Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Verot on kyllä kummia kun unohtuu piinkovilta pisnismiehiltä. Sedun tapausta en lukenut, mutta eiks siinä miltsin verot unohtu? Latvalakin unohti muutaman miltsin veroja.
Onhan toi ihan tiedossa ollut asia mutta ollut lähinnä myyntipuolella niin muistanut taas moista iloisuutta.
Latvalan tapauksessa oli kyse oleskelun määrästä maissa X ja Seppo on todennäköisesti pistänyt ne rahat kiinni pisnekseen.
E: No onpa siistii, verottojallakin verkkokauppa jossa voit maksaa varainsiirtoveron, ei mee kauaa mutta yhtä kipeetä tekee.

Viimeksi muokattu:
Carl Danhammer kertoi jossain haastattelussa että hänellä on aina ollut kovin huono muisti. Ettei poliisikuulusteluissakaan millään jaksanut muistaa ihan kaikkia yksityiskohtia.

Ilmeisesti erikoisliikemiehillä joku yleinen ominaisuus.

Jo kiilasi äreä mummeli edelle kassajonossa turvaväliin :mad: Lähinnä pidin sitä väliä, kun edeltävä henkilö haisi niin järkyttävän pahalle. Näkyi ostarilla notkuvan aika laaja kasauma elävää, jolla saattaa ns elämänhallinnassa olla pieniä puutteita.

Ei palkkakortti ole mikään paikka käydä keskustelua siitä, miten kotimainen eläkejärjestelmä on rikki jne., eikä tuollaiset edellisen kaltaiset, spekulatiiviset tai ennustavat laskelmat kuulu todellakaan palkansaajan palkkalipukkeelle, vaan jonnekin ihan muualle.

Työntekijä näkee sentilleen, paljonko palkasta pidätetään mihinkin tarkoitukseen ja paljonko nettopalkkaa tulee tilille.

Edelleen väitän että ei näe. Eläkemaksut ovat osa työn verotusta täysin sidoksissa palkattuun työntekijään. (vaikka ne ei sille työntekijälle oikeasti mene). Joko ne pitäisi laittaa työntekijän verotukseen rehellisesti tai sitten yritysverotukseen rehellisesti. Nyt ne on ikään kuin piilotettua veroa joka on sidoksissa työntekijän palkkaamiseen, osa työn hintaa nykyisellään. Siksi pitäisi olla palkkanauhalla.

Nyt kun saatu nää koronasuojaimet vielä lisäksi näille työmaiden vierailijoidelle niin alkaa kohta touhu näyttämään ihan absurdilta.
1599129891964.webp

Edelleen väitän että ei näe. Eläkemaksut ovat osa työn verotusta täysin sidoksissa palkattuun työntekijään. (vaikka ne ei sille työntekijälle oikeasti mene). Joko ne pitäisi laittaa työntekijän verotukseen rehellisesti tai sitten yritysverotukseen rehellisesti. Nyt ne on ikään kuin piilotettua veroa joka on sidoksissa työntekijän palkkaamiseen, osa työn hintaa nykyisellään. Siksi pitäisi olla palkkanauhalla.
Tulee fiilis, että nyt mennään niin vahvasti kohti älyttömyyksiä, etten tiedä maksaako vaivaa, mutta mitä sinne palkkakortille pitäs laskea? Siis ihan konkreettisesti, eikä käsiä heilutellen. Ja mihin tietoihin perustuen? Nyt tiedetään työntekijän ja työnantajan sivukuluprosentit, joita ylläpidetään järjestelmissä ja joiden perusteella palkkojen sivukulut lasketaan.

Sais kai palkkakortille työntää saman tien yrityksen hallituksen palkat ja palkkiot ja pörssiyrityksen jakamat osingot, jos läpinäkyvyyttä halutaan ja miksei vaikka 10 päivän säätä ja satunnaista Chuck Norris -vitsiä, jos oikein hassuttelemaan ruvetaan, mutta ei näistäkään mitään iloa palkansaajalle ole siinä kontekstissa, mihin palkkakortti on tarkoitettu.

