Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En tiedä miten tuollainen on rakennettu, kun en ole ikinä purkanut, mutta onkohan voima sama kumpaankin suuntaan yhtä iso. Tuo kuitenkin on rakennettu painamaan jalkaa alas eikä nostamaan sitä isolla voimalla. Voi tokkopa olla, että siellä on vain joku iso ruuvi, joten voimalla ei väljä kumpaan suuntaan se kohdistuu.

Itse jos tekisin vain oman kahvan mittaamiseen kertaalleen yms eikä tarvitsisi olla mukaan otettava vempele, niin työstäisin toiselle kahvalle adapterin ruuvipenkkiin. Toiselle kahvalle adapteri niin, että siihen saa 2m varren. Kun varren päästä vetää alaspäin vaikka laukkuvaa'alla, niin mekaniikan yksinkertaisella laskulla saadaan kahvan puristusvoima varren toisessa päässä selville.

Toki, jos pitää olla hieno penkki, jossa penkitellään enemmänkin, niin sitten voi olla tyylikkäämpi vain vähän lennättää kipinää.

Edit, pidin tuumaustaukoa laskimen kanssa. En tiedä laukkuvaaoista, riittääkö esim 90 kg kahvalle 45 kg vaaka. Jos ei niin metri varteen mittaa lisää. Sitten tulee jo sekin, että ehkä pitäisi tehdä homma vaakatasossa, jotta saataisiin putken tuoma paino eliminoitua. Tai sitten integroimalla laskee putken voiman. Menee vähän vaikeaksi, joten ehkä se vaakataso fiksuin. 😁

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen joutessani alkanut seuraamaan veden kulutusta litran tarkkuudella.

Vuorotyöt on paskaa ja pilaa elämän. Mutta näitä on varmaan tehtävä niin kauan kunnes löytyy korvaavaa työtä. Tai sitten täytyy palata omiin vielä paskempiin töihin takaisin. Sit olisi vapaata ja sitä mä rakastan.

Ruuvinostin?
Joo just jotain tollasta meinaan, vielä kun löytäisi sylinterimallisen.

Screenshot_20200206-215341.webp

Täytyy testaa alkajaisiksi tolla puuilon tukijalalla ja hitsaa jonkunmoiset kiinnikkeet paikoilleen, ei siitä mikään hieno kyllä tule :D mutta ei tarviikaan.

No mullakin on t-paita ja kollarit, eikä oo tällinkiä. Tosin mun pakaratreeniin kuuluu sumomave, suorinjaloin mave yhdellä jalalla ym. Lantionnostot on tylsää. Yritän nyt saada selän kestämään kyykkyjä, etukyykky kevyillä painoilla on ok. Painotus on sen lisäksi olkapäillä ja vatsalihaksilla, tai niiden hermottamisella/löytämisellä.
Mulla on selkä niin paskana että pitää vahvistaa juuri pakaroita ja takareisiä kun se helpottaa kipua.
Oon skipannu jalkatreenit lahjakkaasti vuoden ajan. Nyt tavotteena ryhdistäytyä myös jalkojen osalta salilla. Salilla kaikenmaailman pakarahilavitkuttimia, että eiköhän tässä jonkinlainen hanuri saada kesäks kasaan. Pohdiskelin myös voisiko pakaroiden heikkous olla osasyy nivusen ongelmiin.

En tiedä miten tuollainen on rakennettu, kun en ole ikinä purkanut, mutta onkohan voima sama kumpaankin suuntaan yhtä iso. Tuo kuitenkin on rakennettu painamaan jalkaa alas eikä nostamaan sitä isolla voimalla.
Iso pultti ja mutteri kuorien sisällä, ei nuo sen kummempia ole. Eikähän aisapainoa saa olla ku 75 kiloa, että sille nuo on ehkä ajateltu, en usko että sen kummemmin mitoitettu. Halpiskuraa, ei niitä suunnitella varsinaisesti tarvi.

Nyt löytyi kala mitä vois syödä maailmanloppuun asti. Sablefish(silosimppu?), jumalaisen hyvää, kalojen voipala. Mieto maku niin mausteilla saa tuunattua tarpeen mukaan ja perusmakukin tosiaan kohdallaan. Ei ehkä absoluuttisesti parhaan makuinen kala, mutta vaikea kuvitella, että tän syömiseen kyllästyisi.

220px-4sablefish_500.jpg

Oon skipannu jalkatreenit lahjakkaasti vuoden ajan. Nyt tavotteena ryhdistäytyä myös jalkojen osalta salilla. Salilla kaikenmaailman pakarahilavitkuttimia, että eiköhän tässä jonkinlainen hanuri saada kesäks kasaan. Pohdiskelin myös voisiko pakaroiden heikkous olla osasyy nivusen ongelmiin.
Voi kyllä olla syy. Mulla se on syy selkä ongelmiin. Parasta mitä ihminen voi terveyden vuoksi tehdä on treenaa pakaraa.

Ei saatana kun nyt on mielikuva naisesta tuossa minun edessä lattialla lähes alastomana huokailemassa piikkimaton päällä, sillälailla.

Hätä ei ole tämän näköinen, vastaavissa tilanteissa voit harjoittaa mieltäsi ja kääntää ajatusta siten, että piikkimatolla istuukin Keijo 50 v.

Luulen tämän auttavan, mutta tietenkään näinä päivinä ei saisi olettaa mitään näissä asioissa.

pahoittelut, ei tasatuntipäivityksestä, mutta koska: sauraavana työpäivänä ollaan jo niin monta minuuttia eellä, että siksi nyt

7 h 59 min.

veden kulutusta litran tarkkuudella

paljonko/päivä

Minä lotraan muistaakseni noin 110litraa

Multa kerätään vesimaksuja 250e vuodessa, joists hyvitetään 125e vuoden lopussa. Eli käytän varmaan 5 litraa vettä päivässä. Suihkussa menee 20sec ja pesukoneet kerran viikossa.

Mun pitäis kans treenaa hanuria mutta miehenä se pitää tehdä jotenkin hyvin salaa klo 02 yöllä kun sali tyhjänä, mieluusti silloinkin ilman valoja. No ei, sjmv ja pari muuta menee satunnaisen säännöllisesti
Mulla on yksi ihan hetero pakaraliike johon tarvitset mieluiten boxin ja tarvittaessa voi käyttää kässäriä, kahvakuulaa tms. lisäpainona.
Mene sivuittain boxin viereen oikealla puolella ja nosta oikea jalka ensin boxin päälle jolla nostat itsesi boxin päälle. T
Tämän jälkeen boxin päällä oikea jalka boxin vasempaan reunaan ja viet oikean jalan alas boxin viertä. Sitten taas sieltä vasemmalta puolelta ensin vasen jalka päälle jne...
Käy todella tehokkaasti pieneen ja keskimmäiseen pakaralihakseen mutta myös muihinkin eikä näytä yhtään homolta.

Back
Ylös Bottom