, niillä ajelen valoisaan ja hyvänsään aikaan onely

eli harrastepyörien kulut on lähinnä: hankintakulu

ilaman noitakin on pärjännyt erinomaisesti

ja harrastepyörissä ei ole valojakaan, niillä ajelen valoisaan ja hyvänsään aikaan onely
No näin. Minulla kyllä löytynee, mutta esim paksupyörässä ei ole noista kuin pumppu mukana ja valot. Ja jos hyödyksi, niin märällä kelillä lokasuojat. Muuten en pidä, ovat rumat.

8 bar pyörään hommasin satulalaukun ja vararenkaan. Harmittaisi jos olisi 50 km päässä ja gummi poksahtaisi.

Kadenssianturi oli heräteostos, kun halvalla sai kiinasta. Taisi maksaa 20 e ja yhdistää ja toimii erinomaisesti. Mitään sillä en taida tehdä, kun osuu haarukkaan kammen pyöritys tuloksia tarkastellessa.

Harmittaisi jos olisi 50 km päässä ja gummi poksahtaisi.

otan elmässäni riskin tässäkohtaa, toiset tupakoi, minä ajan ilman vararengasta
tosin: harvoin olen yli 15km päässä kotoota, talutan sitten jos poksahtaa
tätävarten yleensä on seteli taskussa kun lähden pyöräilemään, voi ostaa matkan-varrelta evästä jos tulee tarve

Mulla oli toisena vaihtoehtona lasu, jos en tuonne nuorisopsykiatriselle olisi päässy. Se on vähä itellä epämukavuusalueella, kun en jostain syystä osaa oikein nuorten kanssa olla. Plus mulla menee kuuppa jumiin syömishäiriöisten kanssa...
Lasten psykiatrisesta tykkäsin ja se on semmosta työtä mitä haluisin joskus tulevaisuudessa tehdä.

Työskentelen pääosin lasten parissa ja voin todeta että olen aika huono lasten kanssa toki nuoretkin ovat haastavia toisinaan riippuu hyvin paljon ihmisestä.

Pohdin joskus tässäkin ketjussa vaihtaisko paikkaa mutta loppujen lopuksi päätin jatkaa kun tarve on ja olisi ihan kiva pitää kesälomaakin ensi vuonna.

Sosiaali- ja terveysalalle kouluttautuminen on kuitenkin ollut elämässäni oikea päätös, alalla pääsee näkemään paljon erilaisia asioita ja lähärin tutkinnollakin pääsee työskentelemään monenlaisten ihmisten kanssa. Mulla on elämässä yksi lifegoal suorittaa joskus vielä amk tutkinto.

Ei nyt ihan ajatus kulkenut kun tekaisin 7 litraa kaalikeittoa. Tänään olisi file ollut 10 päivää etikassa eli paistokypsä, no kaalikeittohan paranee ajan myötä.

Tosin jääkaappi on täynnä kananmunia.

Tuntuu olevan yleinen käytäntö että hinnat pitää kysellä aina erikseen, missään niitä ei ilmoiteta.

Mutta perstuntumalta sanoisin että alle kolmenkympin ei sanota edes päivää.

Terve mikä vehe! Vararenkaan käyttöönotto ei vaadi kuin sokan avaamisen. Tosin vanhan lavalle nosto voinee vaatia vinssausta.
Oon kyllä vähän sitä mieltä että tuo 8x8 saattaa olla liiankin raju peli, soon nimittäin 10m pitkä ja painaa 15t.

6x6 on vielä semmonen että sen saa käännettyäkin jossain.

Vararengastelineessä on intekroitu vinssi jolla renkaan saa ylös/alas.

Työskentelen pääosin lasten parissa ja voin todeta että olen aika huono lasten kanssa toki nuoretkin ovat haastavia toisinaan riippuu hyvin paljon ihmisestä.

Pohdin joskus tässäkin ketjussa vaihtaisko paikkaa mutta loppujen lopuksi päätin jatkaa kun tarve on ja olisi ihan kiva pitää kesälomaakin ensi vuonna.

Sosiaali- ja terveysalalle kouluttautuminen on kuitenkin ollut elämässäni oikea päätös, alalla pääsee näkemään paljon erilaisia asioita ja lähärin tutkinnollakin pääsee työskentelemään monenlaisten ihmisten kanssa. Mulla on elämässä yksi lifegoal suorittaa joskus vielä amk tutkinto.
Ite taas vaihdoin sossupuolelta pois ja opiskelin uuden ammatin, päivääkään en ole katunut. Ihmisten kanssa työskentely ei ollut oma juttu ja nyt jo vähän ihmetyttää miten sinne aikanaan on edes lähtenyt.
Nyt on ammatti, jossa viihdyn ja palkkakin on huomattavasti parempi vaikka amk vaihtui amikseen.
Tuo on sellanen ala, että on pakko tehdä tunteella, ei ole kenekään edun mukaista tehdä vasten omaa luontoa.
Arvostan, että koet tehneesi oikean päätöksen!

Back
Ylös Bottom