Jo kiilasi äreä mummeli edelle kassajonossa turvaväliin :mad: Lähinnä pidin sitä väliä, kun edeltävä henkilö haisi niin järkyttävän pahalle. Näkyi ostarilla notkuvan aika laaja kasauma elävää, jolla saattaa ns elämänhallinnassa olla pieniä puutteita.
Mua ärsyttää niin kiilaavat mummut. Mä en päästä yhtäkään mummelia mun edelle jonoissa, niillä on aikaa odottaa.

Mua ärsyttää niin kiilaavat mummut. Mä en päästä yhtäkään mummelia mun edelle jonoissa, niillä on aikaa odottaa.
viimeksi kun eräs papparainen kiilasi eteen ja kerroin asiasta niin ei reagoinut halutulla tavalla, niin kerroin hänen olevan vanha paska joka kaikkien onneksi kuolee kohta. NÄKI että vanhalla pierulla meni tunteisiin.

Tulee fiilis, että nyt mennään niin vahvasti kohti älyttömyyksiä, etten tiedä maksaako vaivaa, mutta mitä sinne palkkakortille pitäs laskea? Siis ihan konkreettisesti, eikä käsiä heilutellen. Ja mihin tietoihin perustuen? Nyt tiedetään työntekijän ja työnantajan sivukuluprosentit, joita ylläpidetään järjestelmissä ja joiden perusteella palkkojen sivukulut lasketaan.

Sais kai palkkakortille työntää saman tien yrityksen hallituksen palkat ja palkkiot ja pörssiyrityksen jakamat osingot, jos läpinäkyvyyttä halutaan ja miksei vaikka 10 päivän säätä ja satunnaista Chuck Norris -vitsiä, jos oikein hassuttelemaan ruvetaan, mutta ei näistäkään mitään iloa palkansaajalle ole siinä kontekstissa, mihin palkkakortti on tarkoitettu.

Mun mielestä sä nyt itse menit älyttömyyksiin.

Palkkanauhalle näkyviin työntekijän palkkaamisesta valtion ottamat kulut. Tärkeimpinä tulovero ja eläkemaksut. Eläkemaksuista ei näy kuin murto-osa ja tämä on epäkohta, että yrittäjät maksaa niitä "piilossa". Varsinkin kun ne ovat luonteeltaan veroja ja menevät suurimmaksi osaksi nykyisille eläkeläisille, eikä rahastoida maksun väitetylle kohteelle.

viimeksi kun eräs papparainen kiilasi eteen ja kerroin asiasta niin ei reagoinut halutulla tavalla, niin kerroin hänen olevan vanha paska joka kaikkien onneksi kuolee kohta. NÄKI että vanhalla pierulla meni tunteisiin.
Tulee ihan mieleen nää kovaakin kovemmat pissikset kun niille menee huomauttamaan jostain niin alkaa huutaa: Hei täällä on joku pedofiili!
Siinä loppuu äkkiä into kouluttamiseen oli syytä tai ei.

Tulee ihan mieleen nää kovaakin kovemmat pissikset kun niille menee huomauttamaan jostain niin alkaa huutaa: Hei täällä on joku pedofiili!
No mummot ei huuda pedofiiliä.

Kerran baarissa just sellainen 18-20 vuotias pissis seisoi noin metrin päässä musta ja horjui niin että lopulta oli tulossa syliin ja otin siitä vähän kiinni että pysyy pystyssä. Sehän rupesi sitten kovaan ääneen mesoamaan että mä rupesin tappelemaan :rolleyes: no sanoin sille että otin vain kiinni ettei hän kaadu, mutta voidaan mennä kyllä ulos tappelemaan jos se haluaa. Ei se halunnut.

