Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Koitin kerran huvikseen uunissa ihan naudasta tehdä ja onnistui yllättävän hyvin, toteutus samanlainen.
Mutta sen kuivalihan juttu on se maustaminen ja se ei mennyt ihan nappiin joskin oli ihan syötävää.
Mites leikkaus, vedättekö syiden suuntaan vai poikittain? Taitaa yleisin tapa syiden suuntaan ja varmaan siksi ettei murru käsiteltäessä?
Syiden suuntaan olen leikannut lihan ja kun on ollut kuivaa, niin saksinut sellaisia 3 cm tikkuja. Piti oikein käydä kaapilla katsoon vieläkö on jotain, niin ei ole viimesatsista jäljellä, mutta löytyi maaliskuussa 2018 vakumoitua.

Omena on yksi lemppareita kuivattuna. Menee kovilla pakkasilla patterin päällä omenarinkulat, kun tökkää 1.5 m tikkuun vaan renkuloita ja virittelee sen vaikka kahden lasin päälle irti patterista. Parasta tehdä granny smitheistä, kun ovat hyvän happamia.

Pakkasia odotellut tästä syystä, niin on kiertovesi kuumaa ja saa ilmaiseksi kuivatella. :LOL:

Kaivoin myös esille 2016 vuonna ostetun buusterin. Oli avaamaton, niin ei edes pahasti kököllä. Pakko ottaa käyttöön, kun ei raaski roskiin laittaa vaikka muutaman vuoden mennyt ihan kahvilla.

Olen alkanut mittailee verenpaineita, ja yläpaine on järjestään 100-110 ja alapaine 60-70.

Siis pitääkö tässä pelissä saada isoja tai pieniä arvoja?

Korkein ite mitattu tuloskin on alle noiden suositusylärajojen.

Olen alkanut mittailee verenpaineita, ja yläpaine on järjestään 100-110 ja alapaine 60-70.

Korkein ite mitattu tuloskin on paljon alle noiden suositusten.

Siis pitääkö tässä pelissä saada isoja tai pieniä arvoja?

Isoilla arvoilla voittaa reseptejä ja lääkkeitä. Pienillä arvoilla ei saa kuin lämmintä kättä.

Teen töihin toscapiirakkaa. Meni putkeen. Tajusin ennen uuniin laittamista, että kerma ei tainnutkaan olla laktoositonta. Ehkä tämä piirakka jää kotiin.

.

Liitteet

• 20200124_164508.webp
    20200124_164508.webp
    70,2 KB · Katsottu: 143
Teen töihin toscapiirakkaa. Meni putkeen. Tajusin ennen uuniin laittamista, että kerma ei tainnutkaan olla laktoositonta. Ehkä tämä piirakka jää kotiin.

Tarjoile laktaasipillereitä kaverina.

Tai syö itse, #vahingossa kun meni sitä laktoosia..

Tai vielä parempi, tarjoile sellaisenaan ja naureskele sille metakalle... #prööt

Siihen loppui tipaton, lasillinen ihan saakutin pahaa vinkkua ruokajuomana.

Back
Ylös Bottom