Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onhan tuo Genen S360:n diskanttikin melkoisen suuntaava. Yärekisteristä lähtee melkolailla tarkkuutta, jos röhnöttelee missä sattuu.

Genen ylärekisteri on niin överi verrattuna kuuloalueen voimakkaisiin keskitaajuuksin.

Voi hyvinkin verrata bemariin, ökyhinnalle ei saa vastinetta.

Genen ylärekisteri on niin överi verrattuna kuuloalueen voimakkaisiin keskitaajuuksin.

Voi hyvinkin verrata bemariin, ökyhinnalle ei saa vastinetta.
Hehe, mitäs malleja sää olit kuullu? Miten suunnattuna, miltä etäisyydeltä, missä tilassa ja miten säädettynä? Kaikki nuo vaikuttaa esim. tämän mallin yläpään toistoon.

Tää on omanlainen malli, Onesit ihan oma lukunsa ja hyvin erilainen yläpään toisto. Isommat master-sarjalaiset oma lukunsa jne.

Tässä mallissa on monelle vähän kuuma ylärekisteri, mutta on kohtuu täysin säädettävissä. Esim. 1237A:ssa taas voi olla vähän kuuma keskialue. En oikein vakuuttunu, että sää tiedät, mistä puhut :D

Hehe, mitäs malleja sää olit kuullu?

Malleja en muista, paikkoina parin kohtuu hyvän hihikaupan kuunteluhuoneet. Korvaani kaikki genen tuotokset vetää diskanttipainotteisesti

Mutta mun makuun ei nuo voimakkaasti diskanttia tuuppaavat napostele, vastaavasti alapääkin inhottaa. Kotonahan nuo kaikki pitäisi kuunnella.

Tästähän on toisessakin ketjussa 'keskusteltu', mutta meikäläisen koulukunnasta 60% äänenlaadusta tulee huoneakustiikasta. Kohti sitä, että olkkarissa on 200kg moltonia.

^ ok, näitä on vaan niin yläpään kuin matalienkin toistoltaan niin erilaisia malleja, että ihan aavistuksen särähti korvaan tuo edellinen niputus.

SAM-sarjan monitorit on vielä säädettävissä tolla kalibrointi- ja ohjaussoftalla. On mullakin näissä pieni -1dB vaimennus +1500hz, mutta riittää ihan hyvin itelle ja omassa tilassa.

Hintaa on jokamiehen kotihifiin verrattuna, mutta ei nämä muihin korkeamman profiilin studiomonitoreihin verrattuna kalliita ole. Vaikuttaa olevan enemmänkin toisinpäin, jos katsoo suorituskykyä muiden valmistajien tuotteisiin verrattuna.

Genet voi niputtaa kaikki vahvasti yläpään toistoon hauiskääntöä tehneisiin.

Tosin äänentoisto on vähän hankala aihe kinastella kun melko monella on erilainen kuulo. Ainakin itselläni on voimakkaasti vaimentunut keskirekisteri.

Minä pistin pajukepin nokkaan mikrofoonin. Keppi sohvatyynyn väliin ja johto läppäriin.

Napin painallus ja tietokoneella luki: tsek.

Sillä selvä ja pitäisi olla hyvät omille korville.

Genet voi niputtaa kaikki vahvasti yläpään toistoon hauiskääntöä tehneisiin.
Ilmeisesti joo, vaikka niitä ei olis edes kuullut kunnolla säädettynä :D (tai olis edes tiedossa, mistä malleista puhutaan..)

Mutta mitkäs toistimet tarjoaa sitä silkkistä yläpäätä? Hyvä hommahan äänentoistossa on se, että vaihtoehdot ei lopu ihan heti kesken.

Mä kaipaisin molemmille puolille päätä kaiuttimet niin ei tarviis huudattaa niin kovaa telkkaa.
Siinä on tosin jotkin sysipaskat kaiuttimet jopa ihan telkkakaiuttimien mittapuulla.
Kävin elokuvissa viikolla ja meinas pää haljeta kun ajoittain aivan helvetin kovalla äänet, tuohan se musiikki tunnelmaa mutta ylipäätään melko kuravelliä minusta siellä äänentoisto.

