Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

2008-2015 Postin liiketulos
Logistiikka -170 milj e
Postipalvelut +500 milj e
Lähde: Postin tilinpäätökset

Kahdeksassa vuodessa Posti teki logistiikalla reilusti tappiota. Samaan aikaan Postin peruspalvelu teki yllättäen lähes 500 miljoonaa euroa voittoa. Eli juuri päinvastoin kuin Posti on julkisuudessa kertonut.

MOT: Tilinpäätöksen perusteella näyttää siltä, että perinteinen postibisnes maksaa Postin surkeat bisnekset Venäjällä. Onko näin?

Tom Jansson, talousjohtaja, Posti: valehtelee

Aina kautta aikain kaikkein paskimpia ja härskimpiä firmoja ovat olleet valtion firmat. Posti ei ole poikkeus. Poliittisen hyväveliverkoston tyhmyys, kaverien suojelu ja wannabe bisnesmiesten typerät ratkaisut ovat aina seuranneet näitä firmoja, tuloksia ja tekemisiä salattu ja moraalittomuuksia tehty eniten aina valtion firmoissa.

#3 Bernard Arnault

Hyviä nää triljardöörit. Tämä kuppe teki kolmessa vuodessa 60 miljardia näennäistä rahaa (41->106mrd). Myymällä laukkuja ja osti timangifirman. Kohta maailman rikkain.
Samalla aikajänteellä Jeff Bezos menetti 50mrd (160->110mrd).

Nyt on pakko kehua pakkiksen keskustelukulttuuria.
En jaksa uskoa että täällä on pelkästään selkääntaputtajia tai samanmielisiä joka asiasta mutta taas huomannut että esim. Facebookissa on täysi mahdottomuus keskustella vaikeista/ei niin normaaleista asioista koska se keskustelu alkaa aina henkilöitymään.
Täällä sanotaan pääsääntöisesti mielipide asiaan ja jatketaan matkaa eikä jäädä nillittämään sitä että millainen ihminen tälläisiä kysymyksiä esittää...
Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?

Mut oikeesti, kuka jatkas nykysiä töitä jos ei olisi pakko saada kuluja peittoon jne? Klassinen jatkaisitko töitäsi jos voittasit lotossa ainoana 7 oikein. No en kyllä jatkas
En todellakaan jatkaisi nykyistä työtäni!
Voitaisiin alta pois tämän nykyisen Leiviskä ja sitten miettisin, että mitä alkaisi tekemään.

En jaksa uskoa että täällä on pelkästään selkääntaputtajia tai samanmielisiä joka asiasta mutta taas huomannut että esim. Facebookissa on täysi mahdottomuus keskustella vaikeista/ei niin normaaleista asioista koska se keskustelu alkaa aina henkilöitymään.
Täällä sanotaan pääsääntöisesti mielipide asiaan ja jatketaan matkaa eikä jäädä nillittämään sitä että millainen ihminen tälläisiä kysymyksiä esittää...
Johtuuko siitä että täällä ollaan enemmän anonyynimpiä eikä omalla pärställä? tai ehkä se että ei takerruta toisen pärstään ja luullaan että ollaan itse anonyymeja.

Johtuuko siitä että täällä ollaan enemmän anonyynimpiä eikä omalla pärställä? tai ehkä se että ei takerruta toisen pärstään ja luullaan että ollaan itse anonyymeja.
Voisiko se johtua siitä?
Ehkä mä melkeen kaljuna näytän niin mulkulta että ne aattelee mun olevan myös henkisesti sellainen.
Eikös se luulisi olevan helpompaa anonyyminä vittuilla toiselle anonyymille kuin omalla naamalla toisen naamalle?

Juu saman olen huomannut, toisaalta facebookia en käytä mutta twitterissä olen huomannut että se joka on erimieltä blokataan.

En todellakaan jatkaisi nykyistä työtäni!
Voitaisiin alta pois tämän nykyisen Leiviskä ja sitten miettisin, että mitä alkaisi tekemään.
Mitä helvettiä mä olen taas kirjoittanut. 🤯
Ei mulla näköjään mitää asiaa olekaan.

Mulle tuli tuo sama ajatus mieleen.
Täällä ihmiset ovat vain ihmisiä.
Valtaosa täällä ei tiedä kenestäkään mitään niin ei voi mennä henkilökohtaisuuksiin.
Toki osa tuntee toisensa myös siviilissä.

Pakkislaisia jonniiverran livenä nähty ja etelleen pidän suurimpana yllätyksenä sitä että Joxuz onkin nainen.

Nauroin joskus tovin kun joxuz puhui jostain miitistä että mies tai miehet oli yllättyneet hänen olevan mies :ROFLMAO:

Tästä päästää hyvin siihen, kuinka avatarista tekee helposti päätelmiä ihmisestä ja jää helposti myös muistiin, tosin nyt kun on ollut vuodesta 2012 jäsen täällä niin alkaa kyllä aktiivisimmat nimimerkitkin jäämään muistiin.

Ensi vuonna tulee 8 vuotta täyteen. Kiitos Mikelle hienosta foorumista.

1574763078987.webp

Vois kokeilla kun Facebook on jo saatu niin kuumaksi ettei sinne ole asiaa viikkoon tai pariin.

Muistuttaa lentokonetta... siivet, eikun siis evät, samassa kulmassa.

Vähän joo, tuolla oceanic whitetipillä on varsin kookkaat siivet. Hauska fakta, kun siivet on noin levällään on hai rauhallinen ja "vaaraton", kun evät laskee alas johonki 45asteen kulmaan kannattaa olla jo varuillaan, silloin on hyökkäysmoodi päällä.

Tämä happirakko arvaus. Minun pyytämillä kaloilla ainakin on sellainen vehe. Doktor voi tarkentaa, jos tietää anatomiaa, haiden.

Eijjole.

Veikkaan, että pakkikselle päätyy huomattavasti vähemmän ammattiloukkaantujia, kukkahattuja ja hippejä kuin isommille julkisille alustoille. Niinpä täällä ei jakseta loukkaantua ja vängätä niin urakalla jos joku on eri mieltä jostakin, kunhan vain ohimennen haukutaan ne eri mieltä olevat kyniksiksi, homoiksi ja vasemmistolaisiksi ja jatketaan sitten rauhassa seuraavaan aiheeseen.

Ja taitaa happirakon oikea nimi ollakin, uimarakko. Minulle se on poikasena opetettu, näyttäen fileerausveitsellä, että poika, tuossa on happirakko. Uimarakko oikea nimi. Mutta ei siis haifisuilla.

Millä ne sitten säätää syvyyden, vai liikuskeleeko ne koko ajan? Eli ei vaan kelluttele ikinä?

Back
Ylös Bottom