Palkkanauhalle näkyviin työntekijän palkkaamisesta valtion ottamat kulut. Tärkeimpinä tulovero ja eläkemaksut. Eläkemaksuista ei näy kuin murto-osa ja tämä on epäkohta, että yrittäjät maksaa niitä "piilossa". Varsinkin kun ne ovat luonteeltaan veroja ja menevät suurimmaksi osaksi nykyisille eläkeläisille, eikä rahastoida maksun väitetylle kohteelle.
Ai yrityksen tuloverokin palkansaajan palkkalipukkeelle? :D Ehdota nyt vaikka eka omalle tilitoimistolle, jos sulla oli työntekijöitä, ennen ku ihan jokaiselle lähdetään muuttamaan :D

muoks. tätä mää edellä vähän meinasin, kun ei tässä ole päätä eikä häntää, että tämmöstä laskentaa kannattais tai pystyisikään ruveta tekemään ja ymppäämään käytössä oleviin järjestelmiin. Saatika että siitä ois palkansaajalle tai kenellekään muullekaan iloa. Vaikket sää nyt vieläkään oikein kertonu, että mitä pitäisi konkreettisesti laskea.

Mutta tää riittää nyt meikäläisen osalta tästä joka tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
Ai yrityksen tuloverokin palkansaajan palkkalipukkeelle? :D Ehdota nyt vaikka eka omalle tilitoimistolle, jos sulla oli työntekijöitä, ennen ku ihan jokaiselle lähdetään muuttamaan :D

Mitä ihmettä horiset? =D

Palkansaajan tulovero ja eläkemaksut näkyviin täysimääräisesti palkkanauhalle.

Yritysverot(yrityksen tulovero/voittovero) ovat aivan täysin eri asia, ei mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Mitä ihmettä horiset? =D

Palkansaajan tulovero ja eläkemaksut näkyviin täysimääräisesti palkkanauhalle.

Yritysverot(yrityksen tulovero/voittovero) ovat aivan täysin eri asia, ei mitään tekemistä tämän asian kanssa.
No en minä osannut enää epäillä, ettetkö sää tommostakin sinne lipukkeelle haluais :D Kyllä minä tiedän (tai muistan edelleen sinne päin), miten yrityksen (osakeyhtiön) tuloksen laskenta ja tuloverotus toimii ja siksi ihmettelinkin.

Mutta sano nyt vielä, kun kerkesit vastaamaan, että mitä sinne palkkalipukkeelle pitäs palkansaajan tuloverosta vielä laskea, jos palkasta pidätettävä ja yrityksen tilittämä ennakonpidätys (voimassa olevan verokortin mukaan) ei riitä?

Tänään seisoi kaksi ulkomaalaista tenavaa kaupan oven edessä meinasin tönästä ovella vahingossa (ennenkuin joku rasmus ryhmäläinen tulee haukkumaan rasistiksi.) Teki mieli sanoa ilkeästi, mutta yövuoron jälkeen ei oma pääkoppakaan toimi täysillä tehoilla.

Taisivat olla samat kaverit jotka meinas ajaa pyörällä päin jos en olisi nähnyt ja pysähtynyt. Ulkomaalaisista olen tehnyt kaupungilla liikkuessa havainnon he eivät väistä jos vaan itsekin kävelisi niin kolari siinä tulisi, haluaisin joskus testata että alkavatko öykkäröimään.

Mutta sano nyt vielä, kun kerkesit vastaamaan, että mitä sinne palkkalipukkeelle pitäs palkansaajan tuloverosta vielä laskea, jos palkasta pidätettävä ja yrityksen tilittämä ennakonpidätys (voimassa olevan verokortin mukaan) ei riitä?

Ennakonpidätyksen mukana pitäisi tilittää myös samassa klöntässä kaikki eläkemaksut joita työnantaja joutuu maksamaan. Kaikki eläkemaksut tulisivat sitten palkkanauhalle ja nähtäisiin todelliset työhön kohdistuvat kokonaisverot. "Eläkemaksut" ovat kuitenkin suoraa seurausta tietyn palkan maksamisesta.

Mulla loppuu kohta työsopimus nykyisessä työpaikassa, elän vähän ristiriitaisessa fiiliksessä että jos mahdollisuus niin jatkaako vai lähtisikö kokeilemaan ja katsomaan mitä muuta ala pitää sisällään.

Puoli vuotta olen ollut valmistuneena joten tietynlainen untuvikko alalla olen sekä palo kokeilla asioita. Täytyy pohtia.

Back
Ylös Bottom