Mulla on omatekemä 4.1 eli ihan 2.1 + telkun omat kajarit. Joo joo tiedän ettei se noin toimi, vaan se on silti vain 2.1 mutta ääni saa kyllä enemmän syvyyttä kun saa edes leftin ja rightin vähän kauemmas TV:stä, subin tuomasta lisästä nyt puhumatta. Tosin kerrostalossa kun asun niin aika harvoin tulee huudatettua. Ja normi sarjoja tulee iltaisin katsottua niin hiljaa että ei jaksa ees laittaa virtoja 2.1 päälle.

Ihan hiton outoa että tässä taas 3-4 viikkoa herännyt monesti jo ennen 0500, nyttenkin ollut viikon lomalla ja silti sama juttu. Väsyttää kyllä ja hetken saatan sängyssä kuluttaa aikaa mutta parempi vain lähtee kahvia keittelee. Oon täänkin jo katsonut yhden leffan ja hörppinut pari kuppia kahvia, ehkä tämä taas tästä.

Mua vituttaa ensteksi kaikki taas, kohta vois rynniä prismaan.
Kyllä se on vaan niin että iltaisin pitäs imasta mäyräkoira kurkusta alas niin ei olisi 6-7 välillä ihmettelemässä mitähän sitä nyt.
Kun ei ole kiinnostusta ei niin sitten mihinkään, ehkä nyt salihommiin jonkin verran mutta ei niihinkään saa tuhrattua kuin pari tuntia päivässä. Sekin vituttaa kun ei tapahdu mitään edistystä.
Pitäs varmaan laajentaa vitutusta ja hommata nainen.

Mulla on omatekemä 4.1 eli ihan 2.1 + telkun omat kajarit. Joo joo tiedän ettei se noin toimi, vaan se on silti vain 2.1 mutta ääni saa kyllä enemmän syvyyttä kun saa edes leftin ja rightin vähän kauemmas TV:stä, subin tuomasta lisästä nyt puhumatta. Tosin kerrostalossa kun asun niin aika harvoin tulee huudatettua. Ja normi sarjoja tulee iltaisin katsottua niin hiljaa että ei jaksa ees laittaa virtoja 2.1 päälle
Mulla telkkarin äänet aina nollilla, jos kaiuttimet ovat vaan päällä. Telkkarin äänet sotkee vaan äänikuvaa. Tulee vielä viiveasiat peliin, jos haluais pitää samaan aikaan päällä. Sain säädettyä telkkarista viiveen sillai, ettei ole hyvin ärsyttävää kaikuefektiä, jos molemmat on päällä, mutta ei ole tosiaan koskaan noin käytössä.

@Joxuz tuohon edelliseen sivuun viitaten: oliko sulla joku ulkoinen huonekorjain vai itelläsikin Iisalmelaiset kaiuttimet?

Spotissa pönötys muutenkin ahdistaa

ei ahdista, oleskelutilani on mitoitettu vuodesta 2003 näin: niin väärältä tuntuisi jos yhtäkkiä pitäisi ryhtyä istumaan sivussa kuvasta&äänestä

12751D0A-9197-4F98-8D06-4016EA0F975A.webp

ei ahdista, oleskelutilani on mitoitettu vuodesta 2003 näin: niin väärältä tuntuisi jos yhtäkkiä pitäisi ryhtyä istumaan sivussa kuvasta&äänest
On mullakin tää setti tuolla tavalla pystytetty ja kaiutinmallikin sellainen, että se on hyvä suunnata kohti spottia, mutta harvoin olen pitkiä sessioita spotissa niin, että pää olis esim. kaiuttimen diskanttielementin kannalta koko ajan oikeassa paikassa ja oikealla korkeudella :)

Pitäs tosiaan olla joku tommonen ympärisäteilevä kaiutinmalli, niin ei olis niin tarkkaa spotin kanssa. En oo vaan itsekään koskaan kuullut niitä, että miten soivat eri musatyyleillä.

nojoo, tuo kuva oli vähän harhaan,johtava

meikämustalaisella siis dalit ja niitä ei tarvi suunnata, sojottavat suoraan takaseinää kohden

571FF178-40FE-485C-A4B2-784130B4A6D9.webp

istun silti keskellä, koska: tahtotilani on silti istua keskellä televisioruutua, oli kovaäänisten säteily millaista tahansa

istun elokuvissakin aina keskellä, ja aina samalla paikalla 214

Back
Ylös Bottom